2021-04-30, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Oskyldig och oskyldig..knappast.
Det var ju i alla fall inte detta BO som mördade det förra BO!
Citera
2021-05-01, 12:15
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Det var ju i alla fall inte detta BO som mördade det förra BO!
Han var ju bevisligen på plats-tillräckligt insyltad till att bli inblandad i ärendet. Han kunde ha hejdat sin mördarkompis. Ingen rök utan eld- Rättvisan kanske hinner ifatt mördarkompisen också nån gång får man hoppas.
Citera
2021-05-01, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Blodshämnd är väl en kategori av mord man ändå kan acceptera.

Jag hade sannolikt gjort samma sak ifall det drabbat min familj.
Blodshämnd och blodshämnd, det var väl inte hans egen unge utan sambons pojk.
Nu är sambon utan både son och man. Kul för henne.
Citera
2021-05-01, 12:42
Medlem
Citat:
Han var ju bevisligen på plats-tillräckligt insyltad till att bli inblandad i ärendet. Han kunde ha hejdat sin mördarkompis. Ingen rök utan eld- Rättvisan kanske hinner ifatt mördarkompisen också nån gång får man hoppas.

Fast, om mordet var oprovocerat, genomfört av hans kompis som drog upp kniven så där spontant, då var det ju praktiskt taget omöjligt för omgivningen att förhindra det, det gick ju så snabbt. Att TL dog var ju i så fall inte något han som blev senaste BO kunde rå för. Om man ska hämnas, och bara har en chans till det, (pappan får ingen mer hämndchans) varför ta en kompis till GM då, som inte var den "riktiga" mördaren? Han får ju ingen mer chans att hämnas, vad är den hämnden värd om man hämnas på någon i periferin?
Citera
2021-05-15, 01:43
Medlem
Kanske att skrämma skiten ur Allan Andrés med meddelande om att de ska plocka en efter en.... Eller så vet styvfadern något som inte vi andra vet, att pengarna Allan Andres hade på sig var betalning för att mörda Tony och att den de nu avlivat var skyldig till att övertala den imbecilla Allan. Tror det hela är en knarkuppgörelse, farsan till Allan ska visst langat knark en längre tid enligt rykten bland latinare i Stockholm
Citera
2021-05-15, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Ja men jag har för mig hans mamma var svensk eller halvsvensk. Tror jag kan ha sett henne i något reportage, typ efterlyst eller liknande.
Man kan undra vad det är för släkt, sonen Nico blev mördad utomlands och hemsänd för lite sedan i en kista
Citera
2021-05-15, 09:17
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ja men jag har för mig hans mamma var svensk eller halvsvensk. Tror jag kan ha sett henne i något reportage, typ efterlyst eller liknande.

Mammans far är grek-cypriot.
Citera
2021-06-04, 11:35
Medlem
Citat:

Det där håller jag inte med om. Om en kompis dödar någon så är det inte mitt fel bara för att jag var där
Citera
2021-06-04, 12:20
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrob
Det där håller jag inte med om. Om en kompis dödar någon så är det inte mitt fel bara för att jag var där
"Bara var där" storyn tror jag inte en sekund på.
Citera
2021-06-04, 12:38
Medlem
Underbart att dem blev friade, hoppas på hämnd mot de andra smutsen nu också
Citera
2021-06-05, 01:09
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Den här Tony, vad har han för etnicitet? Efternamnet är jag säker på är Grekiskt. Känns inte sådär jätte grekiskt att släkten hämnas genom att döda. Finns något babbeblod i killen eller liknande?
Styvfarsan är en rätt känd ryss, känd i kriminella kretsar. Och grill-säsongen har just börjat.
Vad jag gissar fick killen som brann upp ingen skön och snabb död heller, vore jag någon av de GM som är på fri fot hade jag dragit fortare än en avlöning.
Senast redigerad av Onanikrem 2021-06-05 kl. 01:22.
Citera
2021-06-05, 01:19
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrob
Är du med i leken är du skyldig, i det här fallet var det fyra mot två, jag tror knappast att tre stod och tittade på när den fjärde knivade han som dog och hans komps.

En är borta, nu är det tre kvar.
Senast redigerad av Onanikrem 2021-06-05 kl. 01:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in