2021-05-12, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
I boken nevnes oppringningene som politiet mente var slettet, men som andre mener ble slettet automatisk pga. minnekapasiteten til den gamle Nokia-telefonen.

I avhøret sier han at et møte forhindret han i å ringe AE som avtalt, et møte som startet 09.45. Men av loggen kan politiet se at det er gjort anrop klokken 10.06 og 10.07. I avhør sier han at første anrop til AE ble gjort etter møtet, nærmere bestemt klokken 11.13.

Når det gjelder tiden på kontoret, forklarer han seg usikkert og forvirrende. Samtidig som han mener at han er veldig bekymret for kona, så sier han også at han brukte tiden til til "å vimse litt og være urolig". Han er usikker på om han satt fem minutter i massasjestolen eller om det var en halvtime. Han forklarer seg også uriktig om en telefonsamtale han fikk fra en forretningsforbindelse. Han mener det var han som ble oppringt av vedkommende, og at det var "overraskende", men sannheten er at det var TH selv som ringte. Denne samtalen varte fra klokken 10.38 til 11.12.

Hvorfor lyver TH om disse to anropene? Etter hva jeg forstår så mener politiet at TH slettet anropene 10.06 og 10.07, men at det ikke kan bevises.

Så han hadde et møte fra 0945 til 1113 (med VE, ikke sant?) ,og han satt i telefon med en forretningsforbindelse fra 1038 til 1112...?
Ehh ja vel?
Citera
2021-05-12, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ikke uventet forsøker noen å bortforklare at TH slo av mobiltelefonen sin og bare forlot mobilen den dagen han forsøkte å få tak i AE, til tross for at han har forklart at han fryktet det verste og det sto om livet etter en rekke oppringninger.

Igjen henvises det til at TH nærmest skal være "teknisk tilbakestående". Det blandes inn bruk av ymse mobilapper og fjernkontroller til TV - som om det har noe med saken å gjøre... Bare avsporinger.

Gjennom hele forsvinningsdagen demonstrerte TH med all tydelighet hvor aktiv han var på mobilen sin da han ringte AEs mobiltelefon en rekke ganger. Dette er åpenbart et teknisk hjelpemiddel TH fint kan håndtere og er ikke vanskelig. Man er hverken avhengig av apper eller fjernkontroller for å ringe eller besvare et anrop. Men da alarmen gikk så slo han bare av mobilen og lot den ligge igjen på kontoret.

Andre ville kanskje sjekket mobilen jevnlig for å se om det hadde kommet noen nye anrop på telefonen.
Mobilen ble vanligvis liggende på kontoret etter endt arbeidsdag.
TH var riktignok bekymret for sin kone, og ringte hjem flere ganger iløpet av arbeidsdagen.
Når han bestemte seg for å reise hjem for å undersøke, så var det fordi han var redd for at hun hadde fått et hjerteinfarkt eller skadet seg. Han forventet vel å finne henne hjemme, hvis noe var gått galt. Det er når man er hjemme alene det er størst risiko ved, i offentligheten finns andre mennesker som kan komme til unnsetning.
"De fleste ulykker skjer i hjemmet" - skummelt for enslige eldre.
Citera
2021-05-12, 21:27
Medlem
Står det noe om VE i denne boken? Feks når han kom på jobb?
Citera
2021-05-12, 21:28
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Selvsagt, men TT gjør ikke annet enn å relativisere alt som kommer fram.
Det är rätt...

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, ikke sant. Å sammenligne det å gå ut på luftetur uten telefon en helt vanlig dag uten noen som helst bekymringer, med en dag med store bekymringer og hvor man frykter det står om livet for et nært familiemedlem, blir ganske spesielt. Det ligner nesten på en bortforklaring...
nästan som bortförklaringar, men bara nästan
Citera
2021-05-12, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Nå er ikke jeg noen ekspert i statistikk, men jeg har aldri opplevd at badekaret har rent over, men for å kunne beregne sannsynlighet så la oss si at det skjer en gang ila 30 år. Dersom jeg i snitt tar meg et bad i uka så er da sannsynligheten:

1/(52*30)= 0,0006

Så er det mopping og rive ned noe. Jeg vasker huset med mopp en gang i uka. Jeg har aldri revet ned noe med moppen, men for å kunne beregne sannsynlighet så la oss si det har skjedd en gang. Da blir sannsynligheten over en 30-års periode her også:

