2021-05-15, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caribe
USA står på motsatt sida som världssamfundet. Om världssamfundet var så pro-Israel hade inte USA konstant behöva använda sin veto-rätt.

Israel är ockuperande sidan. Israel är den som dödar flest civila.

Föränderlig värld? Så Israel skulle ha intresse av att omförhandla gränser efter tvåstatslösning kommit till? Knappast.

Det Palestina har blivit erbjudna är bantustan-lösningen. Självklart accepterar de inte den lösningen. Precis som ANC inte accepterade bantustan-lösningen i Sydafrika.

Jag talar om vad som hänt genom åren och jag håller inte med om din jämförelse.

Självklart har avtalen blivit allt mindre fördelaktiga för det islamistiska Palestina. Min poäng var bara att det inte hade behövt att se ut så.. men det utan att påstå att jag vet hur utvecklingen hade sett ut, såklart

Jag är rätt övertygad om att Palestinas ovilja till fred och deras aldrig avvikande vilja till krossa Israel och utrota judarna är något som legat dom i fatet genom åren. Föga förvånande så har utvecklingen sprungit ifrån dom och det är knappast Israels fel att tex Hamas inte hänger med.
Citera
2021-05-15, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Man har mycket mer att vinna på att gå emot just USA, helt klart.

Israel har väldigt goda relationer med flertalet länder i det muslimska Mellanöstern. Israel är ett litet men ack så betydelsefullt land av många skäl.

Sen vet vi ju att Kina knappast bryr sig om religiös hävd öht, de abrahamitiska religionerna är totalt ointressanta för kineser överlag men ett möjligt styrmedel vilket bla konflikten Palestina/Israel visat med all tydlighet.

Personligen så har jag svårt att se varför dessa religioner ska ha någon form av inverkan även här i Sverige, men det är en helt annan diskussion.

Dessa relationer har man fått av USA. Israel är helt beroende av USA.
Citera
2021-05-15, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Tänk alla Trump-supportrar som sitter här och skriker om censur eller censur av Google. Här spränger de bort en hel byggnad... hmm..

Det är inte censur. Reportrarna hindras inte på något sätt från att rapportera. Är man verkligen en obereonde journalist om man agerar täckmantel åt Hamas?
Citera
2021-05-15, 18:13
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Varför just 1967 års gränser? Varför inte de nuvarande gränserna? Det är snarare ett sätt att motivera fortsatta attacker.
Varför inte bara dela landet på mtten och ge dom hälften var?
Efter 67 så är alla områden som palestinierna bott på och bor på under occupation, och över 1 miljon palestiner är flyktingar, som fått lämna sina hem och marker.
sedan så delar Israel ut ockuperad mark till bosättare, ofta även de som bosätter sig illegalt. Dessa vinner alltid i Israelisk domstol när det blir tvister. Precis som skett i Östra Jerusalem, Sheik Jarrah gällande de nyliga lägenhetsprotesterna.
Palestinier vinner aldrig, när dom tar upp mål till rätten.

Ska man få ett slut på det här så är 67 års gränser rimligt, och något som accepteras av tex, Hamas och palestinierna. The Green Line

För att citera Obama.
"The borders of Israel and Palestine should be based on the 1967 lines with mutually agreed swaps, so that secure and recognized borders are established for both states."
Citera
2021-05-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Jag talar om vad som hänt genom åren och jag håller inte med om din jämförelse.

Självklart har avtalen blivit allt mindre fördelaktiga för det islamistiska Palestina. Min poäng var bara att det inte hade behövt att se ut så.. men det utan att påstå att jag vet hur utvecklingen hade sett ut, såklart

Jag är rätt övertygad om att Palestinas ovilja till fred och deras aldrig avvikande vilja till krossa Israel och utrota judarna är något som legat dom i fatet genom åren. Föga förvånande så har utvecklingen sprungit ifrån dom och det är knappast Israels fel att tex Hamas inte hänger med.

