Citat:
Ursprungligen postat av
fredperry112
Fick inte svar på min fråga..
Jag har ju inte tagit ut mina vinster, så jag kan ju fortfarande satsa 110 000 på nästa cryptovaluta.
Men om jag hade tagit ut och skattat så hade jag 70 000 kvar av vinstbeloppet, då blir det lägre vinst i % nästa valuta jag köper som jag gör vinst på, än att inte ta ut och satsa allt på nästa valuta.
Hur ska man göra då när man skattar sen? blir det över 30%? Har svårt att förklara vad jag menar.. men blir totala % skatt samma oavsett hur mycket vinster man gör med trading?
Leker med att dem 110k eth ökar och säljs för 210k.
Det blir 30k för första avyttringen sen blit det 30k då du gjort 100k i vinst på nästa avyttring.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gautama
Men hur ska detta vara möjligt i praktiken? Om man köpt och sålt en jävla massa coins fram och tillbaka
samt skickat coins till olika exchanges, hur ska man då kunna hålla reda på allt? Blir ju bara en enda soppa. Så länge det inte handlar om mångmiljonbelopp så går det väl relativt obemärkt förbi.
Man bör ha kolla på alla skatteregler innan man börjar tradea så man bokföra allt från början. Att fixa ihop detta efter massa trades blir väldigt jobbigt och krävande.
Vad som går obemärkt förbi har jag ingen anning om.