2021-05-15, 09:30
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Kan de inte röka ut dem ur tunnlarna som man gör med sorkar?
IDF kanske ska ta och slå en signal till Anticimex, dom har bra kunskap om utrotning av skadedjur
Citera
2021-05-15, 09:39
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Nej, det räcker inte för mig - inte på långa vägar. Det är judarna som väljer att bomba eller inte bomba kraftverk. Du gnällde på att reningsverket inte fungerade, och nu är vi överens om att det beror på Israels bomber.

Nej. Om Hamas använder elverk och reningsverk till militära ändamål och bombar Israel måste Israel bomba elverken och reningsverken, så enkelt är det. Det är därför man inte får använda civila byggnader för militära ändamål enligt Genevekonventionen och det är därför Genevekonventionen deklarerar civila byggnader som militära om de används i militär kapacitet.

Citat:
Nix. Osloavtalet är begravet sedan länge och Israels skyldigheter som ockupationsmakt gäller precis som tidigare.

Dagens garv. Osloavtalet är det enda som finns kvar som ger Palestina någon form av legitimitet. Tar du bort Osloavtalet så tar du bort den palestinska staten.
Citera
2021-05-15, 09:46
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Båda sidor utreds av åklagaren. Palestina samarbetar fullt ut, något som tyvärr inte Israel gör.

Jasså, "palestina samarbetar fullt ut"? Så man kommer att visa hur man sen 60-talet betalat ut miljarder euros i belöning till personer som mördat småbarn? Använt FN-byggnader för att tillverka vapen? Gjort tv-program för barn där man lär dem att bli självmordsbombare?
Citera
2021-05-15, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Bara barn bland offren ön så länge i den senaste attacken. Tvi barnmördare.

*Varning för starka bilder
https://twitter.com/paldf/status/1393350780745359361?s=20

I Gaza eller i Israel? Spelar kanske ingen roll..
Det finns extremister på alla nivåer i Israel. Döda barn är lika bra som döda terrorister.
Rasismen i Israel ligger väl precis under ytan, lätt att få fram i ljuset.
Sionisterna tänker väl den förbjudna tanken: Tänk om det fanns en slutlösning, som i Tyskland ...
Jag antar att regeringen i Israel (som verkar bli alltmer extrem) sympatiserar med sionistterrorister i hemlighet. Man uppmuntrar inte öppet beväpnade bosättare att prickskjuta på araber, men det är helt ok egentligen. Samma sak med kravallerna. Regeringen vill inget hellre än att alla araber i Israel packar och drar åt helvete. Man säger en sak och gör en annan..
Citera
2021-05-15, 09:52
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mja..

Hamas vet nog att Israel inte tänker acceptera någon vapenvila..just nu. Så det är bara lite tom luft ut i etern ifrån Hamas för att framstå som "ansvarsfulla". Tror inte ens Hamas ärligt önskar det heller, utan de önskar IDF in på Gaza, där kan man göra skada.

Tidigast nästa vecka tippar jag, men troligtvis drar det hela ut ett par veckor till.

Då är denna "rond" färdig, och vad fick man uträttat ?

Inget, nix och nada. För det som sker är återkommande och inget nytt. Man fick inte ens Biden att flytta foten..
Det är tydligt att det är Israel som håller i taktpinnen, det var Israels provokationer som satte igång det här.
Citera
2021-05-15, 09:55
Medlem
Seemves avatar
Förväntade mig lite rock n roll efter att videon och statement att göra kaos med västbanken från Fatah kom ut. Vad hände, moralen verkar låg nu bland palestinierna?
Citera
2021-05-15, 09:58
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Inte var Palestina heller. Fast den polska kroknasan Golda sa pastod.
När jag växte upp fick vi bara höra att Israel skapades i en obebodd öken, de fick öknen att blomstra.
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Nej, bast for manskligheten ar en enkel biljett till alla judar, i ockuperad Palestina o i diasporan (inkl Sverige) till en annat solsystem. Maste konsultera Musk om detaljer.
Jag hoppas nästan att grannländerna kastar sig över Israel: Libanon, Syrien, Turkiet (Erdoghan säger att Israel måste få en läxa), Jordanien, Irak och Iran. Putin säger att konflikten hotar Rysslands säkerhet.
Israel måste sättas på plats, deras vansinne måste stoppas.
Citera
2021-05-15, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag hoppas nästan att grannländerna kastar sig över Israel: Libanon, Syrien, Turkiet (Erdoghan säger att Israel måste få en läxa), Jordanien, Irak och Iran. Putin säger att konflikten hotar Rysslands säkerhet.
Sugen på ett tredje världskrig? Är ditt liv som mellanmjölksvensson så tråkigt?
Citera
2021-05-15, 10:19
Medlem
Citat:
När jag växte upp fick vi bara höra att Israel skapades i en obebodd öken, de fick öknen att blomstra.

