2021-04-29, 14:22
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imsmurt
Jo att Svenskarna är flitiga och jobbar, men även att dom inte vill bli utsatta för våld och den obehagliga atmosfären som blir efter mörkrets infall.
Nu när solen och det varma vädret är framme så sitter utländska män och super på bänkarna i parken och skapar en väldigt ful statsbild.
Dom vet att om man tar över det offentliga utrymmet så har man makt, Svenskarna drar sig undan.
Polisen gör inte sitt jobb dom borde banka skiten ur utlänningar så dom ger sig iväg.

Det också ja, inte är jag ute och ränner på natterna vad ska jag göra ute liksom ? bara risk att bli utsatt för nåt mindre mysigt...
Citera
2021-04-29, 14:24
Medlem
imsmurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Det också ja, inte är jag ute och ränner på natterna vad ska jag göra ute liksom ? bara risk att bli utsatt för nåt mindre mysigt...
Innan kunde man vara ute på nätterna utan fara.
Men nu räcker det att man är ute när det börjar bli mörkt eller mitt på ljusa dagen tom.
Citera
2021-04-30, 09:38
Medlem
spoilers avatar
Valborgsfirande i Rosengård.

"Räddningstjänsten utsattes på sena torsdagskvällen för stenkastning när man skulle släcka en brinnande husvagn vid Ramels väg. Först efter att polisen ryckt ut till området kunde branden släckas.

/.../

Polisen anlände kort därefter till området och efterhand skickades fler polisresurser dit. Polisen beskrev stämningen som orolig. Uppskattningsvis var där 20 till 30 ungdomar."

https://www.sydsvenskan.se/2021-04-29/stenkastning-vid-husvagnsbrand-pa-rosengard
Citera
2021-05-03, 12:03
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Man skulle sälja sin mobil – blev misshandlad och rånad

https://www.sydsvenskan.se/2021-05-02/man-skulle-salja-sin-mobil-blev-misshandlad-och-ranad

Citat:
Man rånad och misshandlad i centrala Malmö

https://www.sydsvenskan.se/2021-05-02/man-ranad-och-misshandlad-i-centrala-malmo

Malmö leverar som vanligt....
Citera
2021-05-03, 18:00
Medlem
spoilers avatar
"På grund av pandemin har det skandalomsusade studieförbundet Ibn Rushd, med kopplingar till Muslimska brödraskapet, skapat vad man kallar Digital Ramadan. Till detta har både Socialdemokraterna och Moderaterna i Malmö beslutat att skänka 100 000 kronor av skattebetalarnas pengar."

https://samnytt.se/problemtyngda-malmo-skanker-100-000-kronor-till-digital-ramadan/
Citera
2021-05-05, 10:46
Medlem
spoilers avatar
"Halimo Nuur, verksamhetsutvecklare i Rosengårds Folkets hus, tycker inte att utrikesfödda som avstår från att vaccinera sig ska känna sig utpekade.

/.../

Bland personer som är 80 år och äldre är vaccinationstäckningen 91 procent bland personer födda i Sverige.

Därefter kommer Norden med 85 procent. Nordamerika och EU ligger på 81 respektive 77 procent. Lägst andel vaccinerade ses bland personer födda i Nordafrika med 59 procent och övriga Afrika 44 procent."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/se-de-som-inte-vill-vaccinera-sig-som-personer-och-inte-som-utrikesfodda
Citera
2021-05-06, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"På grund av pandemin har det skandalomsusade studieförbundet Ibn Rushd, med kopplingar till Muslimska brödraskapet, skapat vad man kallar Digital Ramadan. Till detta har både Socialdemokraterna och Moderaterna i Malmö beslutat att skänka 100 000 kronor av skattebetalarnas pengar."

https://samnytt.se/problemtyngda-malmo-skanker-100-000-kronor-till-digital-ramadan/

Det är detta korkade svenne arbetar för!
Men Malmö ala skithål är glada över att berikats med 3 bombattentat på 1 natt.

Snart kommer hela Sverige vara som Malmö!
Bom, bom, bom, och ansvariga politiker gömmer sig, inga uttalande från svetsministern, detta är det nya mera spännande svääje.
Citera
2021-05-11, 19:49
Medlem
Placeholders avatar
Hundratals palestinier har åkt omkring i stan viftandes med flaggor och hängt på tutan i flera dagar nu, polisen står vakt vid synagogan. Inte mycket snack om det i pressen vad jag kan se.
Citera
2021-05-12, 11:47
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placeholder
Hundratals palestinier har åkt omkring i stan viftandes med flaggor och hängt på tutan i flera dagar nu, polisen står vakt vid synagogan. Inte mycket snack om det i pressen vad jag kan se.

trodde först att fel lag vann i allsvenskan eller premier league ...
Citera
2021-05-12, 23:04
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Ja vad är det frågan om? Det är otäck stämning här. Amiralsgatan som jag bor väldigt nära är full av skrikande blattar med flaggor, Jag såg en svart flagga som inte var en landsflagga utan is flagga typ. Varför skriver media inte om detta? <—ok jag vet varför.
Citera
2021-05-13, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Ja vad är det frågan om? Det är otäck stämning här. Amiralsgatan som jag bor väldigt nära är full av skrikande blattar med flaggor, Jag såg en svart flagga som inte var en landsflagga utan is flagga typ. Varför skriver media inte om detta? <—ok jag vet varför.

Ring stadshuset och fråga socialdemokraterna.
Citera
2021-05-13, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris
Jag spenderar en viss del av min tid i Malmö. Situationen är inte särskilt allvarlig, absolut inte som så att man kan likna staden vid en demilitariserad zon eller benämna den som särskilt kriminell. Visst så finns det arabiska gatugäng som är mycket brutala och lättretade. Men inte är det som så att svenskar förföljs öppet för sin etnicitet.
Jasså?
Då har du nog spenderat för kort tid i Malmö.
Invandrargäng, främst araber, rånar svenska ungdomar på kläder, pengar, betalkort mm.
Och dessutom sparkar de offret, mest i huvudet.
Unga kvinnor som blir våldtagna av invandrargäng.
Även handikappade äldre män och kvinnor i rullstol rånas och misshandlas.
Staden är självklart inte en demilitariserad zon, men definitivt en kriminell stad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in