2021-05-14, 21:47
Medlem
Den historien om baderommet høres ut som noe Basil Fawlty kunne kommet opp med. Noen som vet om han og Manuel var i området den dagen?
Que?
Citera
2021-05-14, 21:52
Medlem
Og hvorfor skal ikke barna arve sin far? Kanskje med unntak av den ene om det er noe hold i rykter om rusproblemer.
Citera
2021-05-14, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Vi vet at du er sinna på svogeren, jeg spurte om hva som sto i boken.

Fjollerier. Jeg er ikke sint, men det er godt å få bekreftet mistanken. Jeg har derimot møtt sinne og aggresjon de gangene jeg har bragt "eks-svogeren" på banen. Og det er forståelig. Flere av de som har "løst" saken, har sannsynlig kjent til disse utroskapsryktene. De samme visste også om møtene i AA. Men de var veldig opptatte av å skape et svart/hvitt scenario:
TH var den slemme psykopaten, AEH ble forsøkt fremstilt som tilnærmet plettfri. Det satt veldig langt inne å innrømme at AEH hadde hatt rusproblemer.
AEH var et helt alminnelig menneske, som oss andre, med gode og dårlige sider.
Hvis det viser seg å ha vært et seksuelt forhold mellom AEH og eks-svogeren, sier det mye om hans personlighet. Hans egoisme kunne ha ført til ekteskapsbrudd og en ødelagt familie.
Men han må for enhver pris beskyttes. Dette er helt enestående i dette forumet, men nå vet vi forklaringen på dette.
Jeg har snakket med flere som har lest boken, og de er ikke i tvil om hvem det siktes til.
Citera
2021-05-14, 21:55
Medlem
Niffys avatar
Som en liten anekdote kan jeg nevne at en av mine kjæreste eiendeler et et anheng i sølv, som jeg har fått av min mor.

Jeg og min mor er født i samme stjernetegn, og anhenget er et sånn typisk, rundt anheng som avbilder stjernetegnet vårt.

Jeg fikk det når jeg var ganske liten, og jeg har brukt det mye, og har det ennå, men nå ligger det oppbevart trygt sammen med andre verdisaker jeg vil ta vare på.

Jeg visste ikke det når jeg var liten, men moren min fikk dette anhenget av en av sine første kjærester, en kjæreste hun hadde før hun giftet seg med han som ble faren til meg og mine søsken. (Jeg er yngst)

Dette anhenget, som er fra en mann, som ikke er min far, er som sagt en av mine kjæreste eiendeler, fordi det ble gitt til min mor, av en som elsket henne.

I motsetning til hva hun giftet seg med.
Citera
2021-05-14, 21:55
Medlem
Citat:
Mener du å si at det i boken antydes at det var eks-svogeren?
Hvem andre har deltatt i Krimpodden?
"Eks-svogeren" oser av hevngjerrighet. Men dette har blitt kontant tilbakevist. Det samme skjedde, da jeg påpekte at politiet lekker.
http://runeberg.org/folkeven/058.html
Senast redigerad av Hellsculls 2021-05-14 kl. 22:06.
Citera
2021-05-14, 21:59
Medlem
Citat:
Som en liten anekdote kan jeg nevne at en av mine kjæreste eiendeler et et anheng i sølv, som jeg har fått av min mor.

Jeg og min mor er født i samme stjernetegn, og anhenget er et sånn typisk, rundt anheng som avbilder stjernetegnet vårt.

Jeg fikk det når jeg var ganske liten, og jeg har brukt det mye, og har det ennå, men nå ligger det oppbevart trygt sammen med andre verdisaker jeg vil ta vare på.

Jeg visste ikke det når jeg var liten, men moren min fikk dette anhenget av en av sine første kjærester, en kjæreste hun hadde før hun giftet seg med han som ble faren til meg og mine søsken. (Jeg er yngst)

Dette anhenget, som er fra en mann, som ikke er min far, er som sagt en av mine kjæreste eiendeler, fordi det ble gitt til min mor, av en som elsket henne.

I motsetning til hva hun giftet seg med.

Og relevansen er? For meg er det helt åpenbart at TH elsket kona si.

Føleri følera hadde vært hakket mer romantisk om du hadde noe spesielt fra en som var spesiell for deg. Dette er mer nostalgi
Senast redigerad av Floriss 2021-05-14 kl. 22:02.
Citera
2021-05-14, 22:02
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss

Jeg har ikke sett noe som tyder på det, derimot har jeg sett mye som tyder på at han ville kontrollere henne.

Det trenger ikke ha noe med kjærlighet å gjøre i det hele tatt.
Citera
2021-05-14, 22:05
Medlem
Citat:
Jeg har ikke sett noe som tyder på det, derimot har jeg sett mye som tyder på at han ville kontrollere henne.

Det trenger ikke ha noe med kjærlighet å gjøre i det hele tatt.

Av det jeg har sett så mener jeg det er snakk om en dyp og livslang kjærlighet. At han ønsket litt kontroll betyr ikke at han ikke elsket henne, relasjonsmønstre preges av personlighet, oppvekst og genetikk. Og det var jo ikke slik at AEH var en mønsterkone, slik andre også med rette påpeker.
Citera
2021-05-14, 22:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Føleri følera hadde vært hakket mer romantisk om du hadde noe spesielt fra en som var spesiell for deg. Dette er mer nostalgi

Det er akkurat det det er.

Det er noe spesielt, som har blitt gitt til meg, fra en som er glad i meg.

Og den største gaven er ikke et lite anheng i sølv, men budskapet om at kjærlighet, ekte kjærlighet, er viktigere enn fasade.
Citera
2021-05-14, 22:10
Medlem
Citat:
Av det jeg har sett så mener jeg det er snakk om en dyp og livslang kjærlighet. At han ønsket litt kontroll betyr ikke at han ikke elsket henne, relasjonsmønstre preges av personlighet, oppvekst og genetikk. Og det var jo ikke slik at AEH var en mønsterkone, slik andre også med rette påpeker.

Det er nok den fantastiske AGA`en som du mener viser at det var ekte kjærlighet, bare det at de har hver sin stue. Hvert sitt soverom og hver sin halvdel av bordet i gangen tyder på noe annet.
Citera
2021-05-14, 22:14
Medlem
Citat:
Det er akkurat det det er.

Det er noe spesielt, som har blitt gitt til meg, fra en som er glad i meg.

Og den største gaven er ikke et lite anheng i sølv, men budskapet om at kjærlighet, ekte kjærlighet, er viktigere enn fasade.

Vel, er det noen som ikke brydde seg om fasade og hva andre tenkte så var det vel ekteparet Hagen? Du er jo helt selvmotsigende, faktisk tror jeg ikke du vet hva du prater om.
Citera
2021-05-14, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er nok den fantastiske AGA`en som du mener viser at det var ekte kjærlighet, bare det at de har hver sin stue. Hvert sitt soverom og hver sin halvdel av bordet i gangen tyder på noe annet.

Aga'en er fantastisk. Hva bryr det deg hvordan folk bor og ordner det seg i mellom? Jeg har venner som er særboere, så lenge det fungerer for folk så må man da få gjøre akkurat som man vil? Eller skal du sykeliggjøre det også?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in