Det blir nog USA:s fall som blir Israels fall. Det är inte Israel som bestämmer.

Sionisterna älskar att framställa sig som hjältar och genier, tuffa nybyggare som fick öknen att blomstra bla bla. Men skapandet av Israel bygger ju på ett makabert misslyckande. Det finns ingen heroism någonstans, om man tittar på 1900-talets historia och nazismen osv..

Sionisterna fick Israel som present av Europa efter att nazisterna utplånat 60% av alla judar, som såg varningssignalerna långt innan förintelsen satte igång. De var sitting ducks iaf ..

Man kunde inte heller skapa en egen stat, utan man var tvungen att be om en stat.

Jag förstår att sionisterna behöver sina hjältemyter men det hela har blivit j-igt fånigt ..

Efter 73 år är Israel fortfarande pyttelitet. Israel har 8 bara miljoner judiska medborgare, som lever i ständigt krig. Man kan inte ens hålla ordning inne i Israel, där man byggt en mur (!) i staden Lod, för att skilja på judar och araber...

Trångt är det också. 10 miljoner medborgare, inklämda på Smålands yta ...

Helgnöjet är att filma fyrverkerierna som uppstår när Iron Dome stoppar Hamas raketer ...

Jag är inte avsundsjuk.

Och vad vore Israel utan USA?
Citera
2021-05-15, 10:19
Medlem
Citat:
Judar levde tillsammans med muslimer och kristna i Mellanöstern förut. Det gick bra ända tills sionisterna ville ha ett eget land, inspirerade av den europeiska kolonisationen.
De invandrade till Palestina, fördrev befolkningen och krävde en egen stat. Dåtidens FN försökte bromsa, araberna försökte bromsa. Alla visste att det skulle bli konflikter.
Israel har varit en cancersvulst sedan dess.

Kan även lägga till:

Hela logiken bakom "vi var här först" är bara löjlig. Och man använder en bakåtsträvande våldsam religiös text som underlag. Detta räcker för att få världens mäktigaste armé i ryggen och den estniska rensningen på palestinier är i full gång framför våra ögon. Hur i helvete är det annorlunda från att använda Koranen eller Bibeln för att utplåna ett folk? Om folk bara kunde släppa sitt hat mot muslimer och tänka efter lite.

Det är såhär en etnisk rensning ser ut, den är alltid "rätt" medan den pågår. Finns inte en enda jävla bit mark på jorden som inte tillhörde någon annan vid något tillfälle. Jag stödjer existensen av en Israelisk stat och vill inte utplåna denna eller något sånt men jag stödjer också Palestiniernas rätt att inte bli slaktade, herregud det borde vilken normal människa som helst göra.
Senast redigerad av hyperbeast 2021-05-15 kl. 10:24.
Citera
2021-05-15, 10:20
Medlem
Citat:

Be careful what you wish for..

Om något liknande sker är vi nog närmare ett tredje världskrig än att Israel sätts på plats. Men det är kanske det du önskar?
Citera
2021-05-15, 10:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Det är tydligt att det är Israel som håller i taktpinnen, det var Israels provokationer som satte igång det här.

That sir.., that's a matter of opinion..

När det är sagt så tror jag en stor förlorare i detta är befolkningen i de städerna, där man har mer levt "sida vid sida". Har ju varit sammandrabbningar där.

Blir nog svårare i framtiden att lita på varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in