2021-05-12, 17:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Tänk om L fattat och gått vidare där. Då hade antagligen inte den här tråden funnits.

SD behandlade henne som skit men hon tillät det. Så förnedrande att inte släppa en man som hela tiden visade att han valde sin fru. Så desperat att klamra sig fast. Så förödmjukande att under ett helt år tvinga till sig kontakt med hjälp av hot. Hur kunde hon inbilla sig att han älskade henne?
SD har också behandlat HD som skit under många år och hon tillåter det.
Vad tror du är förklaringen till det?
Citera
2021-05-12, 18:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag citerar ur fupen:

Peters koppling och kännedom om Lena Wesström?

Peter känner Lena genom Stefan. Det är Stefan som har presenterat dem för varandra. De har
träffats hemma hos Stefan vid ca 5 tillfällen och bl.a. fikat. Lena presenterades som en granne
och vän till Stefan och Hanna.

Peter kände till att Lena var pastor och när han hörde av
grannar i området, när han var där och arbetade, att de nämnde någon kvinna som
"Porrpastorn" så lade han ihop ett och ett och kopplade det till Lena. Det var inte någon som
uttryckligen sa att det var Lena som det syftades på utan det var Peters egna antagande.
Peter har vid ett tillfälle geocachat med Lena, han minns inte exakt men det var någon gång
mellan åren 2010 till 2013 och efter att han börjat jobba hos polisen.

Det var Stefan som satte
dem i kontakt med varandra genom att lämna Peters mobilnummer till Lena. Lena kände till
att Peter jobbade på polisen och det var p.g.a. det som hon ville cacha med honom.
Peters "egna antagande" står som en sanning i en förundersökning och ni är flera som försvarar honom.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att uttrycket dök upp i tråden ser jag inte som en slump.
Vi vet att S-J hade en liten pippi som kvittrade.

Det finns säkert andra som har haft "nöjet" att få höra den lilla pippin sjunga.

Påminnelsen om pippin, gör att jag drar slutsatsen att det finns någon därute som är ute efter att smutsmåla Lena i tråden med vilja.

Glöm inte att det handlade även om andra saker som S-J visste. Det var så han uttryckte det. VET var hans uttryck som han använde om t ex bilincidenten. Slutade ofta inläggen sedan med PUNKT eller BASTA.

Jag har mina aningar hur det ligger till.
Dessutom har han (eftersom ingen annan känner till uttrycket) kvittrat i örat på en tidigare deltagare i den här tråden för att verkligen se till att öknamnet sprids.
Det kvittrandet gjorde han innan förundersökningen blev offentlig.
Det kallar jag förtal.
Citat:
Nu sprider du rykten och felaktigheter. Han är it-forensiker, inte polis. Och dessutom "hittade" han inte på - han berättade att någon nämnt epitet och han själv drog slutsatsen. Var lite försiktig med vad du skriver. Du sprider rykten. Och nej, du kan inte vara säker - du har aldrig träffat någon av de inblandade. Han har dessutom redan berättat varifrån han hörde det.
Jag kanske hörde det från en granne i trakten, och då blir det förstås genast ok att skriva det.
Citera
2021-05-12, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det låter ju hoppfullt. Men det påverkar ju inte HRs bedömning. Då får det bli ett fall för HD i så fall?

Jag kommer ihåg att jag läst i en konversation mellan LW och SD att hon frågade vad han föredrog; henne som var platt eller HDs h*ngbröst (jag vill inte skriva det för det var så elakt av henne mot HD). Det + att han ville att hon skulle vara rakad har fått mig att tänka i samma banor.
Konstigt att inte LW själv tänkte på det.

Ja nya bevis är något som kan få högsta domstolen att bevilja resning .
Citera
2021-05-12, 18:27
Medlem
Kuriosa: Någonstans I Sverige har man tagit in pensionerade poliser för att utreda (coldcases?) De har lyckats lösa ett 15 år gammalt våldtäktsfall. (Presenterades i "Efter fem"). Apropå ingenting..
Citera
2021-05-12, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Kuriosa: Någonstans I Sverige har man tagit in pensionerade poliser för att utreda (coldcases?) De har lyckats lösa ett 15 år gammalt våldtäktsfall. (Presenterades i "Efter fem"). Apropå ingenting..

Japp, Silverrävarna. En fantastisk grupp Eller... silvervargarna?

https://polistidningen.se/2021/04/silvervargen/
Citera
2021-05-12, 18:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ändå intressant att du skriver just det ordet. I ett tidigt skede i detta fall blev jag kontaktad av en mycket trovärdig person gällande en familj som bott i Lilla Hjärsta. Innan mordet.

H*ns tonårsdotter (kanske 12-14 år) hade fått obehagliga sexuella, kommentarer när hon var klädd i bikini när hon varit ute en varm sommardag, av just SD. Eller om det till och med var vid flera tillfällen. Jag rekommenderade att h*n skulle be sin vän anmäla detta snarast.

Jag hade glömt bort det helt tills nu, och just då när jag fick reda på det så hade jag inget speciellt sammanhang att koppla det till. Men LW var ju liten och späd, hon med.

OM den fd grannen eller h*ns vän läser här, så bör den nog prata med polisen om h*n inte redan har gjort det.

