Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Detta är alltså inte ett skämt - det verkar ju vara en trovärdig källa. Om det är sant, vad säger detta er sprutluder? Varför måste man ge miljonvinster för att få folk att ta vaxxinen? Är man så desperata då skiten inte tas av upplysta människor eller vad är i görningen, anser ni?
Jag vet inte om frågan var riktad åt mig, du citerade ju mig eller om den var riktad till hela tråden, du skrev ni.
Jag lever ju med föreställningen att en bra produkt säljer sig själv. Bland de äldre äldre verkar ju inte vaccinations viljan vara ett problem. Däremot verkar det svårt att få samtliga att vaccinera sig med undantag Nauru som vaccinerat 108% av sin (vuxna) befolkning (utlänningar in räknat). Att göra miljonlotteri eller att stå och upprepa gång på gång att det är ett bra vaccin och att vi ska vaccinera oss så fort vi blir erbjudna funkar inte för mig. Jag minns hur det var med Svininfluensan. Då skulle vi vaccinera oss för bäbisarna, gjorde vi inte det skulle de dö i massor enligt den broschyr FHM den gången skickade till alla hushåll. Den gången var det visserligen helt annorlunda, det var ett riktigt fult vaccin som man med fula medel övertalade hälften av befolkningen att ta.
Det skulle kunna finnas andra lösningar till pandemin. Nu öppnar de för att mass vaccinera så unga som 12 åringar i USA. Det är helt klart det billigaste och smidigaste sättet att få i gång samhället, resandet och då ekonomin igen. Om det skulle visa sig att vissa grupper även denna gång inte tål vaccinet bra så tror jag att man bryr sig mer om SAS en några hundra barn i Sverige. Så krasst är det.
Edit. Du skriver upplysta människor. Jag hade för mig att det var främst lågutbildade som inte vaccinerade sig från sämre områden.