Checklista
Egypten - besegrad/fred
Jordanien - besegrad/fred
Irak - besegrad och hängde Hussein..en vacker syn
Libanon - Ruiner, ekonomi faller till slut måste de inse att fred är bästa lösning
Saudi = är närmare Israel
UAE= fred
Bahrain = fred
Marroco = besegrad/fred
Mauternia = fred
Syrien = i spillror
Iran = på tur
Tycker du inte iaf att Israel ligger ganska bra till so far?? just asking
Egypten - besegrad/fred
Jordanien - besegrad/fred
Irak - besegrad och hängde Hussein..en vacker syn
Libanon - Ruiner, ekonomi faller till slut måste de inse att fred är bästa lösning
Saudi = är närmare Israel
UAE= fred
Bahrain = fred
Marroco = besegrad/fred
Mauternia = fred
Syrien = i spillror
Iran = på tur
Tycker du inte iaf att Israel ligger ganska bra till so far?? just asking
Citat:
Med tanke på all desinformation så bör man nog vara försiktig med sådan information.
Ojdå! Här sitter man i mammas källare och förstår inte hur världen fungerar.
Netanyahu är allmänt hatad hos Demokraterna även av många judar i partiet.
Jag ger mig på och riskerar min trovärdighet men jag tror inte att Netanyahu överlever detta. USA eller snarare Biden har ett unikt tillfälle att manipulera situationen här. Så hur än utfallet blir räkna inte med att Israel fortsätter på Netanyahus linje efter detta.
Och när det gäller Iran (eller Hezbollah här) så tror jag tvärtemot mot fler insatta analytiker just nu att de inte kommer att lägga sig i. Iaf inte öppet. Av flera skäl. Så länge det bara är Hamas ser det inte bra ut för Israel. Lägger sig Hezbollah i kommer Israel att få sympatier från omvärlden.
Och just nu försöker Biden backa från Trumps strategi och få USA med i JCPOA igen. Iran vill nog inte i första taget riskera att något krånglar till detta.
Ojdå! Här sitter man i mammas källare och förstår inte hur världen fungerar.
Netanyahu är allmänt hatad hos Demokraterna även av många judar i partiet.
Jag ger mig på och riskerar min trovärdighet men jag tror inte att Netanyahu överlever detta. USA eller snarare Biden har ett unikt tillfälle att manipulera situationen här. Så hur än utfallet blir räkna inte med att Israel fortsätter på Netanyahus linje efter detta.
Och när det gäller Iran (eller Hezbollah här) så tror jag tvärtemot mot fler insatta analytiker just nu att de inte kommer att lägga sig i. Iaf inte öppet. Av flera skäl. Så länge det bara är Hamas ser det inte bra ut för Israel. Lägger sig Hezbollah i kommer Israel att få sympatier från omvärlden.
Och just nu försöker Biden backa från Trumps strategi och få USA med i JCPOA igen. Iran vill nog inte i första taget riskera att något krånglar till detta.