Jag tänker också på den unga tjejen som SD skrek "SVARA! SVARA! SVARA!" och annat till på dyk- eller simforumet. Allt är spekulationer, såklart...

Men vad som INTE är spekulationer däremot, är att jag pratat med en person nu sista veckan om att det finns en person som är "nära SD" och som nu funderar på att "tala ut" med polisen. Mer kan jag inte säga just nu...för jag vet inte mer just nu.

SD´s dom i HR - nedräkning... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Bildmix på en levande och glad Len* som någon tog sig rätten att brutalt mörda med 17 slag mot huvud och ansikte
www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc

Exempel på att den misstänkte visste att det var ingen idé att söka efter Lena
https://forumbilder.com/i/ro6E

Exempel på hur den misstänkte tycker om att hålla vännen JG i ovisshet
https://forumbilder.com/i/roI7

Det första, det om tonårs- tjejen är ju väldigt obehagligt.

Det andra är tvärtom, lysande!
Då hoppas vi på något avgörande, även om det verkar vara i elfte timmen...
Det enda man undrar är; varför bestämmer sig man att ev lätta på bördan när rättegången redan är över?
Citera
2021-05-12, 18:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Peters "egna antagande" står som en sanning i en förundersökning och ni är flera som försvarar honom.
Dessutom har han (eftersom ingen annan känner till uttrycket) kvittrat i örat på en tidigare deltagare i den här tråden för att verkligen se till att öknamnet sprids.
Det kvittrandet gjorde han innan förundersökningen blev offentlig.
Det kallar jag förtal.
Jag kanske hörde det från en granne i trakten, och då blir det förstås genast ok att skriva det.

Vem mer än S-J?
Det var "också" före FUP.
Citera
2021-05-12, 18:54
Medlem
Citat:
Vem mer än S-J?
Det var "också" före FUP.
Den första som nämnde öknamnet kan jag enbart finna Gloriouslife och det var i mars, efter fupen kom ut. Inte innan:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Men jag ska söka vidare.

Ok, här har S-J nämnt P-Pastorn. (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Det var i januari 2020 och då hade inte fupen kommit ut.
Senast redigerad av Picasso2 2021-05-12 kl. 19:06.
Citera
2021-05-12, 19:02
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Det första, det om tonårs- tjejen är ju väldigt obehagligt.

Det andra är tvärtom, lysande!
Då hoppas vi på något avgörande, även om det verkar vara i elfte timmen...
Det enda man undrar är; varför bestämmer sig man att ev lätta på bördan när rättegången redan är över?

Det om tonårstjejen är som du säger mycket obehagligt men i straffvärde noll, SD har suttit 8 månader i häkte så den tiden överstiger det eventuella straffet för SDs sexkommentar till flickan.

Det andra har ingen som helst betydelse för en resning i HD om nu inte hen sitter på mordvapnet med både SDs och LWs DNA tyvärr. Alternativt att hen lämnar in bevisen idag.
Citera
2021-05-12, 19:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Den första som nämnde öknamnet kan jag enbart finna Gloriouslife och det var i mars, efter fupen kom ut. Inte innan:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Men jag ska söka vidare.

Ok, här har S-J nämnt P-Pastorn. (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Det var i januari 2020 och då hade inte fupen kommit ut.

https://www.flashback.org/sp69832485

Jag tror inte på slumpen här...
Citera
2021-05-12, 19:23
Medlem
Citat:
https://www.flashback.org/sp69832485

Jag tror inte på slumpen här...
Man får heller inte spekulera i någons identitet, så det tänker jag låta bli. Däremot önskar jag att vi nån gång får se ett slut på den här skiten. Att folk slutar kalla LW fula tillmälen bara för att de KAN och att hennes mördare Stefan Davidsson åker dit på livstid.

Det verkar som om det var första gången han nämnde "P-Pastor". Har sökt bland inläggen hen gjort. Men endast tillbaka till oktober 2019. Så frågan är.... varifrån fick han det?
Senast redigerad av Picasso2 2021-05-12 kl. 19:28.
Citera
2021-05-12, 19:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det om tonårstjejen är som du säger mycket obehagligt men i straffvärde noll, SD har suttit 8 månader i häkte så den tiden överstiger det eventuella straffet för SDs sexkommentar till flickan.

Det andra har ingen som helst betydelse för en resning i HD om nu inte hen sitter på mordvapnet med både SDs och LWs DNA tyvärr. Alternativt att hen lämnar in bevisen idag.

Jag tänkte kanske mest på att det visar att SD går över gränser som man inte gör.

Han är ju en gubbe i förhållande till tjejen, han bör inte säga saker som anspelar på sex till unga tjejer i den åldern öht.

Han är ju dessutom granne och har egna barn, vilka idag är själva i tonåren.

Man kan väl bara tänka sig hur man skulle tänka om sina egna barn om en granne anspelade på sex... Fy fasiken så arg jag skulle bli. Jag skulle gå direkt dit och snacka med grannen!

Man har all rätt att vara i sin trädgård i bikini utan att en SD kommer förbi med sina vidrigheter.
Senast redigerad av notknapparen 2021-05-12 kl. 19:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in