Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
När jag växte upp fick vi bara höra att Israel skapades i en obebodd öken, de fick öknen att blomstra.
Jag hoppas nästan att grannländerna kastar sig över Israel: Libanon, Syrien, Turkiet (Erdoghan säger att Israel måste få en läxa), Jordanien, Irak och Iran. Putin säger att konflikten hotar Rysslands säkerhet.
Israel måste sättas på plats, deras vansinne måste stoppas.
Det blir nog USA:s fall som blir Israels fall. Det är inte Israel som bestämmer.
Sionisterna älskar att framställa sig som hjältar och genier, tuffa nybyggare som fick öknen att blomstra bla bla. Men skapandet av Israel bygger ju på ett makabert misslyckande. Det finns ingen heroism någonstans, om man tittar på 1900-talets historia och nazismen osv..
Sionisterna fick Israel som present av Europa efter att nazisterna utplånat 60% av alla judar, som såg varningssignalerna långt innan förintelsen satte igång. De var sitting ducks iaf ..
Man kunde inte heller skapa en egen stat, utan man var tvungen att be om en stat.
Jag förstår att sionisterna behöver sina hjältemyter men det hela har blivit j-igt fånigt ..
Efter 73 år är Israel fortfarande pyttelitet. Israel har 8 bara miljoner judiska medborgare, som lever i ständigt krig. Man kan inte ens hålla ordning inne i Israel, där man byggt en mur (!) i staden Lod, för att skilja på judar och araber...
Trångt är det också. 10 miljoner medborgare, inklämda på Smålands yta ...
Helgnöjet är att filma fyrverkerierna som uppstår när Iron Dome stoppar Hamas raketer ...
Jag är inte avsundsjuk.
Och vad vore Israel utan USA?