2021-05-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Språket beskriver en person som lever i sin egen boble, på sine egne premisser og som har en asosial kommunikasjonsform hvor han nesten finner opp egne ord som tydeligvis har en spesiell betydning for ham alene. Man ser det også i autisme og Asperger, hvor personene er fanget i egen lukkethet og mangler evne og språk til å kommunisere på tilnærmet normal måte. En emosjonell hemning gjør språket oppkonstruert, fordi han ikke forstår den virkelige betydning av ordene.
Man så det tydelig i NRK intervjuet, hvor ord og kroppsspråk ikke synkroniserte i det hele tatt.

Kudos. Dette har du helt rett i og har ført til mye rart under avhør. For å kommunisere med folk som har enkelte utfordringer må det være forståelse og ikke mistenkeliggjøring på den andre siden.

Mange tror det er " skarpe " folk i politiet og kripos, men de som er på innsiden vet at det er like variabelt som ellers i samfunnet.

Jeg håper TH blir overtalt til nye avhør da mer vil komme frem som løser saken som har en lokal løsning som TH selv sa i avhør.
Citera
2021-05-12, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
En ting vi kan være enige om er at saken vil få sin løsning.

Ja. Det er gode grunner til å tro det nå.

Nå var jeg litt ekstra hard med deg fordi du har en høyere kapasitet enn de aller fleste som fortsatt tror på et TH/RU komplott. Så det får du anse som et kompliment.
Citera
2021-05-12, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Jeg tror det var et eller annet som trigget TEH den kvelden han var hundepasser.. Kan AEH fortalt til TEH før hun dro til teateret at NÅ er det slutt på å låne mer penger, og NÅ skal du gjøre opp for deg, ellers får pappa vite alt(spillegjeld, narkogjeld eller gud veit hva hun hadde på han) , og du kommer til å bli gjort arveløs...
Og jeg tror TEH ville gjort mye for å redde arven sin, han som har vært "fattig" hele livet..

TEH setter igang å planlegge morens forsvinning for å redde arven sin så fort de har reist på teater.
Han planlegger hele natten, derfor "har han sovet dårlig og er så trøtt".
Derav har han også hatt god tid til å forfatte kidnappingsbrevet.
Han kommer opp med en unnskyldning i tilfelle blodet hans skulle dukke opp under etterforskning i boligen, derav kommer han opp med denne idiotiske og håpløse forklaringen med badekar, blod og glasskår..

Fortsettelse følger...

Og grunnen til påstått hundeavføring i 2.etasje, kan være att hundepasseren ikke gjorde jobben sin.
Var TEH rusa?
Citera
2021-05-12, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Forklart hva tenker du? Badekar-historien?

Med det mener jeg at historien sønnen har forklart politiet bør sås mer tvil om enn om TH ikke tok med seg mobilen hjem den 31/10.

Noe han heller ikke pleier å gjøre.

Jeg satte opp en liten sammenligning på hva som virker ekte mistenkelig av en forklaring kontra hva man kan konstruere av mistenkligheter for den minste ting.
Citera
2021-05-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Jeg vet jo bare det jeg har blitt fortalt og tror egentlig ikke så mye annet enn det.

Men jeg tror alle som klarer å opprettholde et nogenlunde objektivt syn og ikke bare desperat forsøker å tviholde på sin egen sannhet ser at det virker langt mer sannsynlig enn de uendelige bagateller som blir presentert som
" bevis " mot TH og at dette er langvarig planlagt.

Som jeg skrev her om dagen har jeg mottatt nye opplysninger vedrørende når en stor krangel fant sted og " telefonsamtalen " kl 0914 som gjør at det ser meget stygt ut for vedkommende og de som har hjulpet til med " opprydding " på flere fronter.

" Kranglingen " er ikke av nyere dato og pågått en god stund. Mer kommer nok frem i media vil jeg anta når GM blir siktet.

Enkelte klarer å mistenkeliggjøre de mest idiotiske ting, men " baderom historien " kjøper de glatt for å tviholde på sin egenskapte sannhet.

Og hva handlet denne krangelen om? Kan du si noe om hvor disse opplysningene stammer fra?
Citera
2021-05-12, 23:13
Medlem
Citat:
Med det mener jeg at historien sønnen har forklart politiet bør sås mer tvil om enn om TH ikke tok med seg mobilen hjem den 31/10.

Noe han heller ikke pleier å gjøre.

