2021-05-13, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thegaming
Det vore rätt smart om folk började läsa det dem länkat till.

Men då hade denna tråd varit fruktansvärt tråkig att följa.
2021-05-13, 20:01
Medlem
siisters avatar
Citat:

Vem behöver läsa annat än rubriken när det kommer till Gateway Pundit? Allt viktigt står där i stora bokstäver
2021-05-13, 20:06
Medlem
Haddock93s avatar
https://nationalfile.com/breaking-significant-discrepancies-discovered-in-arizona-audit-ballots-off-up-to-17-5-likely-joe-bid en-did-not-win/

Citat:
The ongoing audit of ballots cast in Maricopa County, Arizona has uncovered “significant discrepancies” in the number of ballots versus the supposed number of ballots that were supposed to exist. Political strategist Boris Epshteyn adds that the discrepancies may be as high as 17.5%, and it is “likely Joe Biden did not win Arizona”.
2021-05-13, 20:12
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://nationalfile.com/breaking-significant-discrepancies-discovered-in-arizona-audit-ballots-off-up-to-17-5-likely-joe-bid en-did-not-win/

"They are missing 35 ballots out of that batch."

"In one they’ve got 18 more than there’s supposed to be"

Så då kanske alla röstsedlar är där, men inte på rätt plats?
2021-05-13, 20:13
Medlem
Citat:
Gatewaypundit lurade Scrollock tidigare att en röstmaskingranskare inte var certifierade när de var det - tog ett antal inlägg här innan där vi fick förklara för honom att gatewaypundit med flit vilseledde honom kring det. Han blev såklart sur på.. EAC (de som delar ut certifikat).
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Då kanske man inte skulle ha varit så otydligt och intransparent.

Efter det har vi senast Nixter som länkar till en film där källan är gatewaypundit. En snabb granskning och siffrorna som de presenterar säger emot varandra. Nixter tycker vi är petiga som påpekar en miss på nästan tiotusen röster och sex procentenheter. "Så här kan ni inte hålla på i en rättegång" blir hans försvar. Hans källa säger att Biden fick 134886 röster av dessa 149722, och i samma rad att detta är 96%. Nixter hävdar fortfarande att det är sant i sann - nästan bokstavligt - "4=5"-anda.

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Biden erhöll 96% av 149226 röster
En matematisk omöjlighet, mindre än en på en miljards chans...

Låt oss nu konstatera ponera att du och blir förhörd bör du istället ha ett svar, inte synpunkt på en siffra. Kom igen nu hur gick det till ?

Och nu exemplet här där bottenslam inte läser det han länkar till utan vilseleds av gatewaypundits rubriksättning för att de lever på att vilseleda folk. "Jag sprider bara nyheten vidare". Jaha?..

Tre exempel och det finns ett antal till här inne i tråden där gatewaypundits lurat/vilselett de som tror på valfusk - men eftersom att gatewaypundit skriver det som valfuskgänget vill höra bryr de sig inte utan fortsätter glatt sprida uppenbart falsk information vidare. Fake news och confirmation bias i en vacker samverkan.
2021-05-13, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
"They are missing 35 ballots out of that batch."

"In one they’ve got 18 more than there’s supposed to be"

Så då kanske alla röstsedlar är där, men inte på rätt plats?
Låter det som att dom har skött tidigare granskningar på ett tillförlitligt sätt? Med tanke på allt ojande här inne om hur osäker den nuvarande är.

Sen, hur får du 18 minus 35 till noll?
2021-05-13, 20:20
Medlem
0rganets avatar
Katie Hobbs (sec. of state AZ), en volontär rösträknare och en MAGA senator blir intervjuade an J. Klepper, angående revisionen i AZ (video):

https://twitter.com/katiehobbs/status/1392862260771450883?s=20

Riktigt komiskt och sammanfatta hur absurt det är med hela denna revision.

Proffsigt att en volontär rösträknare känner sig som en Mythbuster..

2021-05-13, 20:40
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Låter det som att dom har skött tidigare granskningar på ett tillförlitligt sätt? Med tanke på allt ojande här inne om hur osäker den nuvarande är.

Sen, hur får du 18 minus 35 till noll?

Skrev jag att jag räknade på 18-35? Eftersom Cyber Ninjas räknat drygt 300,000 valsedlar så kanske det är som jag skrev: då kanske alla röstsedlar är där, men inte på rätt plats?

Men jag vet inte riktigt vad jag tror om anklagelserna än. Bara att det där brevet skickades dagen efter en wifi-router upptäcktes
2021-05-13, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Absolut står det ”suggests that”. Jag bara rapporterar nyheter. Vad det leder till siar jag inte om.

Bör man läsa mer än rubriken när man läser gateway pundits artiklar?

Ligger bevisbördan på den som påstår något eller den som ska bemöta påståendet?
2021-05-13, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Katie Hobbs (sec. of state AZ), en volontär rösträknare och en MAGA senator blir intervjuade an J. Klepper, angående revisionen i AZ (video):

https://twitter.com/katiehobbs/status/1392862260771450883?s=20

Riktigt komiskt och sammanfatta hur absurt det är med hela denna revision.

Proffsigt att en volontär rösträknare känner sig som en Mythbuster..

Låter det som om dom skött tidigare "granskningar" tillförlitligt då? Kan du verkligen lita på det när du är så kritisk till denna?

Valsedlar saknas här och för många valsedlar där, uppbrutna säkerhets sigill längst ner i lådorna, datafiler borttagna.....

Men det kanske är helt ok bara det är "rätt" sida som genomfört kontrollen?
2021-05-13, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Skrev jag att jag räknade på 18-35? Eftersom Cyber Ninjas räknat drygt 300,000 valsedlar så kanske det är som jag skrev: då kanske alla röstsedlar är där, men inte på rätt plats?

Men jag vet inte riktigt vad jag tror om anklagelserna än. Bara att det där brevet skickades dagen efter en wifi-router upptäcktes
Men jag funderar över din logik och räkneförmåga då siifrorna du angett inte alls går ihop med att inga valsedlar saknas.

Och jaa, vad ska man tro? Ser illa ut för ansvariga för valsystemet i Arizona i alla fall.Tumstockarna dras åt nu.....
2021-05-13, 21:02
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Men jag funderar över din logik och räkneförmåga då siifrorna du angett inte alls går ihop med att inga valsedlar saknas.

Och jaa, vad ska man tro? Ser illa ut för ansvariga för valsystemet i Arizona i alla fall.Tumstockarna dras åt nu.....

Om drygt 300,000 röster av 2,1 miljoner har räknats. När kan man säga hur många röster totalt som saknas?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in