2021-05-15, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaFlintstones
Varför pågår det då fortfarande undersökningar om allt är klart och utrett? Samtidigt som förtroendet har sjunkit från 80% till vadå? 30-40%? Inte ens en majoritet har förtroende för valsystemet..

Undersökningar pågår fortfarande därför att Trump-sidan vägrar acceptera alla resultat som visar att fusk inte förekommit. Om revisionen i Arizona inte hittar fusk så kommer man att göra en ny revision nån annanstans. Och så kommer det att fortsätta till dess man hittar fusk. Och det även om det så kommer ta 4 år och 2 021 undersökningar innan man äntligen hittar något bevis för fusk. Är man envis som Trump-anhängarna ger man sig inte! Överbevisad 2 020 gånger men till slut får man rätt...kanske...
Citera
2021-05-15, 09:15
Medlem
Biden är en ren katastrof både för USA och världen. Helt handlingsförlamad både i utrikes- och inrikespolitiken. Han sitter och tittar på när Israel och Hamas håller på och förgöra varandra. Samtidigt strömmar det in floder av illegala emigranter till södra USA många kriminella. Till detta bensinbrist i ett land som är helt beroende av bilar för att samhället ska fungera. Folk som röstade på Biden börjar nu ångra sitt val men nu är det för sent. Biden kommer att tävla med Carter som USA:s sämsta president någonsin!
Citera
2021-05-15, 09:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag läste inlägget ovan om Biden och tänkte fråga varför du var så kränkt? Kanske du behövde hjälp. Men hittade ditt senaste inlägg och insåg att du bara tycker om att gnälla, men blir ledsen när någon gnäller på din idol/fadersfigur. Så kan det vara

Är absolut inte kränkt. Jag har listat konkreta negativa egenskaper med Biden. Säger du emot något?
Citera
2021-05-15, 10:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Jag hatar ingen. Jag ser världen utifrån mitt perspektiv och det finns inte en möjlighet att jag skulle bli hjärntvättad av undermänniskor. Glöm ej bort att 99,99% av alla jordens invånare är undermänniskor som aldrig borde få fortplanta sig.

Trump är en undermänniska, och undermänniskans enda existensberättigande är att fungera som en referenspunkt för att göra de vackra vackrare. Är det något konstigt med det? Hans politik funkade bra, men hans sätt att framföra sina åsikter saknar all form av klass. Jag äcklas av fulhet och Trump är en grotesk varelse. Hänger du med?

Ok, det är väl legitimt att ogilla trumps utseende. Men utöver det så har Trump en rad positiva egenskaper. Han är:

- stark konservativ man
- säger sin åsikt, oavsett vad kärringar tycker
- moraliskt konsekvent
- tillgång för sig själv, sin familj, och sitt land

Att han har mindre bra egenskaper är ju helt sant. Men hans positiva egenskaper väger upp med råge. Man brukar säga att ens barn är ens främsta karaktärsvittnen. Jämför Trumps barn med Hunter.
Citera
2021-05-15, 10:22
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Undersökningar pågår fortfarande därför att Trump-sidan vägrar acceptera alla resultat som visar att fusk inte förekommit. Om revisionen i Arizona inte hittar fusk så kommer man att göra en ny revision nån annanstans. Och så kommer det att fortsätta till dess man hittar fusk. Och det även om det så kommer ta 4 år och 2 021 undersökningar innan man äntligen hittar något bevis för fusk. Är man envis som Trump-anhängarna ger man sig inte! Överbevisad 2 020 gånger men till slut får man rätt...kanske...

Trump fick försvara sig i 2 år själv mot anklagelser om olaglig valpåverkan, i 2 år, nu när "rätt" person vann valet konstaterar man att inget "fusk' förekommit, det slog man fast på vadå 1 vecka?

Siffran är ju inte 0% så mycket vet vi, är ändå fantastiskt att under Trumps 4 år som president gick det från det mest äventyrade valet till det säkraste.