Jeg satte opp en liten sammenligning på hva som virker ekte mistenkelig av en forklaring kontra hva man kan konstruere av mistenkligheter for den minste ting.

Men er det ikke et problem at alt av rariterer som en mann gjør - og har gjort gjennom et langt liv - blir problematisert og kategorisert som helt unormalt, også av vår fjerde statsmakt?
Citera
2021-05-12, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Men er det ikke et problem at alt av rariterer som en mann gjør - og har gjort gjennom et langt liv - blir problematisert og kategorisert som helt unormalt, også av vår fjerde statsmakt?

Selvsagt. Nå har Norge dessverre svært mange ekstremt store justismord selv i moderne tid og rundt 2000 la man om på avhørsteknikk.

Dessverre hjelper det lite om kvaliteten på de som avhøret ikke er av ypperste kvalitet. Derfor har det ikke blitt den bedringen msn ønsket seg og det stadig vekk dukker opp nye saker som har blitt problematiske pga svake avhør hvor intervjuere har vært forutinntatt.

Psykologi, vitenskap og filosofi er kraftig undervurdert.
Citera
2021-05-12, 23:20
Medlem
Citat:
Selvsagt. Nå har Norge dessverre svært mange ekstremt store justismord selv i moderne tid og rundt 2000 la man om på avhørsteknikk.

Dessverre hjelper det lite om kvaliteten på de som avhøret ikke er av ypperste kvalitet. Derfor har det ikke blitt den bedringen msn ønsket seg og det stadig vekk dukker opp nye saker som har blitt problematiske pga svake avhør hvor intervjuere har vært forutinntatt.

Psykologi, vitenskap og filosofi er kraftig undervurdert.

Vi kan være enige om de to siste. Psykologi vektlegges svært mye i dagens system og man ser jo hvor "bra" det funker.
Citera
2021-05-12, 23:21
Medlem
Citat:
Og hva handlet denne krangelen om? Kan du si noe om hvor disse opplysningene stammer fra?

Den langvarige " krangelen " går mest på skuffelser mer enn det økonomiske aspektet.
Men all familedritt starter med noe.

Det siste antatt sikre beviset på at AEH var i live denne morgenen er MB. Det har også i det minste noen på lovens side forstått.
Citera
2021-05-12, 23:23
Medlem
Citat:
Vi kan være enige om de to siste. Psykologi vektlegges svært mye i dagens system og man ser jo hvor "bra" det funker.

Nå snakker jeg om emnet i seg selv. Det er ingen eksakt vitenskap og derfor er den så avhengig av hvordan den brukes og av hvem.
Ja. Det er ymse kvalitet på psykologer og psykiatrikere også.
Citera
2021-05-12, 23:24
Medlem
Citat:
Den langvarige " krangelen " går mest på skuffelser mer enn det økonomiske aspektet.
Men all familedritt starter med noe.

Det siste antatt sikre beviset på at AEH var i live denne morgenen er MB. Det har også i det minste noen på lovens side forstått.

Spennende. Håper du har noe å fare med, ellers bærer det rett til Hades med deg
Citera
2021-05-12, 23:24
Medlem
Citat:
Kudos. Dette har du helt rett i og har ført til mye rart under avhør. For å kommunisere med folk som har enkelte utfordringer må det være forståelse og ikke mistenkeliggjøring på den andre siden.

Mange tror det er " skarpe " folk i politiet og kripos, men de som er på innsiden vet at det er like variabelt som ellers i samfunnet.

Jeg håper TH blir overtalt til nye avhør da mer vil komme frem som løser saken som har en lokal løsning som TH selv sa i avhør.

Jeg var tidlig i saken inne på tanken at TH kan ha Asperger.
Men det i seg selv gjør han selvfølgelig ikke til en morder.
Aspergere kan ha problemer med muntlig kommunikasjon, og skjønner ofte ikke ironi og metaforer. Det kan også oppstå problemer når de forsøker å tolke andres ansiktsutrykk.
Hvis TH har Asperger, kan ha ha følt seg misforstått under avhør, og politiet kan ha oppfattet han som "vrang og "trassig". Lidelsen er medfødt, men er det mulig å leve 70 år, uten at han har blitt diagnostisert?
Fun fact. Elon Musk, Tesla-gründeren, kom nylig ut av skapet som Asperger.
https://www.nrk.no/norge/elon-musk-fortalte-at-han-har-aspergers-1.15490788
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in