2021-05-11, 14:13
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag vill citera en annan Flashbackare. 10 000 minade coin per minut för att ersätta regionsbaserad valuta är faktiskt matematiskt och vetenskapligt "nästan ingenting" - Dogecoin kommer att på sikt leda till en helt inflationsfri marknad/värld utan banker och "växlingsavgifter"

"Det är en _fast_* gräns på 10 000 DOGE i minuten. Det innebär att nuvarande inflationen är ca 4.3 %, men om 10 år kommer den vara på 3 %, om 20 år närmare 2 %, osv. Inflationen går mot noll, ju mer DOGE som skapas. Jämför man det med fiat-valutor, och i synnerhet det magiska inflationemålet om 2 %, så är det inte speciellt annorlunda. Skillnaden är att DOGE har en mer förutsägbar inflation än fiat, eftersom det inte beror på politik, utan i förväg bestämda algoritmer. Så länge DOGE tas upp av folk runt världen i motsvarande takt så kan värdet hållas mer eller mindre konstant.

* Det genereras 10 000 DOGE per block, och miningsvårigheten justeras med ett mål om att ett block skall minas i minuten. Det kan således variera, men bör hålla sig ganska nära 10 000 i minuten under en överskådlig framtid."

Just nu trycks kursen ner av en utpekad shortare som bla lånar Doge från Coinbase. Robin Hood har också manipulerat kursen. Att Coinbase lånar ut Doge till Narcissister kommer att stå dem dyrt. Lehman Brothers/Epstein försökte shorta Musk/Tesla genom att skriva skit om Tesla dag ut och dag in i medier de kontrollerade. Ex LA Times och det kostade den Hedgefonden 10 miljader dollar. - Never bet against Musk.

Shortade själv 5x på Binance. Betalade av det igår kväll, blev en bra utdelning men hade jag vetat detta så hade jag legat kvar.
Citera
2021-05-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Fullkomligt idiotiskt.
Köper jag Doge för 100 000:- idag så är dom (relativt) bara värda 95500:- om ett år och drygt 91 000:- om två år och 87000:- om tre år, osv osv.

Mina damer och herrar, det är exakt vad Bitcoin löser.
1st Bitcoin av 21 miljoner idag kommer vara 1st Bitcoin av 21 miljoner om 50 år.

En del människor vill inte lära sig. Du har ju inte ens läst texten. Eller medvetet missförstått den. Inflationen är NOLL om 30 år.

En bitcoin kan delas upp i oändligt antal bitar. Att det bara minas 10 000 doge minut är mycket lite. Jag är övertygad om att riksbanken i tex Sverige trycker upp mer än 10 000 skr/minut.

För 30 år sedan fick du 130 danska för 100 svenska. Idag är det tvärtom. Palme hann politiskt devalvera skr 3 ggr innan någon sköt honom och George Soros kan bolla med skr precis som han vill. Om du har en miljon skr så försvinner 40% när du åker över Öreundsbron. Grattis till ditt svenska pensionsparande i skr.
Citera
2021-05-11, 14:17
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Fullkomligt idiotiskt.
Köper jag Doge för 100 000:- idag så är dom (relativt) bara värda 95500:- om ett år och drygt 91 000:- om två år och 87000:- om tre år, osv osv.

Mina damer och herrar, det är exakt vad Bitcoin löser.
1st Bitcoin av 21 miljoner idag kommer vara 1st Bitcoin av 21 miljoner om 50 år.
Bitcoin delas fortfarande ut till miners och antalet Bitcoin ökar. Det kommer väl att ta hundra år innan den utdelningen slutar. Och vem skall då betala de som minar Bitcoin. Mining måste till, eftersom den är betalning för bokföring av systemet.
Citera
2021-05-11, 14:30
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Bitcoin delas fortfarande ut till miners och antalet Bitcoin ökar. Det kommer väl att ta hundra år innan den utdelningen slutar. Och vem skall då betala de som minar Bitcoin. Mining måste till, eftersom den är betalning för bokföring av systemet.

Wow...jag är mållös. Alla dessa som är kritiska men inte ens har grundläggande förståelse för vad man kritiserar.

Hört talas om transaction fees? Googla...
Citera
2021-05-11, 14:34
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

Det det kan fortgå, det kostar att mina och skulle det nu verkligen vara ett problem när den dagen kommer långt in i framtiden så kommer BTC att flyttas över till en ny blockkedja och processen kan fortsätta.
Citera
2021-05-11, 14:52
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Wow...jag är mållös. Alla dessa som är kritiska men inte ens har grundläggande förståelse för vad man kritiserar.

Hört talas om transaction fees? Googla...
Det får du redogöra för i lämplig tråd.
Det kostar tydligen dubbelt att använda Bitcoin.
Dels betalar man inflationen för miners.
Men sedan verkar det tydligen även finnas en transaktionsavgift.
Citera
2021-05-12, 20:44
Bannlyst
Ja jag lärde mig i varje fall den här läxan.

Som tur är satsar man inga stora summor. Men jag har sålt av och stoppat in mina pengar i en annan Digital valuta.
Jag tror aldrig att en sån som Elon Musk skulle vara ett sånt jäkla skämt.

När man har läst på nätet ju mer fattar man att det här är bara något skämt ju.

Alla får göra som de vill men jag ser inte någon mening med att sitta kvar på någonting som är bara ett skämt.
Citera
2021-05-12, 20:46
Citat:
Vi har lägre bottnar och lägre toppar, så jag skulle säga att korrigeringen fortfarande är pågående.

Så länge den inte bryter över 0.57 är det svår att säg att korrigeringen är över.

https://forumbilder.com/images/2021/05/11/Doge2.jpg

I skrivande stund är vi under förra botten, och studsar inte Doge upp illa kvickt så är raset fortfarande pågående.

Nödvändig näsbränna för många, och pengar som förhoppningsvis flödar in i Bitcoin och andra vettigare coins kommande veckor.
Citera
2021-05-12, 23:07
Medlem
Gavins-Friends avatar
Fattar inte varför alla håller på och snackar om pris upp, pris ner osv.

1 Dogecoin=1Dogecoin.
Citera
2021-05-12, 23:58
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Fattar inte varför alla håller på och snackar om pris upp, pris ner osv.

1 Dogecoin=1Dogecoin.

Du menar att du inte förstår varför folk är intresserade av att veta värdet på nånting man köper och säljer?
Citera
2021-05-13, 09:10
Citat:
I skrivande stund är vi under förra botten, och studsar inte Doge upp illa kvickt så är raset fortfarande pågående.

Nödvändig näsbränna för många, och pengar som förhoppningsvis flödar in i Bitcoin och andra vettigare coins kommande veckor.

Doge stängde 4h på ytterligare en lägre nivå och raset sedan toppen är fortfarande pågående.
https://www.bildtagg.se/file/dx6anwecq9nc6222c772d6
Citera
2021-05-14, 22:21
Avstängd
bithaxs avatar
Vart kan man köpa doge?
Är det binance.com som gäller eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto