2021-05-15, 19:24
Medlem
Checklista

Egypten - besegrad/fred
Jordanien - besegrad/fred
Irak - besegrad och hängde Hussein..en vacker syn
Libanon - Ruiner, ekonomi faller till slut måste de inse att fred är bästa lösning
Saudi = är närmare Israel
UAE= fred
Bahrain = fred
Marroco = besegrad/fred
Mauternia = fred

Syrien = i spillror

Iran = på tur

Tycker du inte iaf att Israel ligger ganska bra till so far?? just asking

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Med tanke på all desinformation så bör man nog vara försiktig med sådan information.

Ojdå! Här sitter man i mammas källare och förstår inte hur världen fungerar.

Netanyahu är allmänt hatad hos Demokraterna även av många judar i partiet.

Jag ger mig på och riskerar min trovärdighet men jag tror inte att Netanyahu överlever detta. USA eller snarare Biden har ett unikt tillfälle att manipulera situationen här. Så hur än utfallet blir räkna inte med att Israel fortsätter på Netanyahus linje efter detta.

Och när det gäller Iran (eller Hezbollah här) så tror jag tvärtemot mot fler insatta analytiker just nu att de inte kommer att lägga sig i. Iaf inte öppet. Av flera skäl. Så länge det bara är Hamas ser det inte bra ut för Israel. Lägger sig Hezbollah i kommer Israel att få sympatier från omvärlden.

Och just nu försöker Biden backa från Trumps strategi och få USA med i JCPOA igen. Iran vill nog inte i första taget riskera att något krånglar till detta.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Jag gav bara ett exempel på judar som har en annan uppfattning. Jag tror det finns fler även inom Bidens närmaste krets.

Så jo, jag blir inte förvånad om Biden tar tillfället i flykten.

Bernie är så gott som kommunist. De flesta av Bjdens judiska admin är i princip neocons och håller det militärindustriella komplexet om ryggen. Skulle nog gissa att de bara väntar på en ursäkt för att skicka ner flottan eller materiell för att blanda sig in i konflikten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Källa och källa, konstruktionen talar för sig själv - Det syns ju på missilernas konstruktion att de inte har några funktionella styrorgan, missilerna har ingen styrning utan kan slå ner lite vartsomhelst. Därför kan man säga att målen framförallt är det civila Israel.
Eftersom de militära områdena är så pass små, inne i Israel.
General Schwarzkopf sade ju att även en flygande soptunna är ju farlig, om SCUD-missilerna.

De militära målen i Gaza tycks ju också vara så små att Israel saknar precisionen som krävs för att slå ut dem utan att träffa civila.

Är det att attackera civila när Hamas skickar missiler utan tillräcklig precision gäller förstås samma sak för Israel.
Citera
Medlem
Självklart har bibi pga sin erfarenhet styrkor som en efterträdare skulle sakna initialt. Men Israel frågan handlar främst om 1948,judendomen och USA. Vem som styr landet är sekundärt och dennes frihet i beslutsfattandet kommer alltid vara underordnat det andra.
Citera
2021-05-15, 19:25
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Ja det borde dom väl göra enligt ditt argument om Palestina skall kräva tillbaka något som inte tillhör dom längre? Eller vad vill du ha sagt?

Hur länge skall vi vänta tills det inte längre är okej för Palestina att kräva land från Israel eller tvärtom?
Någon siffra som är allmänt erkänd eller går man på personliga "objektiva" åsikter i en sådan situation?
Fast det var ju faktiskt tvärtom. Palestina var arabisk mark när FN/Storbritannien beslöt att dela upp landet i två delar och ge halva till Israel. Nu har dessutom Israel ockuperat Golan, Västbanken och Gaza och vägrar lämna tillbaka det. Är det ok?
Citera
2021-05-15, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Barnmördarna ger sig på en kvinna och ett barn.

Video:-

https://twitter.com/Timesofgaza/status/1393610372167487492?s=20

Vad sa dom åt henne för? Låt brudarna ha sin lilla catfight..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Kritiserar, visst. Men ingen gör något, inga sanktioner, inga straff , ingen bojkott. Lite "Fy skäms", Israel. Men gör som ni vill, ingen kommer agera i alla fall.
"ingen annan kan döda sin omgivning utan ett ramaskri från omgivningen". Sluta med dina efterhandskonstruktioner så less!
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Kritiserar, visst. Men ingen gör något, inga sanktioner, inga straff , ingen bojkott. Lite "Fy skäms", Israel. Men gör som ni vill, ingen kommer agera i alla fall.

Antar du vill se samma sanktioner, straff och bojkott mot Palestina då? Annars blir det lite ologiskt.
Citera
2021-05-15, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Antar du vill se samma sanktioner, straff och bojkott mot Palestina då? Annars blir det lite ologiskt.

Palestina lever ju redan under blockad och ockupation.
Citera
2021-05-15, 19:28
Medlem
Citat:
Höga hästar?

Jag tror alla hade förstått att hela medievärlden blev utsatt för IDF:s bluff igår om marktrupper. Det är det jag menar med desinformation. Så när någon säger eller IDF gör det att byggnaden ägdes av Hamas bör man nog vara försiktig.

Du kan för övrigt gå tillbaka i mina inlägg under natten och se när jag sa att det där med marktrupper var #FakeNews. Jag tror att det var ganska tidigt.
IDF har aldrig sagt det. Dem har satt att Hamas hade lokaler i byggnaden.
Citera
2021-05-15, 19:29
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Precis vad jag menar
Palestinierna kommer förlora.... för till slut har det gått så lång tid att de inte kan hävda sin sk rätt.

Jag menar att de får skylla sig själva då de valde krig 1948 och när Israel gick med på delningsplanen...
"Valde krig" är väl en definitionsfråga. Om ryska tanks rullar in i Ukraina och Ukraina väljer krig...ja, vad ska man säga? Om ryska tanks rullar in i Sverige och vi "väljer krig". Vad tycker du att vi ska göra?
Citera
2021-05-15, 19:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Checklista

Egypten - besegrad/fred
Jordanien - besegrad/fred
Irak - besegrad och hängde Hussein..en vacker syn
Libanon - Ruiner, ekonomi faller till slut måste de inse att fred är bästa lösning
Saudi = är närmare Israel
UAE= fred
Bahrain = fred
Marroco = besegrad/fred
Mauternia = fred

Syrien = i spillror

Iran = på tur

Tycker du inte iaf att Israel ligger ganska bra till so far?? just asking
Jag tror du ska försöka låta bli analyser när du inte ens förstår det jag försöker säga.

En fråga: varför tror du att vi i Europa och Sverige har haft sådana flyktingströmmar de senaste decennierna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in