2021-05-14, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Såklart.
Men andelen lantisar är högre på dom salonger som har den inriktningen och är oförsiktiga. Minst sagt. Förståeligt att man inte vill gå på bomtips när man bara har tid eller råd med ett besök och har fitta i tankarna.
Men dom stammisar som finns där vet ju såklart att risken för att just dom salongerna ska bli mål för polisinsats är mycket större än dom flesta andra. Fast villiga att ta den risken av olika anledningar.
Sen är ju frågan hur dom lyckas intala sej att dom är någon slags kvinnokarlar för att dom betalar horor för sällskap? Eller vad man egentligen får ut av att soffsnacka flera timmar med dom här stjärnorna.

Skulle säga att 95% av alla salonger är icke rumsrena. Det är synd om de 4 salonger som sköter sig
Citera
2021-05-14, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpmyride21
Skulle säga att 95% av alla salonger är icke rumsrena. Det är synd om de 4 salonger som sköter sig

Fast det är fortfarande stor skillnad. Och därmed också vad polisen kan tänkas hitta om de lägger lite möda.
Det är inte många andra salongsägare som blir varken förvånade eller upprörda att dom här brudarna åker dit. Rätt åt dom tycker nog dom flesta eftersom det är skrytsamma, högljudda och svekfulla kvinnor det handlar om.
Citera
2021-05-14, 15:43
Medlem
T-bears avatar
Men vad kan gubben åka på ?

Det kan inte vara tillräckligt att hjälpa till m hemsida eller lägga annons på TMG.

Haft telefonavlyssning på honom med sms trafik osv ?
Citera
2021-05-14, 15:58
Medlem
downloathes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-bear
Men vad kan gubben åka på ?

Det kan inte vara tillräckligt att hjälpa till m hemsida eller lägga annons på TMG.

Haft telefonavlyssning på honom med sms trafik osv ?

Bör väl innebära att han hanterat pengar, personal, rektyteringar eller liknande - låter märkligt om hans inblandning enbart rör sig om hemsidor och thaimassageguiden eftersom han är delgiven misstanke om "grovt koppleri".

Häktningen och rubriceringen är inte likställt med att de har bevis tillräckliga för ställa det utom rimligt tvivel att KH är införstådd med verksamhetens beskaffenhet, detta enligt tidigare häktningar i liknande ärenden.

Intressant att press valde att inte skriva något om beslut om häktningen igår.
Senast redigerad av downloathe 2021-05-14 kl. 16:07.
Citera
2021-05-14, 17:11
Medlem
lala-lands avatar
Det jag tycker var intressant med denna razzia var att själva span verkar ha varit ganska kort tid, lite mer än en månad bara, och att åtal ska vara väckt senast 10 juni. Polisen verkar ha hittat ett sätt att jobba snabbare och på så sätt kunna städa upp Thai bordellerna mer effektivt.

Jag trodde att de haft span på salongerna efter det som kom fram ur Jennys bordell förra året, men det kanske var något nytt som satte igång just denna razzia. Ska bli spännande att se.

Ni som varit på salongerna - hur var de? Var de städade eller sunkiga? Tog de swish? etc etc.
Citera
2021-05-14, 17:14
Medlem
lala-lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downloathe
Bör väl innebära att han hanterat pengar, personal, rektyteringar eller liknande - låter märkligt om hans inblandning enbart rör sig om hemsidor och thaimassageguiden eftersom han är delgiven misstanke om "grovt koppleri".

Häktningen och rubriceringen är inte likställt med att de har bevis tillräckliga för ställa det utom rimligt tvivel att KH är införstådd med verksamhetens beskaffenhet, detta enligt tidigare häktningar i liknande ärenden.

Intressant att press valde att inte skriva något om beslut om häktningen igår.

Thai razzior genererar inte så mycket press förutom vid själva tillslaget och domen. Förutom om det är en polis som är misstänkt då såklart. Och om det är hundratals torskar som åker fast eller nån kändis....
Citera
2021-05-14, 17:38
Medlem
downloathes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lala-land
Det jag tycker var intressant med denna razzia var att själva span verkar ha varit ganska kort tid, lite mer än en månad bara, och att åtal ska vara väckt senast 10 juni. Polisen verkar ha hittat ett sätt att jobba snabbare och på så sätt kunna städa upp Thai bordellerna mer effektivt.

Jag trodde att de haft span på salongerna efter det som kom fram ur Jennys bordell förra året, men det kanske var något nytt som satte igång just denna razzia. Ska bli spännande att se.

