2021-05-13, 19:48
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Akta dig , snart dyker skyterna etruskerna , eller samerna upp utanför din dörr och kräver att få sitt land tillbaka😂😂😂😂

Haha eller terrorist judar som fått mersmak av att i nästan 100 år fördrivit Palestinska familjer från sin hem med våld 😂😂😂😂
Citera
2021-05-13, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caribe
Hamas fanns inte 1967.
Jag skrev aldrig att jag mena hela ockupationen. Men Caribe svara mig du som så tappert står upp för Hamas. Rättfärdigar du attacken och omfattningen av den? Är denna i proportion till en förändrad situation maj 2021, vräkningar?
Citera
2021-05-13, 19:50
Medlem
Nästan 100 år?! 75?
Citera
2021-05-13, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JDH
Jag skrev aldrig att jag mena hela ockupationen. Men Caribe svara mig du som så tappert står upp för Hamas. Rättfärdigar du attacken och omfattningen av den? Är denna i proportion till en förändrad situation maj 2021, vräkningar?

Hamas attack är i jämförelse så liten att den ej står i proportion till etnisk rensning, apartheid, mord på civila (inklusive barn) och ett halvt sekels militärockupation.
Citera
2021-05-13, 19:54
Medlem
Nu mobiliserar Israel reserven och förbereder för en markinvasion. Frågan är om det är klokt. Gaza kan vara minerat och det finns gott om antitank-vapen. Det kan leda till kostsamma förluster. Nu säger dessutom palestinierna att de har gjort slut på sina gamla raketer. De nya har större räckvidd och sprängkraft.
Citera
2021-05-13, 19:54
Medlem
Håll dig till frågan är du snäll. April 2021 var Palestina passiva. Först nu agerar dem efter vräkningar. Alltså är detta inte någon retroaktiv hämnd utan en färsk. Är den proportionerlig? Och ser du några hinder med att avfyra från civila mål? Dvs mörda din egna befolkning?
Citera
2021-05-13, 19:57
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Vad ska palestinierna göra för att få ockupationen att upphöra menar du? Vilka bra alternativ ser du?

För stunden :

-Samexistera med Israel. Inte några militära provokationer, för dessa tappar man automatiskt.
-Med årens lopp borde detta leda till en viss avspänning, och att den egna ekonomin kommer sig..
(religiösa stollar på bägge sidor kommer givetvis att försöka sänka detta)

-Utbildning, det är "the silver bullet" för den egna befolkningen. Satsa hårt på detta.

För stunden är palestina "panka, arbetslösa och olyckliga". Detta måste förändras först.

Sedan med ordet "ockupation".., det är ett laddat ord. Jag ser inget "bra" alternativ, men som jag ser det är det det enda alternativet att samexistera. För det som har skett tills nu med intifadar/självmordbombare och det vi ser idag : Det har inte fungerat !

Det är ett bittert piller att svälja, men jag ser inte andra realistiska alternativ.
Citera
2021-05-13, 19:57
Medlem
Citat:
Jo, Israel dödar betydligt fler civila än vad Hamas gör.

Palestinierna responderar på etnisk rensning, ockupation och mord.
Vilka lord responderade dem på nu och varför inte tidigare? Och hur ser du på trumps exit gällande timingen här med hamas
Citera
2021-05-13, 19:58
Medlem
Gal gadot försvarar Israel och den av sina egna mordhotade mia khalifa Palestinierna. Säger något.
Citera
2021-05-13, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
För stunden :

-Samexistera med Israel. Inte några militära provokationer, för dessa tappar man automatiskt.
-Med årens lopp borde detta leda till en viss avspänning, och att den egna ekonomin kommer sig..
(religiösa stollar på bägge sidor kommer givetvis att försöka sänka detta)

-Utbildning, det är "the silver bullet" för den egna befolkningen. Satsa hårt på detta.

För stunden är palestina "panka, arbetslösa och olyckliga". Detta måste förändras först.

Sedan med ordet "ockupation".., det är ett laddat ord. Jag ser inget "bra" alternativ, men som jag ser det är det det enda alternativet att samexistera. För det som har skett tills nu med intifadar/självmordbombare och det vi ser idag : Det har inte fungerat !

Det är ett bittert piller att svälja, men jag ser inte andra realistiska alternativ.

De flesta palestinier vill inget hellre än att samexistera. Men Israel har ej givit dem den valmöjligheten. Liksom svarta inte tilläts samexistera med vita sydafrikaner.
Citera
2021-05-13, 20:04
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Palestinierna är i en j-vligt fittig position. Hamas är dock idiotiska arslen som fullständigt skiter i palestinas befolkng. De är mer upptagna med att dräpa judar, det är prio 1 !!!

Och man gör det inte bättre, med att ge fler ursäkter för fler illegala bosättningar. För det kommer att komma efter detta, ge det 1-2 år så kommer det.

Man skall överleva först, fixa mat till familjen, skicka barnen till skolan för utbildning.. etc..

Att gå emot Israel med sin arme är vansinne. Jöss.., sen 1948.., är det inte dags att lära sig att det man gjort inte har fungerat ?

De hamnar i himmelen om de dör i strid.
Citera
2021-05-13, 20:05
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
De flesta palestinier vill inget hellre än att samexistera. Men Israel har ej givit dem den valmöjligheten. Liksom svarta inte tilläts samexistera med vita sydafrikaner.

Bra jämförelse faktiskt. Mandela och ANC vann genom fredliga medel. Man fick världsopinionen på sin sida, och till sist blev trycket så starkt att de vita i Sydafrika gav upp.

Palestinierna förlorar genom terroristmedel.
Den sympati som finns försvinner självklart rakt ut genom fönstret, när man bränner av 1500 missiler för att försöka döda så många civila som möjligt.
Och dessutom medvetet placerar sina egna styrkor bland sina egna civila, för att de ska dö i motattackerna....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in