2021-05-13, 17:18
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEARANDLOATH1NG
Njah West Ham är redan borta från striden dom har 3 matcher kvar. Vore dock kul med om dom kom med i CL men känns omöjligt.
Vinner Liverpool ikväll så lär dom vinna resten också och plocka CL-platsen.

Hur menar du att West Ham är helt borta? Chelsea har en rätt tuff avslutning på säsongen med cl-final och en riktigt tuff match kvar i ligan. Kan se dem tappa rejält och plocka 1p på de sista två. West Ham borde raka hem 9 pinnar på sina 3 matcher om formen håller i sig.

Vad gäller Liverpool så ska de först och främst vinna över ett taggat United ikväll och sedan ytterligare ett par. Inte klart någonstans.

Mvh
Citera
2021-05-13, 19:25
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Klopps egna ord:
Liverpool boss Klopp said he too would have rung the changes if he had been faced with the same fixture congestion as his Manchester United counterpart.

"But it is not the fault of Ole and the players. My question to myself was: 'would I have done the same? Yes'. You have to. You have to.

Tippar Klopp valde strid där: gnälla på United/Ole och se ut som dålig förlorare, eller passa på att skicka en skopa till FA och de som lägger matcherna. Och nej, jag tror verkligen inte Klopp tycker det var helt ok att United vaskade matchen. Men han har större problem - vinna fyra matcher med de spelare han har till sitt förfogande - än att bråka med Ole i media.

Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag bryr mig dock inte så mycket om Liverpool matchen heller, han kan ställa ett B-lag på planen där också för min del. Säsongen är över, vi tar en CL plats och den enda matchen kvar av relevans för vår del är EL finalen då det trots allt kan vinnas en pokal där.

Tippar du är i minoritet där bland United-fansen. Blir det likvärdig elva ikväll som mot Leicester + förlust kommer det bli gnäll.
Citera
2021-05-13, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Hur menar du att West Ham är helt borta? Chelsea har en rätt tuff avslutning på säsongen med cl-final och en riktigt tuff match kvar i ligan. Kan se dem tappa rejält och plocka 1p på de sista två. West Ham borde raka hem 9 pinnar på sina 3 matcher om formen håller i sig.

Vad gäller Liverpool så ska de först och främst vinna över ett taggat United ikväll och sedan ytterligare ett par. Inte klart någonstans.

Mvh
Alltså West Ham är ju inte helt borta men chansen är väldigt låg. För det första så måste dom vinna alla sina resterande matcher och det lär bli väldigt svårt. Sedan så måste två av Chelsea, Leicester eller Liverpool göra bort sig och torska sina matcher.
Sedan har även West Ham sämst målskillnad av alla även om dom kommer på 67p.

Liverpool kan spela lika mot United, vinna resten och ta både Leicester och West Ham på målskillnad om alla hamnar på 67p.

Jag tror Leicester kommer tappa CL platsen.
Senast redigerad av FEARANDLOATH1NG 2021-05-13 kl. 19:42.
Citera
2021-05-13, 20:48
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Alltså West Ham är ju inte helt borta men chansen är väldigt låg. För det första så måste dom vinna alla sina resterande matcher och det lär bli väldigt svårt. Sedan så måste två av Chelsea, Leicester eller Liverpool göra bort sig och torska sina matcher.

Liverpool kan spela lika mot United, vinna resten och ta både Leicester och West Ham på målskillnad om alla hamnar på 67p.

Väldigt svårt? West ham möter brighton som inte vunnit sedan på snart två månader.
Ett inte imponerade southampton, och west brom, där behövs inget sägas.

Dessa 3 matcher ska vara 9 poäng, kmr det bli 9 poäng? Kanske men det är inga ''svåra'' matcher så.
Citera
2021-05-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Väldigt svårt? West ham möter brighton som inte vunnit sedan på snart två månader.
Ett inte imponerade southampton, och west brom, där behövs inget sägas.

Dessa 3 matcher ska vara 9 poäng, kmr det bli 9 poäng? Kanske men det är inga ''svåra'' matcher så.
Ja att West Ham skulle plocka 9p på dessa tre matcher anser jag vara väldigt svårt. Dom torskade precis mot både Newcastle + Everton t.ex.
Sen är West Ham inget topplag så att matcherna kommer bli enkla är skitsnack. Visst dom kan vinna alla tre matcher men det ändrar fortfarande ingenting, då två av Leicester, Liverpool och Chelsea måste göra bort sig fullständigt.
Citera
2021-05-13, 21:11
Medlem
Drickbacks avatar
Chelsea och Leicester möts på tisdag.
Citera
2021-05-13, 21:50
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Nu har jag bara sett sammandraget men på vilket sätt var detta starkt och inte som du så ofta refererar till Uniteds matcher med flyt, rån osv osv?

33-67 i bollinnehav, 5-19 i avslut, ett bortdömt mål (helt korrekt skalll tilläggas) och vad det verkar vara den enda chansen man skapar i hela matchen är en jättebjudning av Jorginho samt motståndarna har tre ram-träffar.
Om vi enbart ska utgå från matchstatistiken, så var Chelsea bäst. Men det är inte så enkelt. Chelsea hade egentligen bara 2 målchanser i matchen, alla andra skott som de kom upp med gick antingen långt över/utanför mål eller så klarerades de av Arsenal’s försvar.

Lyssna på vad Tuchel sa efter matchen om Arsenal’s försvarsspel.
Citera
2021-05-13, 21:52
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Finns inte mkt logik i ditt resonemang här.
Citera
2021-05-13, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Finns inte mkt logik i ditt resonemang här.
Nej men förklara då hur West Ham ska plocka hem CL platsen.. snälla!
Citera
2021-05-14, 00:10
Medlem
Bryr mig inte ett skit att Utd har fixat Top 4 och förmodligen även andraplatsen, den här förlusten suger hårt. McT/Fred kan inte passa en boll och mittbackarna var på semester. DDG borde få en chans till att redeem himself.

Till det positiva borde Ole o Co kunnat identifiera förstärkningsområden inför transfersommaren efter ikväll.
Citera
2021-05-14, 05:06
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Nej men förklara då hur West Ham ska plocka hem CL platsen.. snälla!
Både WHU och Everton är ju mer eller mindre ute av racet om 3-4 platsen.

Syftade mer på din kommentar ang Leicester. Som läget ser ut nu, så är det fortfarande Chelsea och Leicester som är favoriter.
Citera
2021-05-14, 05:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Hur tror du/ni att tabellen i EPL ser ut efter sista omgången?

Såhär tippar jag:
2. Man United
3. Chelsea
4. Leicester
5. Liverpool
6. Arsenal
Senast redigerad av Generalandersson 2021-05-14 kl. 05:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in