Ni som varit på salongerna - hur var de? Var de städade eller sunkiga? Tog de swish? etc etc.

Det ser ut som man tycker sig ha bevis för att grovt koppleri ska ha ägt rum mellan 2020-04-01 fram till tidpunkten för de misstänktas anhållande, 2021-05-10. Det innebär ju i princip att spaningen kan ha fortlöpt under hela 13 månader. Var hittar du information om tidsangivelsen "lite mer än en månad"?

Citat:
Thai razzior genererar inte så mycket press förutom vid själva tillslaget och domen. Förutom om det är en polis som är misstänkt då såklart. Och om det är hundratals torskar som åker fast eller nån kändis....

Det kan nog anses som ett sundhetstecken att det inte genererar något stort intresse från varken allmänhet eller press. Men den mediekåta åklagaren Daniel Suneson blev nog mäkta besviken att hans telefon inte ringde mellan 13:00-13:30 efter häktningsförhandlingen var avslutad, besviken att hans insats för "rättvisan" inte genererade några artiklar och besviken för att hans röst inte gick att höra på radio och TV.
Senast redigerad av downloathe 2021-05-14 kl. 17:41.
Citera
2021-05-14, 17:50
Medlem
Vet nån vilken den fjärde salongen är?
Citera
2021-05-14, 19:09
Medlem
lala-lands avatar
Citat:
Det ser ut som man tycker sig ha bevis för att grovt koppleri ska ha ägt rum mellan 2020-04-01 fram till tidpunkten för de misstänktas anhållande, 2021-05-10. Det innebär ju i princip att spaningen kan ha fortlöpt under hela 13 månader. Var hittar du information om tidsangivelsen "lite mer än en månad"?

Ah fan, helt rätt - läste 2021 och inte 2020.
Så då är jag tillbaka till min ursprungsteori om att hon massösen som informerade polisen om bordellverksamheten på Jenny spa öppnade pandoras box. Polisen har alltså spanat i över ett år... Vad tror ni? Jag tror de kommer åka dit samt en hel del torskar...
Citera
2021-05-14, 19:12
Medlem
Citat:
De kommer inte hota med att man får sova på stationen. Så allvarligt är inte brottet. Så visst, man kan bara neka sig igenom förhör och hoppas att de lägger ner undersökningen, eller att man klarar sig i rättegång.

Däremot är det en jäkla skillnad att sitta här och säga att man ska neka och att faktiskt vara i förhör. Jag har själv varit på den sidan några gånger i mitt liv, oskyldig som skyldig, och det är fan inte lätt. Och då har jag erfarenhet. Inte av sexbrott dock.
De gängkriminella du hänvisar till är killar som mördar för några tusenlappar. För dem att sitta tysta i månader är ingen svår sak. Men för vanliga knegare att spela gangster... lycka till.

Jag håller med. Jag har också suttit i förhör när de har försökt pressa fram erkännande, inte heller gällande sexbrott och där de har hotat att hålla en i 72h om man inte erkänner osv.
Citera
2021-05-14, 19:18
Medlem
downloathes avatar
Citat:
Ah fan, helt rätt - läste 2021 och inte 2020.
Så då är jag tillbaka till min ursprungsteori om att hon massösen som informerade polisen om bordellverksamheten på Jenny spa öppnade pandoras box. Polisen har alltså spanat i över ett år... Vad tror ni? Jag tror de kommer åka dit samt en hel del torskar...

Japp, det är rimligtvis så det gått till. Om polisen får anledning att spana på en salong med tvångsmedel (rumsavlyssning, telefonavlyssning, registrering av telefonsamtal m.m.) så faller så småning om alla - en efter en, pga av att dem har ringt varandra och pratat. I samband med ett spaningsuppslag uppstår nya misstankar i ett annat ärende som leder till en ny insats osv.
Senast redigerad av downloathe 2021-05-14 kl. 19:21.
Citera
2021-05-14, 19:27
Medlem
lala-lands avatar
Citat:
Japp, det är rimligtvis så det gått till. Om polisen får anledning att spana på en salong med tvångsmedel (rumsavlyssning, telefonavlyssning, registrering av telefonsamtal m.m.) så faller så småning om alla - en efter en, pga av att dem har ringt varandra och pratat. I samband med ett spaningsuppslag uppstår nya misstankar i ett annat ärende som leder till en ny insats osv.

de borde göra avlyssning på den där Tigern baren.. verkar ju va en hub... Måste gå dit och kolla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in