I call bullshit.
Citera
2021-05-15, 10:34
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Är absolut inte kränkt. Jag har listat konkreta negativa egenskaper med Biden. Säger du emot något?

Det verkar som att du blir oerhört kränkt så fort du ser att någon inte tycker om Donald Trump. Hjärntvätten har fungerat bra på dig
Citera
2021-05-15, 10:43
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Ok, det är väl legitimt att ogilla trumps utseende. Men utöver det så har Trump en rad positiva egenskaper. Han är:

- stark konservativ man
- säger sin åsikt, oavsett vad kärringar tycker
- moraliskt konsekvent
- tillgång för sig själv, sin familj, och sitt land

Att han har mindre bra egenskaper är ju helt sant. Men hans positiva egenskaper väger upp med råge. Man brukar säga att ens barn är ens främsta karaktärsvittnen. Jämför Trumps barn med Hunter.

Jag medger att den amerikanska politiken sällan fungerat bättre än under Trump, vilket också gjort honom till den mest förföljde presidenten i Amerikas historia. Inte ens Nixon har blivit utsatt för värre. Min tes är att Trump inte dansat efter krigshetsarnas pipa. Amerikas främsta exportvara är inte iPhone och Tesla utan konflikter, hat, rasism och krig. Sen att Trump inte klarat av att behandla sina politiska motståndare med värdighet har gjort honom till en lätt måltavla, men han saknar all form av uppfostran och klass.

När man inte hänger med Obama och Hillary kommer man direkt i konflikt med de som placerade Obama på presidentposten. De som äger USA, de som bygger konflikter, beväpnar dissidenter, skapar krigen, och sen "räddar och befriar" och därefter får kontrakten för återuppbyggandet och tömmer landet på tillgångar. War is business som Bush sa. Trump skulle ha kastat något till vargarna men det var han för envis för. Diplomati saknas.

Obama ärvde två krig och startade 5 egna och det är väl troligen den största skandalen i Nobels fredspris historia men också ett kvitto på att det föreligger en sorts sammansvärjning. Däremot anser jag att Obama hade stil. Nu har han visat en oerhörd brist på värdighet som förtar hans karisma.

Trump är en buffel utan klass och hans sätt att uttrycka sig skapade direkt inhemska konflikter. Han har verkligen inte visat prov på smarthet. Han skulle lätt ha suttit en termin till om han spelat med. Nu fick han alla korrumperade emot sig.

Biden vet jag inget om mer än att han till synes verkar senil. Han är tvivelsutan en marrionett precis som alla andra. Hunter Bidens crackmissbruk osv har mediamaskinen vänt till något positivt, en svaghet som erkänns kan leda till något bra. När man erkänner, tar ansvar för sina egna handlingar leder till respekt och förlåtelse i den kristna delen världen.
Citera
2021-05-15, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Jävlar vad du ljuger.

DJT startade inga krig.
Obama Hussein Barack fick Nobels fredspris och är den President som det fällts flest bombe under den sitt presidentskap.

Sluta ljug.

Obama blev nominerad till fredspris ca 2 veckor efter sitt tillträde om jag inte missminner mig. Minns att det var jävligt bråttom iaf att få med honom. Att han inte hunnit gjort någonting ännu, och att han sedan visade sig vara en riktig Warmongerer, det kvittas ju bort med hudfärgen. Woke is da shit!
Citera
2021-05-15, 11:24
Medlem
Citat:
Trump ist ein Untermensch och Undermänniskorna vill inte se upp till någon och imponeras utan lukta på fisarna och raparna tillsammans.

Det finns inte ett ögonblick där det inte går att undgå att förstå att Trump är undermänniska. Trump har många likheter med sina anhängare från det amerikanska proletariatet - han har noll klass, är äcklig, ful, fet, efterbliven, obildad, utan ryggrad och med mikropenis. Klart att de känner gemenskap genom hans dagliga bevis på att han är underklass.