Hade palestinierna fått en möjlighet till rättvis lösning hade de tagit den. Men det de erbjudits har varit bantustan-lösningen. Palestinier vill inte leva under apartheid lika lite som Sydafrikas svarta ville det.
Citera
2021-05-15, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oasble
⛔️⛔️⛔️⛔️Grabbar!!! Ni måste se denna från dagens demonstration

https://twitter.com/rogsahl/status/1393575535788314628?s=21

Killen skriker ”Israel” under Palestina dem i Sverige idag. Varpå han blir tagen från plats och man ser några arga mussar som gärna vill lyncha snubben
Hahahahahaha

Såg ut och lät som en frikyrklig fanatiker.
Citera
2021-05-15, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag menar Assad som sitter där han sitter starkare än någonsin trots hela Arabvärlden, USA med NATO och Israel emot sig medan motståndarna försvunnit eller dött som flugor. Som t.ex. Obama och Trump.

The Assad Curse:

https://pbs.twimg.com/media/EmA-AwRWMAEP4KC?format=png&name=900x900

Ja, då pratar vi om samma person.
Och ja, Trump är ofantligt populär då han dragit bort amerikanska trupper från den där sophögen.
Precis som vi i Europa inte vill offra våra liv för några mussar.

Låt dom leka i sin sandlåda. Vi fortsätter att utvecklas och skicka raketer mot månen, med grym precision. Dessa kan inte ens skicka en raket från willys till lidl.
Citera
2021-05-15, 18:20
Medlem
Citat:
Har du något annat att komma med än Sydafrika och ANC? Du har liksom upprepat samma dynga i dagar nu. Om alla länder lämnade tillbaka ockuperade områden skulle många kartor behöva ritas om, det vet du också.
Vi skulle förlora Sverige kornbod till Danmark och en bit till Jämtland till Norge exempelvis

Om Israel ej vill ge upp ockuperade territorium så får de göra dessa områden del av Israel och erbjuda folket där medborgarskap och lika rättigheter. Men det vill ej Israel. Utan man fortsätter apartheid-lösningen.

Att du vill tysta att man belyser att Israel är en apartheidstat bryr jag mig inte om.
Citera
2021-05-15, 18:21
Medlem
Ali (nobelspristagande analfabet) på Twitter: Det finns ingen land som heter Israel nästa år tycker jag

https://twitter.com/ali63016253/status/1393597598263562242?s=21
Citera
2021-05-15, 18:23
Medlem
Citat:
Och här kommer konspirationsteorierna. Om judar ägde media, kan du svara mig varför media i Sverige då är PRO-Palestina? Dina inlägg i denna tråden sedan igår har helt saknar grund och du framstår som en inkompetent nazze som anslutit sig till Red–green–brown alliance. Riktigt jävla troll är vad du är

Och varför ödsla energi på saker som: om inte det fanns skulle dom va fattiga... om inte det fanns skulle dom va döda... om inte det fanns skulle det vara så... se till verkligheten hur det är just nu utan fantasier som om då skulle det va så! Israel får obegränsade resurser ekonomiskt och militärt från USA, Nato, Europa hela jävla världen som insett att det gynnar alla som bestämt att muslimer inte får vinna. Utan ett starkt Israel skulle Iran, Egypten och hela samlade Allah världen sticka upp o försöka göra det dom alla vill innerst inne, alls vet vad som skulle ske! Spelar ingen roll vilka som hatar judar och Israel dom vet ändå att det andra alternativet är uteslutet får inte hända. Därför arabländerna saknar frihet och framtida möjligheter för att vi bestämmer det för våra livs skull...
Citera
2021-05-15, 18:23
Avslutad
Citat:
Ali (nobelspristagande analfabet) på Twitter: Det finns ingen land som heter Israel nästa år tycker jag

https://twitter.com/ali63016253/status/1393597598263562242?s=21

Med denna utveckling kommer lilla Israel snart ändra namn till StorIsrael.
Han är nog bara avundsjuk för att han var landslös innan han hoppade på bananbåten till LYCKAN.
Citera
2021-05-15, 18:24
Medlem
Det är underbart att länderna som skrivit under Abraham Accords nu ignorerar Palestina.

De har förstått att det är ett träsk utan framtid.

Så istället går de vidare tillsammans med Israel mot fred frihet handel och utveckling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in