Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Håller du dessa ting heligt så går det ju, men troligtvis är det lättare i teorin än i verkligheten. Men, ja jag kan hålla med om att enkom resa till sitt sommarställe och eller ut på haven inte är något problem, ända tills du behöver hjälp i ett land och/eller kommun som redan är överhopade av jobb med ex. Covid-19-fall etc. Då blir även du ett problem.
Lycka till med att sedan införskaffa förnödenheter i de länder du räknat upp UTAN att träffa och interagera i närheten av folk...
Risken att smitta någon efter en vecka ombord på en segelbåt, hur stor är den när man även gör ett antigentest innan man går i land?
Hur gärna du än vill att det ska vara osäkert och egoistiskt att resa, så går det att resa på ett säkert vis om man inte reser i flock på buss och flyg så som du tydligen tänker dig ett resande.
Jag skulle inte segla mellan Madeira, Kanarieöarna och längs Afrikas kust om jag var ovaccinerad och utan att testa mig innan jag går i land. Då är risken för stor att jag kan föra smitta vidare även om man är en vecka ombord utan kontakt med omvärlden.