Citat:
Ursprungligen postat av
Einzelgaenger
Ok, det är väl legitimt att ogilla trumps utseende. Men utöver det så har Trump en rad positiva egenskaper. Han är:
- stark konservativ man
- säger sin åsikt, oavsett vad kärringar tycker
- moraliskt konsekvent
- tillgång för sig själv, sin familj, och sitt land
Att han har mindre bra egenskaper är ju helt sant. Men hans positiva egenskaper väger upp med råge. Man brukar säga att ens barn är ens främsta karaktärsvittnen. Jämför Trumps barn med Hunter.
Jag medger att den amerikanska politiken sällan fungerat bättre än under Trump, vilket också gjort honom till den mest förföljde presidenten i Amerikas historia. Inte ens Nixon har blivit utsatt för värre. Min tes är att Trump inte dansat efter krigshetsarnas pipa. Amerikas främsta exportvara är inte iPhone och Tesla utan konflikter, hat, rasism och krig. Sen att Trump inte klarat av att behandla sina politiska motståndare med värdighet har gjort honom till en lätt måltavla, men han saknar all form av uppfostran och klass.
När man inte hänger med Obama och Hillary kommer man direkt i konflikt med de som placerade Obama på presidentposten. De som äger USA, de som bygger konflikter, beväpnar dissidenter, skapar krigen, och sen "räddar och befriar" och därefter får kontrakten för återuppbyggandet och tömmer landet på tillgångar. War is business som Bush sa. Trump skulle ha kastat något till vargarna men det var han för envis för. Diplomati saknas.
Obama ärvde två krig och startade 5 egna och det är väl troligen den största skandalen i Nobels fredspris historia men också ett kvitto på att det föreligger en sorts sammansvärjning. Däremot anser jag att Obama hade stil. Nu har han visat en oerhörd brist på värdighet som förtar hans karisma.
Trump är en buffel utan klass och hans sätt att uttrycka sig skapade direkt inhemska konflikter. Han har verkligen inte visat prov på smarthet. Han skulle lätt ha suttit en termin till om han spelat med. Nu fick han alla korrumperade emot sig.
Biden vet jag inget om mer än att han till synes verkar senil. Han är tvivelsutan en marrionett precis som alla andra. Hunter Bidens crackmissbruk osv har mediamaskinen vänt till något positivt, en svaghet som erkänns kan leda till något bra. När man erkänner, tar ansvar för sina egna handlingar leder till respekt och förlåtelse i den kristna delen världen.