2021-05-15, 14:23
Medlem
En grupp israeliska soldater som jobbar med Iron Dome har nu fått cancer. Det verkar som den ger ut starka radiovågar i både lång och kort form, inte bra.

https://www.youtube.com/watch?v=3mxJoLd2XRA
Citera
2021-05-15, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Caribe
Det bor 2 miljoner muslimer på Gaza-remsan. Inte 1,6 miljarder.

Muslimska brödraskapet då? Sharia? Al akbar? Enade ihop? WE SUPPORT PALESTINA????
Menar du att andra mussar inte bryr sig längre?
Misstänkte det och det svarar nog på allas fundering varför Palestina får 0 hjälp medans Israel får sina Iron Dome och annat betalt av väst. Äntligen går mina skattepengar till något vettigt!

Mer till Israel, mindre till kriminella i Sverige!
Citera
2021-05-15, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JDH
Du menar att det var Tyskland som prackade på araberna Israel?

Nej det menade jag inte.
Citera
2021-05-15, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Sluta hallucinera. Finns ingen internationell rätt eller mänskliga rättigheter. Det är bara "normer" som stater följer till viss utsträckning, när deras vitala intressen står på spel så finns inga "människor" bara apor som väntar på att bombas till döds.

Se till exempel Hiroshima och Nagasaki, vad hände med japanernas mänskliga rättigheter?

Framgår med alla önskvärd tydlighet att försvaret av Israel grundar sig i avgrundsdjup rasism. "apor som väntar på att bombas till döds"

Samma gamla Untermensch-tänk som i Nazi-Tyskland.
Citera
2021-05-15, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Det var Britterna som gav terrorstaten Israel en del av Palestina, inte Tyskarna. Läs om Balfour deklarationen.

Jag vet det. Jag menade inte tyskarna.
Sorry, slarvigt skrivet av mig.
Citera
2021-05-15, 14:27
Medlem
Israel bombar nu Al-Jalah byggnad där internationell press (BBC, Aljazeera, AP..)har sina kontor. det verkar som Israel vill även utplåna median.
Citera
2021-05-15, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Muslimska brödraskapet då? Sharia? Al akbar? Enade ihop? WE SUPPORT PALESTINA????
Menar du att andra mussar inte bryr sig längre?
Misstänkte det och det svarar nog på allas fundering varför Palestina får 0 hjälp medans Israel får sina Iron Dome och annat betalt av väst. Äntligen går mina skattepengar till något vettigt!

Mer till Israel, mindre till kriminella i Sverige!

Det är USA som finansierat Iron Dome. Inte Sverige.

Israel kommer undan med vad de gör för att USA backar upp dem. Israel kommer kunna fortsätta så länge USA är ohotad supermakt och opinionen i USA ej förändras. Skulle något av detta förändras kan Israel framöver se fram emot sanktioner upp över öronen.
Citera
2021-05-15, 14:29
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Framgår med alla önskvärd tydlighet att försvaret av Israel grundar sig i avgrundsdjup rasism. "apor som väntar på att bombas till döds"

Okej, och är andra länder bättre på något sätt? Turkiet, Iran och Saudi-Arabien är samma typ av demoner för mig.

Pick your drug.
Citera
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
Israel bombar nu Al-Jalah byggnad där internationell press (BBC, Aljazeera, AP..)har sina kontor. det verkar som Israel vill även utplåna median.
Får hoppas att även cnn sitter i samma byggnad
Citera
Avslutad
Citat:

Men det är ju apbeteende att stå och kasta stenar och skrika en och samma mening?
Har du sett filmerna Planet of the apes?

Är ju i princip samma sak. Mumlar något och kastar stenar?
Nu var det längesedan jag såg filmerna och misstänker att det slutade med någon fred och leva ihop, men det var ju bara film.
Varför skulle någon tekniskt utvecklad vilja leva eller arbeta på samma arbetsplats med någon som är 2000 år efter och beter sig som djur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen

Så nu har ytterligare infrastruktur för terrororganisationen Hamas utplånats.

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/after-warning-occupants-idf-destroys-gaza-tower-used-by-al-jazeera-other-media/
Citera
2021-05-15, 14:30
Medlem
Det kan ju disskuteras fram och tillbaka i 70 år till om vem som har rätt o fel olika uppfattningar bara leder ingenstans. Finns ju bevisligen många både i Europa och arablännderna som vill ha krig och viger sin livstid åt det. Är det inga nånstans som fattar att man måste bygga upp en stark ekonomi allra först innan nånting annat. Dom ni krigar mot har fattat det därför ni inte har en chans att vinna några krig mot nån annan. Så tipset är om ni är allvarliga med krig, att sluta grina som dagisbarn börjar skaffa vänner och skapa kontakter i samhällen ekonomiska flöden. Samarbeta med och vinn respekt hos länder med ekonomiska möjligheter. Dra er inte undan och isolera er från människor som kan hjälpa. Lär er språk utbilda er. Börja på en gång visa långsiktighet och målmedvetenhet. Då kommer ni någon säkert ha möjlighet att på allvar föra nåt krig. Det är en lång och utmanande väg att gå jag vet. Men det går om ni är allvarliga med allt hat hot o extremism. Är ni inte villiga att kämpa för att få det bättre så hjälper inte allt snack man hör från olika håll nu. Jag tror inte många kommer välja den vinnande vägen av vad man har sett och insett bara här i lilla Sverige antar att det är samma i andra västländer.... skjuta fyrverkerier mot Israel grattis ni får det precis lite sämre lång tid framöver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in