1/(52*30)= 0,0006

Så er det sannsynligheten for at det man river ned er en lampe. Her må det være rundt 100 ting man kan rive ned med en mopp i et hus. Sannsynligheten for at det skjer er da

1/100 = 0,01

Så er det sannsynlighet for at lampen man river ned treffer meg i ryggen. Lampen må da være i taket eller høyt på veggen og falle så fort at jeg ikke rekker reagere. Vanskelig å vurdere sannsynligheten for dette, men mtp alle måter vil jeg si at dette er svært uflaks og lav sannsynlighet, la oss legge godvilja til og si 1 av 100 ganger, mao:

1/100 = 0,01

Så er det sannsynligheten for at lampen knuses før/idet den treffer ryggen og skaper en skade. Om jeg legger godvilje til kan vi si 1% sjanse for det også:

1/100 = 0,01

Så er det sannsynligheten for at dette skjer kvelden før mor blir drept. Om vi igjen legger en 30-års periode til grunn så er sannsynligheten:

1/(30*365)=0,00009

Total sannsynlighet for hendelsen er da:

0,0006^2*0,01^3*0,00009=
0,0000000000000003

Til sammenligning er vinnersjansen for førstepremien i Lotto: 0,00000019.

Det du har beskrevet er sannsynlighetsteori, og det er et matematisk begrep i matematikk
Citera
2021-05-12, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Står det noe om VE i denne boken? Feks når han kom på jobb?

Der står han mødte 7.50 i bogen.
Citera
2021-05-12, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Der står han mødte 7.50 i bogen.

Står det noe om hva han gjorde frem til TH kom på jobb?
Citera
2021-05-12, 21:36
Medlem
Jeg er på lag med de som mener TH er skyldig Tror det er snakk om tid før han blir tatt på ny. Men likevel, hvem satt i denne plommerøde BMW X3 på Ås?? Denne bilen er mystisk, og uidentifisert. Like mystisk er også denne grå bilen som kjørte over plena ved blokka, som han med hunden observerte. Begge tilfellene var nok hjelpere, men hvor ble det av dem? Det er ikke spor av dem, likeså som det ikke er spor etter AEH.

Jeg har ikke lest boka, men forstår det som at: TEH passet valpen i S4 mens ekteparet var på teater Han fikk lyst på ett bad, fylte karret, gikk ned til hunden, overfylte karret så det rant over, svabret opp vannet, knuste taklampa med svaberen å fikk av den grunn kuttet seg opp Hahaha, dersom dette er den virkelige forklaringa tror jeg avhører lo godt Makan til svada.

Det er grunn til å gå TEH nærmere i sømmene. Hvorfor skulle AEH ringe miliardærsønnen som lønn kl 09 på morgenen? Bare tull. TEH surrer også i avhørene ang dette.

VE prøvde også å skaffe seg falskt alibi på Kvitfjell den dagen.. Men alibiet står frem i media å sier, nei, det var en annen dag. Det har også vært uklarheter rundt VE`s leiebil den dagen. TH, TEH og VE veit hva som har skjedd her, garantert.
Citera
2021-05-12, 21:44
Medlem
Noen som vet om det ville vært mulig å komme seg usett fra kontoret til VE (her de hadde møte?) og ut fra futurum? Bakkeplan? Evt stige? Kommer man ut bak eller foran futurum isåfall?
Citera
2021-05-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Står det noe om hva han gjorde frem til TH kom på jobb?

Nej. Der står bare, at det kun var MB der var kommet, da han mødte. Men de havde møde i et åbent kontorlandskab klokken 9.45.
Senast redigerad av rlk73 2021-05-12 kl. 22:40.
Citera
2021-05-12, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Nej. Men de havde møde i et åbent kontorlandskab klokken 9.45.

Kilde???
Citera
2021-05-12, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
det är helt okej att gå ut utan telefon om en inte förväntar sig någonting, men om en fruktar att hans fru har fått hjärtinfarkt och det är därför en åker hem, da kommer en normalt ihåg telefonen eftersom det faktiskt kan betyda liv eller död för ens fru...
Det var fasttelefon hjemme i boligen.
Han hadde allerede registrert at AEH ikke var istand til å besvare mobilen. Det er da naturlig å sjekke hjemme. I offentligheten kan andre reagere, det er lite TH kan gjøre om noe har skjedd annet sted enn boligen hjemme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in