Citat:
Ursprungligen postat av
Loncin
Jo det kostar mycket med en kostym som kommer användas 1 gång per år. Har bättre saker att lägga pengarna på liksom. Bruden är min kusin och vi har en relativt nära relation. Ceremonin ska hållas i en kyrka.
Men vadå, så bara för att nån inte lägger 10000 på en tygbit så skulle du inte bjuda honom? Låter snarare som att du är lodis
Varifrån har du fått 10k ifrån? Du kan köpa en kostym på Dressman för 1400. Lägg till en vit skjorta för 400. Annars kan du gå till Myrornas eller någon annan Second hand. och köpa något där för ännu lägre pris. Se till att fixa ett par dugliga skor också, för det antar jag att du inte har. Det går även att hyra, men det kostar ungefär lika mycket som att köpa på Dressman. Annars kanske du har en kompis du kan låna en kostym av?
Hade du varit en nära vän jag bryr mig om och som kommer och förklarar att du inte har råd hade jag köpt en kostym åt dig. Men om det bara handlar om att du inte har lust att skaffa en för att du tycker sådant är onödigt så hade du fått stanna hemma ja. Med din inställning skulle du nog inte kunna föra dig så bra i ett sådant sammanhang ändå, så festen hade nog blivit roligare utan dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Loncin
Vad är det för fel på tröjan då? Tycker den sitter som en smäck och är cool.
Smaken är som baken. Jag gillar den inte, men det är inte relevant. Men på bröllop är det helt opassande om man förväntas komma uppklädd.
Citat:
Men borde jag byta ut den mot en hoodie? Eller bomberjacka?
Helt säkert att du inte trollar?