Citat:
Ursprungligen postat av
Vimes76
Svenska hantverkare har i system att du betalar för massa annat som inte tillhör arbetet.
Resor till och från din bostad. Resor för att hämta nåt de glömt. Kommer de två stycken i två bilar för du betala för två bilar etc.
Normalt ska du ju bara betala de minuter nån aktivt jobbar i bostaden, men i Sverige har maffia-facket sett till med annat.
Då får ett pris. Så här mycket vill jag ha för att bygga den här altanen. Ingen annan vill göra det billigare, behöver inte göra det billigare för att det går så mycket nyproduktion och renoveringar av gamla bostadsrättföreningar.
På vilket sett är tillgång efterfrågan maffiametoder? Hur svårt är det att fatta att få vill hem till dig och bygga din altan, så det blir dyrt därför?
Hade besiktningsman till villan för ett tag sen. 10k för att lyfta på brunnslocket och titta in på vinden, 1,5 h. Ingen ifrågasätter det, inte jag heller, varför ska det vara annat för hantverkare?
Lämnade in bygglov till kommunen 15k. Tycker du att jag ska begära ut timmar på arbetet där också? Eller varför inte när jag köper på resturang till familjen, vilka minuter och råvaror betalar jag för när det kostar 1300 för två köttbitar, två barnhamburgare och fyra kola?
Man vill ha marmorkakel i hallen istället för laminatgolv man lägger själv - lyxkonsumtion, men där ska man helt plötsligt ha varje minut på papper.
Dra tummen ur röven och gör det själv, vi har varken tid eller lust att stå i din hall eller på din baksida