Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Höga hästar?
Jag tror alla hade förstått att hela medievärlden blev utsatt för IDF:s bluff igår om marktrupper. Det är det jag menar med desinformation. Så när någon säger eller IDF gör det att byggnaden ägdes av Hamas bör man nog vara försiktig.
Du kan för övrigt gå tillbaka i mina inlägg under natten och se när jag sa att det där med marktrupper var #FakeNews. Jag tror att det var ganska tidigt.
Hamas har under den förra konflikten använt UNWRA och FN skolor som vapenförråd.
Att man skulle använda en mediebyggnad är inget spektalukärt, därtill har israelerna garanterat följt sin "Knock on the roof" doktrin. Annars hade vi hört om döda västerländska journalister just nu.
Man har först ringt byggnaden och förklarat vad som pågår och kommer ske
Sedan har man gett folk tid att evakuera.
Man har därefter släppt en blindgångare på taket eller i närheten som sista varning.
Efteråt så ger man ytterligare tid för folk att utrymma innan man spränger byggnaden.
Bibi har klargjort precis vad som gäller, man ska gå åt Hamas infrastruktur hårt och sätta dem ur spel en längre period. Då kan man inte låta byggnader som används som vapenförråd stå intakta.
I detta avseende litar jag hellre på israelisk underättlese än BBC, Al Jazeera och Hamas. Israel har inget att vinna på att bomba ett mediehus och skulle således endast gjort så om det ansågs absolut nödvändigt.
Dessa självcentrerade primadonnor till journalister får helt enkelt förstå att man inte ska befinna sig i en hamas vapen cache.