2021-05-14, 22:44
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Vi visste redan i februari vad Kina och Sydkorea gjort. Vi visste hur Singapore försökte screena, kartlägga och slå ner varje enskilt fall. FHM battlade viruset till 1300 fall sen kastade man in handduken i rond 1.

Fohm körde sin "playbook" baserat på influensa. Dvs vänta med åtgärder/restriktioner tills smittan fått ordentligt fäste o sen reglera mot iva beläggningen. Ett reglertekniskt problem enl Tegnell att bygga immuniteten via smitta snabbast möjligt utan att slå ut sjukvården.
Citera
2021-05-14, 22:49
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
4 miljarder doser har ju administrerats av Ivermectin så eventuella biverkningar borde vara välkända vid det här laget.

Jag o de jag vet som äter Ivermectin har inte fått några biverkningar. Det vi märkt är att övre luftvägsinfektioner tycks klinga av väldigt mycket snabbare med Ivermectin än utan. Så kommer köra det i fortsättningen såfort jag får nåt skit.

Om du jämför hur många miljarder vaccinindustrin drar in så är eventuell Ivermectin försäljning ingenting i jämförelse.
Om man inte har ett vaccin att sälja så får man nöja sig med några få miljarderbi vinst för att sälja Ivermectin.

Problemet är att man inte vet hur Ivermectin i större dos eller under längre tid fungerar bara för att man tidigare administrerat 4 miljarder doser på ett helt annat vis.

Arsenik jan man också äta i små doser, men är inget vidare att ta i större dos.

Jag hoppas verkligen på Ivermectin, men är tveksam då ingen hittills varit intresserad av att tjäna några futtiga miljarder kronor på att sälja preparatet mot covid-19.
Citera
2021-05-14, 22:53
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Har du några länkar som styrker dina påståenden eller är det bara någon form av anekdotisk bevisföring du ägnar dig åt?
Jag vet inte hur många hundra gånger jag har postat länkar i den här tråden. Jag är faktiskt trött på det om jag ska vara helt ärlig. Det tar alldeles för mycket tid. Allt finns om du söker
Citera
2021-05-14, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Nä, inte speciellt oroande eftersom den inte bidragit till ökad smittspridning.

Och i Indien går nu också smittan nedåt. Inget nytt med den här varianten alls. Trots att hypen vill få det till annat.

Har folk redan glömt Brasilien-varianten och Sydafrika-varianten redan som skulle bli jordens undergång?
eller UK-varianten som vi stoppade alla flyg för att stoppa... gick ju sådär och det fanns ju heller ingen mening med det.

Eh, va? Menar du att den totala smittspridningen i UK sjunker och att det därför inte spelar någon roll att spridningen av den indiska varianten ökar?

Att spridningen av den indiska varianten ökar, samtidigt som spridningen av andra varianter sjunker, är ju ett tydligt tecken på att den indiska är mycket mer smittsam. Alternativt inte påverkas lika mycket av vaccin.

Detta i sin tur måste innebära att den indiska varianten kommer vara dominerande ganska snart, och att den totala smittspridningen då kommer öka igen. Det enda som skulle kunna stoppa detta borde vara en större andel immuna (vaccin?) eller ökade restriktioner.

Att ökningstakten av den indiska varianten är så stor just nu i UK (dubbla antalet fall på en vecka) tyder på att den kan vara mer än dubbelt så smittsam som UK-varianten. UK-varianten är i sin tur antagligen den näst mest smittsamma, och den som gjort att smittspridningen i Sverige varit värre denna vår än förra, trots ökad immunitet.
Citera
2021-05-14, 23:02
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Allt utom det som finns kvar i Fas 1 i FHM´s lista över restriktioner. Det är endast två saker kvar i Fas 1. Och vilka det är vet du väl om, om du är intresserad av ämnet?

Dessa två ska vara kvar. Resten ska bort.
Intressant att du ständigt vägrar att tala om vad du vill i klartext och att du fortsätter att låta bli att länka.
Du agerar som ett troll som mest vill skapa oreda i tråden.

Jo, jag vet vad du avser öven om det inte är Fas 1 utan Nivå 1, men min bedömning är att detta är betydligt mindre än 20 %, det är nog närmare 0 % av restriktonerna vi har idag.

