2021-05-13, 16:25
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Lite svårt att erkänna Islam när Bibeln skrevs hundratals år innan Islam, alla skribenter av både G.T och N.T var döda sedan tusentals år/hundratals år
Det är sant. Jag ville bara påpeka det andra. Och judarna hade nog bättre under Morernas styre än under inkvisitionen som följde.
Citera
2021-05-13, 16:26
Medlem
Ni är så patetiska alla..
Seriöst sätt er in i Israels sits..

Ni är omringade av muslimska länder som om de skulle få chansen skulle utplåna erat folk, innan det skulle varenda kvinna och flicka våldtas.. Vi fick se smakprov på detta under IS och Palestinierna är av samma skrot och korn.

Jag förstår till 100% och hoppas att Israel skiter i vad varenda land runtom i världen säger åt dom, bara kör! utrota varenda islamist i er närhet, och lev ett tryggt och fridfullt liv.

Länge leve, Mellanösterns enda demokrati!
Citera
2021-05-13, 16:29
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caribe
Muslimerna i Irak har rötter som går långt längre bak än islamiseringen. Likt kristna etniska svenskar har rötter i Sverige som går längre bak i historien än Sveriges kristnande.

Islam spreds med svärdet om du inte visste det. Det du säger är att muslimer ska kunna expandera med våld men judar ska inte få försvara sig mot terrorister.
Citera
2021-05-13, 16:30
Medlem
7 drönare från Palestina har nåt sina mål i Israel

https://t.me/sepah_pasdaran/82583
https://t.me/sepah_pasdaran/82579
Citera
2021-05-13, 16:30
Medlem
Varför eskalerar det just nu ?

Har googlat mig till att Israel inte ville tillåta vaccin till Gazaremsan, kan det vara en orsak ?

Sedan läste jag att Israel tillät ryska sputnik passera, kollade Israel igenom dessa lastbilar eller kan det ha funnits ryska vapen med i den leveransen.

Lite konspiratorisk får man väl vara
Citera
2021-05-13, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Det är hemskt att Hamas offrar dessa människor.

just nu är det israel som offrar sina innevånare i tel aviv för att israeliska extremister kan bevara sina kolonier i Palestina.
Citera
2021-05-13, 16:31
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Som 1947 när FN på direktiv av sionister började dela upp Palestina som 10 år tidigare var 100% Palestinskt?

Det var inte palestinskt, det var brittiskt. Innan det så var det ottomanskt.
Citera
2021-05-13, 16:33
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Varför eskalerar det just nu ?

Har googlat mig till att Israel inte ville tillåta vaccin till Gazaremsan, kan det vara en orsak ?

Nej, det handlar om att både Netanyahu och Hamas behöver uppmärksamhet. D.v.s de styrande vill ha blod för att det är det enda som kan hålla dem kvar vid makten.
Citera
2021-05-13, 16:35
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Ni är så patetiska alla..
Seriöst sätt er in i Israels sits..

Ni är omringade av muslimska länder som om de skulle få chansen skulle utplåna erat folk, innan det skulle varenda kvinna och flicka våldtas.. Vi fick se smakprov på detta under IS och Palestinierna är av samma skrot och korn.

Jag förstår till 100% och hoppas att Israel skiter i vad varenda land runtom i världen säger åt dom, bara kör! utrota varenda islamist i er närhet, och lev ett tryggt och fridfullt liv.

Länge leve, Mellanösterns enda demokrati!
Sionisterna valde att skapa en judisk stat i ett muslimskt område och drev bort icke-judar. Arabstaterna protesterade i förväg.
Israel har bara sig självt att skylla.
Citera
2021-05-13, 16:36
Medlem
Snapcounts avatar
IDF anklagar Hamas för att använda barn som mänskliga sköldar :

Israel Defense Forces
@IDF
Hamas is using children as human shields.

Hamas has been using a school—in close proximity to civilian buildings including a hospital—to hide a terror tunnel.

We neutralized the terror tunnel so that Hamas can no longer hide behind innocent children.

https://twitter.com/IDF/status/1392727848721559552
Citera
2021-05-13, 16:37
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Kan ju förvisso säga ett gott om dem och det är att rätt många palestinier är inte analfabeter utan kan läsa och om jag förstått rätt kan de delvis bra engelska.
De har behandlats avskyvärt av Israel.
Citera
2021-05-13, 16:37
Medlem
arbetets avatar
Hamas har drönare (bild):

Aurora Intel
@AuroraIntel
looky looky, Ababil-2.
https://twitter.com/AuroraIntel/status/1392837020246888461?s=20

Vilket är mycket dåliga nyheter för Israel. Inte för vad de kan åstadkomma utan för att Hamas uppenbarligen har goda försörjningskanaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in