Jag har svårt att förstå hur det republikanska partiet har sjunkit så lågt att de placerar honom på posten efter presidenter som Ronald Reagan och George Bush I. Fast man får inte glömma George Bush II som ärvde presidentskapet. Den undermänniskan var helt värdelös på alla plan. Fruktansvärt värdelös. Finns inga ord kvar som kan beskriva hur värdelös han var.

Demokraternas historia är inte heller mkt att hänga i julgranen. Clinton och sen Obama. Krighetsaren Obama genomförde sin värdelösa politik med lite klass i alla fall, men att angripa Trump på det sättet han gjort visar en grundläggande brist på värdighet som effektivt tvättar bort den aura av intellektualitet som vi fått ta del av tidigare. Men USA är alltid ett shithole country där världens allt slödder samlats och deras presidenter återspeglar nationens medborgares värdelöshet. Det går ej att komma ifrån.

Ok, vi har utvecklingsstörde Löfvén, vilket inte kan sägas vara något att skryta med. Hans utvecklingsstörning är det finaste man kan säga om honom. Resten är ännu värre. Han återspeglar det svenska folkets värdelöshet och de problem vi har med att svenska mäns testosteronnivåer sjunkit och att mikropenisarna tagit över. När man tittar runt i Europa hittar man Merkel och Boris Johnson och det går inte att undgå att folk väljer personer inte för deras politik utan för att de liknar dem själva - precis som Trump och jänkarna. "Undermänniskorna vill inte se upp till någon och imponeras utan lukta på fisarna och raparna tillsammans."

Hehe. Lustig definition av ”undermännniska”. Men antar att det står alla fritt att göra den definitionen. Stenrik, lyckas manipulera sig hela vägen till den absoluta toppen. Själv tycker jag det vittnar om att omgivningen består av många ”undermänniskor”. Men hey! Orange Man Bad....
Citera
2021-05-15, 11:33
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Hehe. Lustig definition av ”undermännniska”. Men antar att det står alla fritt att göra den definitionen. Stenrik, lyckas manipulera sig hela vägen till den absoluta toppen. Själv tycker jag det vittnar om att omgivningen består av många ”undermänniskor”. Men hey! Orange Man Bad....

Klart att begreppet tål att diskuteras. Men enligt mig är 99,99% av jordens befolkning undermänniskor, och där ingår även vissa som ärvt sin rikedom precis som Trump, men varför inte filosofera om begreppet...

Fet och ful
saknar bildning och klass
Ärvd rikedom
Psykopatisk manipulatör
Estetisk härdsmälta
äcklig
president (glömde den delen)

Jag vet inte hur jag skall få ihop det men mannen är groteskt ful och borde ej få fortplanta sig.
Citera
2021-05-15, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det verkar som att du blir oerhört kränkt så fort du ser att någon inte tycker om Donald Trump. Hjärntvätten har fungerat bra på dig

Jag är allt annat än kränkt. Om du någon gång kommer med legitim kritik mot president Trump så kommer jag hålla med. Hjärntvätt ja. Trump är medias mest hatade person. Att inte hata honom tyder alltså på hjärntvätt. OK!
Citera
2021-05-15, 12:30
Medlem
Citat:
Klart att begreppet tål att diskuteras. Men enligt mig är 99,99% av jordens befolkning undermänniskor, och där ingår även vissa som ärvt sin rikedom precis som Trump, men varför inte filosofera om begreppet...

Fet och ful
saknar bildning och klass
Ärvd rikedom
Psykopatisk manipulatör
Estetisk härdsmälta
äcklig
president (glömde den delen)

Jag vet inte hur jag skall få ihop det men mannen är groteskt ful och borde ej få fortplanta sig.
Samt gillar Diet Coke och Big Mac men visst. En otroligt tråkig typ utan några som helst intellektuella intressen. Nykterist så klart, precis som Hitler men framför allt korkad och tunnhudad. Han är så rädd för att framstå som svag så han måste hela tiden förnedra andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in