2021-05-14, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
för bonnier familjen är judisk och kommer givetvis mörklägga allt som pågår där för svenskar precis som dom har gjort i decennier.
Aftonbladet o expressen har livesändning text konstant typ
Citera
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Ahh var och än får tro vad man vill men det låter troligt att turkiet skulle göra det!

Finner det inte vara omöjligt, snarare rimligt att turkarna skulle kunna tänka sig att beväpna palestinier men att smuggla in vapen i Israel nu är lite som att flyga in med vapen till New York på kvällen den 11/9.

Skulle gränsen falla och kontaktvägar utomlands skulle börja upprättas däremot, då kan vi börja prata.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JDH

och hur vinklad är deras reportage?
Citera
2021-05-14, 23:07
Medlem
Trippieredd96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JDH

Fan har dom, då ber jag om ursäkt, Jag är för blind då hehe
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Men nu finns ju ingen terrorbalans. Iran vågar inte attackera Israel eftersom de har kärnvapen, men det finns inget som hindrar Israel från att attacker Iran som inte har kärnvapen.

Dödskult? Jag tror araber vill leva lika mycket som israeler, men det kommer de inte göra. För varje Israel som dödas, så dödas 50 araber. Israel är en elefant som krossar myror, och de bara fortsätter och fortsätter. Israel har inte heder, ingen respekt för andra folk. De tar arabernas mark och de kränker deras rättigheter.

Det finaste som finns för en muslim är att dö martyrdöden. I Palestina får familjemedlemmar till de som utför självmordsattentat t.o.m. livstids försörjning av bla de redan hårt prövade svenska skattebetalarna.

Inget konstigt? Ingen dödskult?
Citera
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Så hur kommer detta påverka Sverige tror ni? Redan varit lite demonstrationer , kommer det eskalera även här ?

Nej det tror jag inte, araber har det bra här bättre än den svenska ur befolkningen och skulle aldrig få samma behandling av svenskar som av israelerna.... Det är väll så fall om dom skickar in någon självmordsbombare i en synagoga när den är fullsatt kanske.... Men Tror inte det...
Citera
2021-05-14, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
För att det skall ske, måste nog "top brass" i Turkiet ha sagt : ok !

Något säger mig att Erdogan & co inte vill riskera att bli direkt fientliga mot Israel för att Hamas beslutar sig för att gå "bananaz". Man skall ju komma överens efter detta är slut..

Sen är ju denna plats i världen den mest övervakade med satelliter, övervakning etc..

Det är en stor risk att bli avslöjad, om inte allt är planerat i detalj.., på förhand..

Finns inga som kan leverera vapen in i Gaza till stöd för hamas just nu det förstår ni väl? kanske för ett tag sen några veckor sen när det var lugnare möjligt. Men en sak är helt säkert om Turkiet smugglar vapen till hamas o fiender till Israel så skulle dom aldrig erkänna det för nån utåt nånsin trots bevis skulle dom neka. Det är ju en ren krigsförklaring det vågar inte Turkiet!
Citera
2021-05-14, 23:10
Medlem
Queenofqueenss avatar
Eldupphör i helgen? Vad tror ni? Tror det fortsätter i oförändrad stryka...
Citera
2021-05-14, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
och hur vinklad är deras reportage?
Inte alls skulle jag säga då dem nästan uteslutande citerar utländsk press
Citera
2021-05-14, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trippieredd96
Varför får man inte veta mer från svenska nyheter, Aftonbladet skriver något sedan uppdaterar dom inte på en halv dag. Trodde det här var skit stora nyheter. Svårt att följa med vad som händer för stunden
Videos som laddas upp på löpande band.
https://www.reddit.com/r/PublicFreakout/hot/
Citera
2021-05-14, 23:11
Medlem
slashxs avatar
Pågår just nu nya flyganfall över norra delen av Gaza.
Citera
2021-05-14, 23:12
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Finns inga som kan leverera vapen in i Gaza till stöd för hamas just nu det förstår ni väl? kanske för ett tag sen några veckor sen när det var lugnare möjligt. Men en sak är helt säkert om Turkiet smugglar vapen till hamas o fiender till Israel så skulle dom aldrig erkänna det för nån utåt nånsin trots bevis skulle dom neka. Det är ju en ren krigsförklaring det vågar inte Turkiet!

Jag skrev att det är mycket svårt och kommer med ett politiskt pris. Sist att det är inget som man fixar "hux flux" sådär.

Fast då med andra ord..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in