2021-05-15, 19:09
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oasble
Drottningen har avkunnat dom. Nooshi Dadgostar (V) på Twitter: Vansinnig attack på fria medier. Israel måste nu ställas till svars.

https://twitter.com/dadgostarnooshi/status/1393608101207724035?s=21

Helt rätt. Israel har även mördat många kvinnor och barn. De har mördat oskyldiga människor. Detta är ett krigsbrott.
Citera
2021-05-15, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Därför att det får konsekvenser om man ockuperar andra länders territorium. Omvärlden inför sanktioner när Ryssland ockuperar Ukraina, men ingen straffar Israel när de ockuperar Palestinas mark.
Ryssar är elaka och ska straffas, men judar är det synd om. De kan göra som de vill utan konsekvenser. Inget annat land kan bomba sin grannar och döda civilbefolkning och däribland barn utan ett ramaskri från omgivningen. Nu ikväll har Israel bombat palestinska mediestationer, man vill tysta alla rapporter från området.
USA och Joe Biden "fördömer", men vågar inte göra något. Ingen vågar stöta sig med Israel. Denna lilla imperialistiska stat kan härja som de vill utan motstånd. Det är vad som stör mig med denna konflikten.
Igen med att världen inte kritiserar Israel?? Enda man läser om på soc media
Citera
2021-05-15, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det gör de inte. Inte alla iaf:

Bernie Sanders: The U.S. Must Stop Being an Apologist for the Netanyahu Government

https://www.nytimes.com/2021/05/14/opinion/bernie-sanders-israel-palestine-gaza.html?smid=tw-share
Sitter Sanders i Bidens kabinett? Åå fan.
Citera
2021-05-15, 19:10
Avslutad
Citat:

Bernie Sanders: The U.S. Must Stop Being an Apologist for the Netanyahu Government

https://www.nytimes.com/2021/05/14/opinion/bernie-sanders-israel-palestine-gaza.html?smid=tw-share

Den där gamla naiva gubben har ju hoppat fram och tillbaka i sina åsikter.
Sitter han i regeringen nu alltså? Då har du iaf lärt mig något med dina inputs. Tack!
Citera
2021-05-15, 19:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vad ska Biden göra menar du?

Tror inte att israeler är väldigt imponerade av dementa sleepy Joe direkt.

Dessa händelser lär ju stärka Bibi men Biden kan ju alltid låta Iran få smuggla dit mer material, troligt? Nja..
Ropa på lite chockladmjölk och smörgåsar från mamma. Kanske klarnar det i skallen på dig där nere i mammas källare.

Försök inte att förstå dig på internationell storpolitik dock.

Det är inte bara vänsterflygeln i det Demokratiska partiet som helst ser ett annat styre i Israel. Det är nog många som skulle välkomna ett sådant. USA har alltid varit duktiga på att manipulera situationen i MÖ. Så varför skulle inte Biden försöka slutföra Obamas planer för Netanyahu och Israel?
Citera
2021-05-15, 19:12
Medlem
Bernie sanders har säkert förskjutit usa vänsterut men kommer personligen aldrig få något makt för att hans framsteg helt enkelt kommit alldeles för sent i karriären (och livet)
Citera
2021-05-15, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Annars får vi problem. Ska samerna kräva tillbaka Sverige från svenskarna? Indianerna kräva tillbaka USA från amerikanerna? Maorierna ska ha tillbaka Polynesien, Aboriginerna ska ha sitt Australien?
Nånstans måste man väl rimligen dra gränsen.

Ja det borde dom väl göra enligt ditt argument om Palestina skall kräva tillbaka något som inte tillhör dom längre? Eller vad vill du ha sagt?