Vilka ytterligare restriktoner vill du ha kvar för att nå upp till att ha 20 % kvar från dagens läge?
Citera
2021-05-14, 23:05
Medlem
Citat:
Problemet är att man inte vet hur Ivermectin i större dos eller under längre tid fungerar bara för att man tidigare administrerat 4 miljarder doser på ett helt annat vis.

Jodå, det är en väl använd veterinärmedicin utöver användningen på människor. Man vet väldigt väl hur den funkar till skillnad från vaccin. Det är inte fråga om några stora doser per kg.

Citat:
Jag hoppas verkligen på Ivermectin, men är tveksam då ingen hittills varit intresserad av att tjäna några futtiga miljarder kronor på att sälja preparatet mot covid-19.

Du verkar vara mindre kritisk till vaccinen som har oändligt mycket mindre data. De verkar dessutom funka dåligt.

Jag snubblade över den här artikeln om att Bill Maher blivit smittad trots vaccin, där man säger att 1% av vaccinerade som blir smittade av covid dör. Är inte det jävligt konstigt? Det dör ju en mindre andel av de som smittas som inte är vaccinerade. Alltså, om du är vaccinerad och blir smittad, så är risken att dö högre än om du inte är vaccinerad och blir smittad. Sen må det ju vara så att man löper mindre risk att bli smittad som vaccinerad, men ändå.

https://www.msn.com/en-us/entertainment/celebrity/bill-maher-tests-positive-for-covid-19/ar-BB1gHh7v?li=BBorjTa

The CDC previously said that as of April 26, it had received 9,245 reports of breakthrough cases out of the more than 95 million people fully vaccinated.

According to the agency, 27 percent of individuals with breakthrough cases were asymptomatic. Nine percent of the breakthrough infections resulted in hospitalizations while 132 cases, or about 1 percent, resulted in death.
Citera
2021-05-14, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ejejj
Eh, va? Menar du att den totala smittspridningen i UK sjunker och att det därför inte spelar någon roll att spridningen av den indiska varianten ökar?

Att spridningen av den indiska varianten ökar, samtidigt som spridningen av andra varianter sjunker, är ju ett tydligt tecken på att den indiska är mycket mer smittsam. Alternativt inte påverkas lika mycket av vaccin.

Detta i sin tur måste innebära att den indiska varianten kommer vara dominerande ganska snart, och att den totala smittspridningen då kommer öka igen. Det enda som skulle kunna stoppa detta borde vara en större andel immuna (vaccin?) eller ökade restriktioner.

Att ökningstakten av den indiska varianten är så stor just nu i UK (dubbla antalet fall på en vecka) tyder på att den kan vara mer än dubbelt så smittsam som UK-varianten. UK-varianten är i sin tur antagligen den näst mest smittsamma, och den som gjort att smittspridningen i Sverige varit värre denna vår än förra, trots ökad immunitet.

Nej, det tyder inte på nånting överhuvudtaget. Inte ett dyft.

I Sverige hittade man både dubbla och trippla antalet Sydafrika-varianter när det begav sig. Vad hände med dem?? Ingenting.

Ökade restriktioner?
Har aldrig stoppat nån variant överhuvudtaget och kommer såklart inte att ske. Det vansinneståget har gått för länge sedan.

Den Indiska verkar ju knappast mer smittsam i Indien så varför skulle den vara det här? I Indien är ju smittan på väg ner igen i samma gamla epidemiologiska kurva som vi sett överallt.

Den indiska kan mycket väl bli nya normala. UK varianten är ju gammal nu och bör bytas ut snart. Men det förändrar ju inte någonting.

Dessutom fungerar vaccinet på den Indiska av allt att döma. Så då är vi återigen där men nån sorts hype som inte betyder ett dugg.

Om en månad eller två sitter vi och pratar om en ny variant och folk är skitnödiga... och så kommer det hålla på för all tid och evighet förmodligen.
Citera
2021-05-14, 23:16
Medlem
Citat:
Intressant att du ständigt vägrar att tala om vad du vill i klartext och att du fortsätter att låta bli att länka.
Du agerar som ett troll som mest vill skapa oreda i tråden.

