2021-05-12, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag gillar att diskutera och jag gillar sanningen. Detta är ett forum. Man diskuterar. Gillar du inte det kan du stänga av.

Jag tycker att du vinklar sanningen alldeles för mycket och repeterar israelisk propaganda som en papegoja, tycker att du ska hålla en mer objektiv syn, det vinner du på i längden.
Citera
2021-05-12, 19:04
Medlem
knarkparks avatar
Citat:
För att majoriteten är det. Det är något fel på er vänster. Ni lyckas på något sätt alltid vara på fel sida historien.

"er" "ni"... Jag röstar på SD. Men det betyder inte att jag låter Björn Söder diktera mina åsikter om exakt varenda fråga.
Citera
2021-05-12, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Sanningen är att Hamas har rätt att attackera ockupationsmakten enl. folkrätten.

Har du problem med det?

Och att Israels som varande ockupationsmakt har vissa skyldigheter.
Bra att du tar upp detta. En av anledningarna att en ockupationsmakt inte får flytta in sin befolkning är ju att civila plötsligt blir legitima mål. Det nämns aldrig i debatten när bosättare attackeras. Dom kan inte anses vara civila utan legitima militära mål. Tyvärr finns det barn som hamnar i kläm här….
Citera
2021-05-12, 19:06
Medlem
arbetets avatar
Ser att händelserna i Israel/Gaza i det närmaste försvunnit från DN:s förstasida och det verkar inte längre vara någon stor nyhet på TV4 Nyheterna.

Funderade ett tag varför. Tills jag kom på det.

Biden-administrationen har inte uttalat sig än. Och man vill nog inte förekomma.

Det blir en ordentlig nöt att knäcka för dem i Vita huset och ingen vill nog gissa vad Biden kommer att säga.

Å ena sidan är Israel en nära allierad, å andra sidan har man hela vänsterflygeln att ta hänsyn till.

Och sedan är man inte bundis med Netanyahu sedan Obama. Snarare tvärtom då den senare praktiskt taget förde en kampanj mot den förre. Och så har man ADL.

Så nu kör vi soft ball så det står härliga till!
Citera
2021-05-12, 19:07
Medlem
Citat:
Palestina ska absolut få existera. Bara Hamas sätter sig ner och börjar diskutera med Israel. Men det vill de inte, de vill utrota judarna.
Tror du Israel går med på det? Dom har ju visat sin vilja genom att utöka bosättningarna samtidigt som man ger sken av att vilja förhandla. Israel har absolut inget intresse av en palestinsk stat.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knarkpark
"er" "ni"... Jag röstar på SD. Men det betyder inte att jag låter Björn Söder diktera mina åsikter om exakt varenda fråga.

Man kan vara vänster och SD.
Citera
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Palestina ska absolut få existera. Bara Hamas sätter sig ner och börjar diskutera med Israel. Men det vill de inte, de vill utrota judarna.

Haha du är jude, bara en jude skulle ha chutzpah att säga att Hamas och Palestinerna måste sluta försvara sig samtidigt som man river deras bosättningar och bygger egna där.

Du kanske börjar förstå varför folk genom historien har hatat judar.. eller så gör du inte
Citera
2021-05-12, 19:09
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Haha du är jude, bara en jude skulle ha chutzpah att säga att Hamas och Palestinerna måste sluta försvara sig samtidigt som man river deras bosättning och bygger egna där.

Du kanske börjar förstå varför folk genom historien har hatat judar.. eller så gör du inte

Protesterar du lika högljutt när svenska hyresvärdar vräker invandrare som vägrar betala hyra? Har du ens läst på vad vräkningarna i Jerusalem handlar om?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Haha du är jude, bara en jude skulle ha chutzpah att säga att Hamas och Palestinerna måste sluta försvara sig samtidigt som man river deras bosättning och bygger egna där.

Lugn nu Adolf. Jag är vit, konservativ, kristen man.
Citera
Medlem
knarkparks avatar
Citat:
Man kan vara vänster och SD.

Vad definierar du som vänster?
Citera
2021-05-12, 19:11
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.von.Svensson
Jag har några frågor som någon kanske kan svara på?

Vilka nationer runt om i världen är offentligt allierade (eller i smyg) med Israel? USA är ju på Israels sida, det vet vi. Men hur ställer sig exempelvis Ryssland och Kina i frågan kring Israels och Palestinas konflikter? Hur skulle dessa nationer reagera om Israel gick ut mer aggressivt mot palestinierna?
Hur skulle Ryssland och Kina ställa sig om USA mer aktivt (militärt) hjälpte Israel i konflikten?

Är den muslimska världen generellt på Palestinas sida? Om inte, vilka i den muslimska världen ser Palestina som fiende?
Ta av dig dina väst-glasögon så kan du förstår.

Både Kina och Ryssland står för en non-interventionspolitik och har en annan syn på omvärlden. Det betyder inte att man inte söker fred och samförståelse. Man gör det bara lite annorlunda.
Citera
2021-05-12, 19:12
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Protesterar du lika högljutt när svenska hyresvärdar vräker invandrare som vägrar betala hyra? Har du ens läst på vad vräkningarna i Jerusalem handlar om?

Haha hela judemaffian på Flashback har sammlat sig verkar det som, nåväl.

Sedan Israel bildades 1948 har Palestinierna gått från att bebo 90% av Palestina, idag bebor de endast 20%. Hundratusentals har mördats och många många mer har fått fly från sina hem sedan ett par tusen år för att giriga judar med våld tvingar bort Palestiner.

Och väldigt många står på Palestinas sida idag, det måste kännas riktigt svettigt att vara jude just nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in