2020-06-13, 14:50
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetfargo
Saker och ting förändras.
Man kan ju inte flytta till en plats och förvänta sig att det aldrig kommer att ändras?

Gillar man inte "utvecklingen" så får man söka sig till andra områden och kanske betala ännu dyrare.

Det är tyvärr så världen snurrar och det görs inte undantag för rika gnällspikar.
Visst är det så att världen förändras, oftast till det sämre, men för den skull behöver man inte lägga sig platt och acceptera vad som helst, flytta det första man gör är heller inget man skall behöva göra.
Man kan anmäla, anmäla igen och igen och igen, gör det besvärligt för ohyra som flyttat in så kanske de söker sig någon annan stans.
Citera
2020-06-16, 09:20
Medlem
Lite intressant kan det väl vara att Järvabadet nyligen invigts. Alltså en bassäng
med utomhusläge nära Eggeby Gård. Ser nästan lockande ut. Borde kunna hålla
en och annan ifrån Västra Kungsholmen framöver.
https://motionera.stockholm/hitta-ut...ng/jarvabadet/
Citera
2020-06-16, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Visst är det så att världen förändras, oftast till det sämre, men för den skull behöver man inte lägga sig platt och acceptera vad som helst, flytta det första man gör är heller inget man skall behöva göra.
Man kan anmäla, anmäla igen och igen och igen, gör det besvärligt för ohyra som flyttat in så kanske de söker sig någon annan stans.

Självklart. Men att gnälla till sig ett drama som detta är väl kanske inte helt rätt väg att gå?

Är inte helt insatt i skiten här men det har väl påståtts en massa saker som aldrig någonsin bevisats?
Citera
2020-07-03, 13:44
Medlem
Skall framöver bli bättre bevakning både på land och på vatten.

https://www.mynewsdesk.com/se/det-gr...olmare-3018577
Citera
2020-07-26, 10:18
Medlem
Vad händer här på sikt.

Uppsägningen var ogiltig så Midan är kvar.

BRF har ju varit klantiga - det hade varit smartare att säga upp Midan till
nästa fardag - med lagom tur hade det kostat max en årshyra
Senast redigerad av SC430 2020-07-26 kl. 10:23.
Citera
2020-07-26, 17:38
Medlem
pelegrins avatar
För drygt två timmar sedan passerade jag Hornsbergs Strand. Jag passerade hela stranden, från Ekelundsbron (närmast Karlbergs slott) ända till Elersvägen, den ände där Midan ligger. Jag har passerat samma sträcka ungefär var femte-sjätte dag de senaste sex-sju veckorna.

Varje gång tycker jag mig ha märkt att det är en uppdelning av de individer som är på Stranden:
På den del som är närmast Essingeleden är det bara vita, sedan kommer en liten bit där det bara är negrer och de sista två tredjedelarna är det endast folk från mellanöstern. Så har det varit varje gång jag passerat, och det varit badväder. Ju närmare Elersvägen man kommer desto rörigare och stökigare är det. I hörnet mot Elersvägen är ingången till Midan. Det är inga vita eller negrer som bevistar stället, bara folk från mellanöstern. Det är nästan alltid fullt på alla sittplatser och kön går alltid en bra bit ut på gatan.
Det är uppenbart att Midan är en magnet för individer som är mindre vana att leva i ett västerländskt samhälle. Det skränas, slabbas och skriks helt utan hämningar.

Det kan nog bli ett rejält lyft för området om Midan tvingas bort. Deras klientel lär nog inte vilja äta på Texas Longhorn eller Lilys Burger, de har ju fläsk på menyn. Inte heller lär något av sushi-haken vara aktuella för dem. De indiska eller thailänska haken går nog också bort.

Om Midan stängs så är risken förstås att deras bittra gäster tar med sig något lamm som de halal-slaktar på badplatsen och grillar för öppen eld.
Citera
2020-10-13, 12:16
Medlem
Sluta ljuga hahahah du beskriver det helt fel. Vadå uppdelningar ? Finns ju vita och svarta och araber lite överallt. Det är 2020 vettu och vi yngre bryr oss inte om fördelningar hit och dit så sluta försöka hitta på en historia baserat på hur du önskar att det va
Citera
2020-10-23, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BowlingGurun
Sluta ljuga hahahah du beskriver det helt fel. Vadå uppdelningar ? Finns ju vita och svarta och araber lite överallt. Det är 2020 vettu och vi yngre bryr oss inte om fördelningar hit och dit så sluta försöka hitta på en historia baserat på hur du önskar att det va
Jag bor i hornsberg o va där inprincip varje dag under sommaren, de visst uppdelat. Svennefamiljerna närmast stadshagens tbana o Araber närmast midan. Mitten lite blandning av invandrare
Citera
2020-11-16, 10:07
Medlem
Hur det nu än gått med det rättsliga (har målet gått igenom fler instanser eller är
det klart tills vidare) så gav problematiken upphov till prisbelönt journalistik.

https://www.dagensmedia.se/medier/da...gratistidning/

"Kungsholmen Direkt
Kebabstället vräkt på grund av köttsaft på trottoaren
Christoffer Röstlund Jonsson, reporter
”Den infekterade tvisten ekade över hela Sverige. Det är något visst med en lokal artikel när man grävt fram något som ger eko över hela landet – i rikspress.”"

Han vann alltså.
Citera
2021-05-12, 17:38
Medlem
https://www.mitti.se/nyheter/ny-dom-...ptKUMpZaWmo7Q/
Restaurang Midan i Hornsberg får stanna kvar i sina lokaler. Det meddelade Svea Hovrätt i en ny dom.

Hovrätten dömer även bostadsrättsföreningen att betala restaurangens rättegångskostnader på 303 669 kronor.
Citera
2021-05-12, 17:43
Medlem
Krickedixans avatar
Så bra
Tycker det hela varit väldigt töntigt
Fast jag undrar ju lite varför de måste diska mitt i natten
Städa och diska kan de väl göra på morgonen 06:00 tills de öppnar för lunch typ
Citera
2021-05-12, 17:57
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Så bra
Tycker det hela varit väldigt töntigt
Fast jag undrar ju lite varför de måste diska mitt i natten
Städa och diska kan de väl göra på morgonen 06:00 tills de öppnar för lunch typ

Inte konstigt om man städar/diskar på natten. Så allt är klart när dag personalen kommer och kan börja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in