Jo, jag vet vad du avser öven om det inte är Fas 1 utan Nivå 1, men min bedömning är att detta är betydligt mindre än 20 %, det är nog närmare 0 % av restriktonerna vi har idag.

Vilka ytterligare restriktoner vill du ha kvar för att nå upp till att ha 20 % kvar från dagens läge?

Det vi ska ha kvar och det som betyder något är det som är kvar i Nivå 1. De två sakerna ska vi ha kvar.
Resten ska bort.

Det är de två största grejjerna också för det här och där är vi i September enligt FHM. Då är det slut på den här lekstugan.

Vi bör också ha kvar PCR ifrån områden med Virus of concern tills det som vanligt visar sig att det inte är nått. Resten kan vi släppa på.
Citera
2021-05-14, 23:17
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Jodå, det är en väl använd veterinärmedicin utöver användningen på människor. Man vet väldigt väl hur den funkar till skillnad från vaccin. Det är inte fråga om några stora doser per kg.
Det jag läst, men det är rätt länge sedan nu, är att doserna mot covid-19 inte alls är de samma som mot parasiter.
Jag hoppas som sagt att Ivermectin kan erövra jorden utan biverkningar, men har svårt att tro det eftersom ingen hittills försökt tjäna pengar på preparatet.
Citera
2021-05-14, 23:20
Medlem
Citat:
Det jag läst, men det är rätt länge sedan nu, är att doserna mot covid-19 inte alls är de samma som mot parasiter.
Jag hoppas som sagt att Ivermectin kan erövra jorden utan biverkningar, men har svårt att tro det eftersom ingen hittills försökt tjäna pengar på preparatet.

Det här visar hur otroligt lite du förstår vad en pandemi är...

Att hoppas en kvasi-medicin ska erövra världen såhär 500 dagar in i en pandemi när vi har vaccin som skyddar till 90% mot allvarlig sjukdom och död...

Oh geez.
Citera
2021-05-14, 23:27
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Det vi ska ha kvar och det som betyder något är det som är kvar i Nivå 1. De två sakerna ska vi ha kvar.
Resten ska bort.

Det är de två största grejjerna också för det här och där är vi i September enligt FHM. Då är det slut på den här lekstugan.

Vi bör också ha kvar PCR ifrån områden med Virus of concern tills det som vanligt visar sig att det inte är nått. Resten kan vi släppa på.
Det finns inget krav på pcr-test vid inresa till Sverige idag vad jag vet, var kan man läsa om det?
Är det kanske något nytt krav du vill införa?

Vad jag vet finns det inga krav alls när jag reser in, jag har i alla fall inte behövt visa något testresultat.
Citera
2021-05-14, 23:29
Medlem
Citat:
Nej, det tyder inte på nånting överhuvudtaget. Inte ett dyft.

I Sverige hittade man både dubbla och trippla antalet Sydafrika-varianter när det begav sig. Vad hände med dem?? Ingenting.

Ökade restriktioner?
Har aldrig stoppat nån variant överhuvudtaget och kommer såklart inte att ske. Det vansinneståget har gått för länge sedan.

Den Indiska verkar ju knappast mer smittsam i Indien så varför skulle den vara det här? I Indien är ju smittan på väg ner igen i samma gamla epidemiologiska kurva som vi sett överallt.

Den indiska kan mycket väl bli nya normala. UK varianten är ju gammal nu och bör bytas ut snart. Men det förändrar ju inte någonting.

Dessutom fungerar vaccinet på den Indiska av allt att döma. Så då är vi återigen där men nån sorts hype som inte betyder ett dugg.

Om en månad eller två sitter vi och pratar om en ny variant och folk är skitnödiga... och så kommer det hålla på för all tid och evighet förmodligen.

Menar du att ökade restriktioner inte påverkar smittspridningen? Menar du därmed att människor inte träffas mindre med restriktioner, eller att viruset inte sprids när människor träffas?

Utan UK-varianten hade vi antagligen klarat oss utan restriktioner redan idag, och utan Indien-varianten skulle vi antagligen klara oss bra utan restriktioner om två-tre månader.

Jag gissar dock tyvärr att Indien-varianten snart tar över även i Sverige, och att vi pga den kommer få leva med restriktioner betydligt längre än om den inte hade funnits. Det är detta som är tråkigt och oroande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in