• 1
  • 2
2021-05-14, 14:32
Medlem
Sven2s avatar
Vad ska vi göra? Skriva ut barn från Sverige? eller hur?
Vi föräldrar ska bo och jobba i Sverige.
Kan man fa barnbidrag när barn bor utomalnds?
Citera
2021-05-14, 14:40
Medlem
Riddarhusets avatar
Barnen kan väl bo i Sverige?
Citera
2021-05-14, 14:43
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Barnen kan väl bo i Sverige?

1, TS är inte mogen ännu att ta hand om en unge - han vill satsa på arbetet som kommer ge något stort senare.

2, TS vill inte att barnet ska växa upp bland blattar.
Citera
2021-05-14, 14:46
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
1, TS är inte mogen ännu att ta hand om en unge - han vill satsa på arbetet som kommer ge något stort senare.
Okey, ja så kan det vara
2, TS vill inte att barnet ska växa upp bland blattar. Men i utlandet är det ju 100% blattar?
Nä barnen vill bo med sina föräldrar.
Citera
2021-05-14, 15:40
Medlem
Sven2s avatar
Syftet är bättre utbildning. Jag pratade med kollegor och läste om hur svenska skolor är idag. Och några saker gillar jag inte:
1. Lärare har ingen möjlighet att upprätthålla disciplin.
2. "Alla är lika" politik. Dåliga elever far bättre betyg och bästa elever far sämre betyg än de förtjänar.
3. HBTQ homolobbyn och RFSU undervisning (https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...eelever-uppror)
4. Skolor har läxfritt trend.
Citera
2021-05-14, 15:44
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven2
Syftet är bättre utbildning. Jag pratade med kollegor och läste om hur svenska skolor är idag. Och några saker gillar jag inte:

De har, men den är begränsad. Du vill hellre att ditt barn skall gå i en skola där läraren får prygla hen?

Citat:
2. "Alla är lika" politik. Dåliga elever far bättre betyg och bästa elever far sämre betyg än de förtjänar.

Alla föräldrar tycker att just deras barn förtjänar bättre betyg.

Citat:
3. HBTQ homolobbyn och RFSU undervisning

Socialantropoligisk evolution. Du vill ha ditt barn i ett land där sådan evolution är stagnant?

Citat:

Kanske i Antroposofernas skolor, men inte i vanlig Svensk skola.
Citera
2021-05-14, 15:46
Medlem
Citat:
3. HBTQ homolobbyn och RFSU undervisning (https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...eelever-uppror)

men du kan väl läsa på lite om relationen barn och föräldrar också tänker jag.
ditt barn kanske har fler behov än att få fler läxor, tuffare diciplin och att slippa hbtq-certifierad undervisning.
Citera
2021-05-14, 15:55
Medlem
Sven2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
De har, men den är begränsad. Du vill hellre att ditt barn skall gå i en skola där läraren får prygla hen?
Det är inte vanligt där. Jag kan tänka om situation när barn är våldsam eller säger svärord mot lärare. Jag har sett det bara 2 gånger i mitt liv och det var elevernas fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Socialantropoligisk evolution. Du vill ha ditt barn i ett land där sådan evolution är stagnant?
Det är degeneration, inte evolution.
Citera
2021-05-14, 15:57
Medlem
Sven2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
ditt barn kanske har fler behov än att få fler läxor, tuffare diciplin och att slippa hbtq-certifierad undervisning.
Jag håller med dig. Vi ska flytta till barn i ett år.
Citera
2021-05-14, 16:02
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Det är inte vanligt där. Jag kan tänka om situation när barn är våldsam eller säger svärord mot lärare. Jag har sett det bara 2 gånger i mitt liv och det var elevernas fel.

Det är väl så gott som alltid elevens fel i sådana lägen.

Det finns dock ganska gott om religiösa friskolor i Sverige som praktiserar barnaga, i strid emot såväl lag som läroplan. Du kanske kan sätta barnet i en av dem?

Citat:
Det är degeneration, inte evolution.

Skall du hitta en skola som i linje med sitt lands läroplan ingjuter den föreställningen i ditt barn så får du söka dig långt bort från västvärlden. Mitt förslag är att du i så fall sätter barnet i något islamskt härke. De har samma syn som du. Då slipper du visserligen inte blattar, men vill man vara råkonservativ så är det en uppoffring man helt enkelt får göra.
Citera
2021-05-14, 18:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vad ska vi göra? Skriva ut barn från Sverige? eller hur?
Vi föräldrar ska bo och jobba i Sverige.
Kan man fa barnbidrag när barn bor utomalnds?
Varför vill du ha barnbidrag från ett land som du inte tycker duger åt ditt barn?

Hur dugliga är ni som föräldrar som inte ens vill ta hand om ert barn?

Stackars barn att vara så oönskad i sina föräldrars liv.
Citera
2021-05-14, 18:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Ja, normalt räknas ju föräldrarna som barnens viktigaste relation ... men det förutsätter förstås föräldrar som vill ha barnet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in