Hur länge skall vi vänta tills det inte längre är okej för Palestina att kräva land från Israel eller tvärtom?
Någon siffra som är allmänt erkänd eller går man på personliga "objektiva" åsikter i en sådan situation?
Citera
2021-05-15, 19:13
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Bernie ingår inte i Bajdens admin. Han sitter utfryst på sidlinjen.
Citera
2021-05-15, 19:14
Medlem
Israel kommer klara sig utan Bibi men tro inte en sekund att Biden är Obama precis som Kristersson inte är Reinfeldt.

Klart Biden höll låg profil men han deltog i Sharons begravning

Demokraterna hatar bibi?? kan du tala för alla??? finns konservativa demokrater ditt stolpskott

Om Bibi ryker så finns det smarta starka ledare att ta över i jämförelse med våran regering men Bibi kommer alltid finnas där...
och ja du bor i mammas källare för du läser inte ett skit

Nasrallah erkände 2006 att hade han vetat responsen Israel gav skulle han aldrig kidnappat IDF soldaterna... de har tillräckligt dåligt och ett flyganfall skulle inte direkt stärka de...de vet detta

Och tro inte Biden kommer bara göra som Obama då många demokrater vill se ABSOLUT stopp och inte som Obama till 2030

Får läsa noggranare och komma ut från källaren...

Verkar tro USAs president är ensam i alla beslut...de har rådgivare och kan justera iran avtalet...men i slutändan så kommer Iran att anfallas... och tror du inte det så är du naiv...

Mullorna måste bort...

Citat:
Med tanke på all desinformation så bör man nog vara försiktig med sådan information.

Ojdå! Här sitter man i mammas källare och förstår inte hur världen fungerar.

Netanyahu är allmänt hatad hos Demokraterna även av många judar i partiet.

Jag ger mig på och riskerar min trovärdighet men jag tror inte att Netanyahu överlever detta. USA eller snarare Biden har ett unikt tillfälle att manipulera situationen här. Så hur än utfallet blir räkna inte med att Israel fortsätter på Netanyahus linje efter detta.

Och när det gäller Iran (eller Hezbollah här) så tror jag tvärtemot mot fler insatta analytiker just nu att de inte kommer att lägga sig i. Iaf inte öppet. Av flera skäl. Så länge det bara är Hamas ser det inte bra ut för Israel. Lägger sig Hezbollah i kommer Israel att få sympatier från omvärlden.

Och just nu försöker Biden backa från Trumps strategi och få USA med i JCPOA igen. Iran vill nog inte i första taget riskera att något krånglar till detta.
Citera
2021-05-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ropa på lite chockladmjölk och smörgåsar från mamma. Kanske klarnar det i skallen på dig där nere i mammas källare.

Försök inte att förstå dig på internationell storpolitik dock.

Det är inte bara vänsterflygeln i det Demokratiska partiet som helst ser ett annat styre i Israel. Det är nog många som skulle välkomna ett sådant. USA har alltid varit duktiga på att manipulera situationen i MÖ. Så varför skulle inte Biden försöka slutföra Obamas planer för Netanyahu och Israel?
Men du begriper det? Vet du hur förankrat Israel stödet är från USA?
Citera
2021-05-15, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oasble
Drottningen har avkunnat dom. Nooshi Dadgostar (V) på Twitter: Vansinnig attack på fria medier. Israel måste nu ställas till svars.

https://twitter.com/dadgostarnooshi/status/1393608101207724035?s=21

Det är tydligen ett krigsbrott idag att bomba en helt tom byggnad.

Enligt varenda en av alla som har rapporterat om det här, har man ännu inte lyckats hitta en enda död person i det där huset än.
Citera
2021-05-15, 19:15
Medlem
Citat:
Med tanke på all desinformation så bör man nog vara försiktig med sådan information.

Du vill mena på att jag inte var försiktig med informationen här? Som om jag basunerade ut nåt utan förbehåll?

Nu vet jag sedan tidigare hur du sätter dig själv på höga hästar och tror dig ha kunskap om än det ena än det andra.

Ditt svar är alltså att jag ska vara försiktig.. fy fan va pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in