2021-05-12, 14:24
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Det var väl flera i bilen vad jag förstod om det är dom där tjuvarna? Går nog rätt snabbt slänga in en kropp i bilen.

Krypgrunden är väl inte så jättetroligt folk börjar gräva i sådär randomly. Skulle väl bara vara om de ska dra in nytt avlopp eller liknande. Sannolikheten att han upptäckts är väldigt liten om han legat några år. Och om något mot förmodan hittar kroppen kvittar det väl när man är gammal och döende på något hem.

Jag vågar påstå..efter att jag pratat med polis..att i nio fall av tio drar smitaren från platsen. Inser du inte vansinnet i vad du själv skriver? Tragiskt..
Citera
2021-05-12, 14:26
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Jag vågar påstå..efter att jag pratat med polis..att i nio fall av tio drar smitaren från platsen. Inser du inte vansinnet i vad du själv skriver? Tragiskt..

Han kanske var skadad som jag la till i mitt inlägg, men dog i bilen. Krosskador är inte att leka med, kan leda till döden efter chocktillstånd. Sedan fick de kalla fötter när de insett vad de ställt till med. Varför ringer en snubbe och är förtvivlad för att han kört på någon, men inget sånt rapporterat fall? Hmm
Senast redigerad av twoeggs 2021-05-12 kl. 14:29.
Citera
2021-05-12, 14:34
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Han kanske var skadad som jag la till i mitt inlägg, men dog i bilen. Krosskador är inte att leka med, kan leda till döden efter chocktillstånd. Sedan fick de kalla fötter när de insett vad de ställt till med. Varför ringer en snubbe och är förtvivlad för att han kört på någon, men inget sånt rapporterat fall? Hmm

Hur vet du att snubben inte var en fyllskalle då? Det fanns många såna på heta linjen.
Citera
2021-05-12, 14:41
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Hur vet du att snubben inte var en fyllskalle då? Det fanns många såna på heta linjen.

Lite för mycket slump att det skulle ske precis innan Olle rapporterades som försvunnen(vilket han gjorde efter två dygn). Kvinnan lät rätt övertygad om att personen var bedrövad osv.. Men inget går ju säga säkert i och med att det inte går att spåra samtalet.
Citera
2021-05-12, 19:21
Medlem
BennyBernadottes avatar
Det här fallet är nästan f y r t i o år gammalt. Den som vill veta mer kan kolla upp gamla trådar. Det är mycket som är skumt kring fallet.
Citera
2021-05-13, 01:06
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Det var väl flera i bilen vad jag förstod om det är dom där tjuvarna? Går nog rätt snabbt slänga in en kropp i bilen. Det vanliga är väl just smitning att folk bara sticker, men Olle kanske inte dog direkt utan var gravt skadad. De tänker de slänger in honom i bilen och påväg till sjukhus dör han i bilen och de får kalla fötter. Om nu någon ringt och sagt att han är förtvivlad för att han kört på någon kanske det förklarar endel.

Krypgrunden är väl inte så jättetroligt folk börjar gräva i sådär randomly. Skulle väl bara vara om de ska dra in nytt avlopp eller liknande. Sannolikheten att han upptäckts är väldigt liten om han legat några år. Och om något mot förmodan hittar kroppen kvittar det väl när man är gammal och döende på något hem.

Ser ingen rim och reson att slänga in en påkörd människa i bilen, med risk att någon ser detta.
Poliser fanns ju alldeles i närheten där Olle försvann.. På den tiden var ju inte ens DNA test uppfunnet. Det hade varit betydligt större chans att upptäckas av att stanna bilen och slänga in en otymplig kropp. Smitare brukar försvinna så fort de kan från brottsplatsen, har ett liknande scenario ens hänt i Sverige?
Ett par poliser vet sanningen, det är jag nästan 100% säker på.
Citera
2021-05-13, 06:58
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ser ingen rim och reson att slänga in en påkörd människa i bilen, med risk att någon ser detta.
Poliser fanns ju alldeles i närheten där Olle försvann.. På den tiden var ju inte ens DNA test uppfunnet. Det hade varit betydligt större chans att upptäckas av att stanna bilen och slänga in en otymplig kropp. Smitare brukar försvinna så fort de kan från brottsplatsen, har ett liknande scenario ens hänt i Sverige?
Ett par poliser vet sanningen, det är jag nästan 100% säker på.

Som sagt hur vet vi att han inte blev skadad och de ville hjälpa honom till sjukhus? Sen märkte det att han dog i bilen och flippade.

Man kan inte utesluta olycka eller självmord dock. Men hur skulle det gått till utan att han hittas? Förmodligen var han lite dragen och befann sig i centrala Sundsvall? Ramlat/Hoppat i ån och drunknat?

Polisspåret - Nja vet inte, att en polis skulle mörda någon som Olle känns långsökt, även om det fanns endel agg mot tjuvar/fyllon inom poliskåren vid det aktuella tillfället.
Senast redigerad av twoeggs 2021-05-13 kl. 07:12.
Citera
2021-05-14, 01:35
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Som sagt hur vet vi att han inte blev skadad och de ville hjälpa honom till sjukhus? Sen märkte det att han dog i bilen och flippade.

Man kan inte utesluta olycka eller självmord dock. Men hur skulle det gått till utan att han hittas? Förmodligen var han lite dragen och befann sig i centrala Sundsvall? Ramlat/Hoppat i ån och drunknat?

Polisspåret - Nja vet inte, att en polis skulle mörda någon som Olle känns långsökt, även om det fanns endel agg mot tjuvar/fyllon inom poliskåren vid det aktuella tillfället.

OCH? hjälpa till sjukhus? Och din teori? Är inte den långsökt?

Det är långt ifrån ån där Olle senast sågs, dessutom hittades hans cykelnyckel och glasögon i närheten.
Han var tydligen på väg till sin cykel för att cykla hem till sin lägenhet i Nacksta, med cykelnyckeln
i handen och på väg till cykeln hände något.
Det var många poliser i omlopp och Olle liknade beskrivningen på den polisen sökte.

Är det verkligen så långsökt för dig? Eller vill du bara tro att poliser är felfria?
Några poliser har ju även gått ut med att de misstänker två av sina kollegor från 1983.
Citera
2021-05-15, 10:15
Medlem
Har hört av Hasse stöde för ca 20 år sedan att han och nån till vet ej vem körde bil påtända råkade köra på olle hoppade ur bilen för att kolla hur det gick för han. dom trodde han var död å la han i skuffen. men han var inte död och att dom slog ihjäl han med en kofot vid dumpnings platsen som borde vara runt eller i armsjön eftersom hasse bodde med nån kärring i en stuga strax nedanför armsjön.
Citera
2021-05-17, 19:50
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlock.krille
Har hört av Hasse stöde för ca 20 år sedan att han och nån till vet ej vem körde bil påtända råkade köra på olle hoppade ur bilen för att kolla hur det gick för han. dom trodde han var död å la han i skuffen. men han var inte död och att dom slog ihjäl han med en kofot vid dumpnings platsen som borde vara runt eller i armsjön eftersom hasse bodde med nån kärring i en stuga strax nedanför armsjön.

Vilket skitsnack.
Citera
2021-06-01, 17:48
Medlem
Citat:
Vilket skitsnack.

Varför det? Hasse Stöde var så urflippad att
det inte är osannolikt. Har du träffat Hasse
Stöde nån gång? Det har jag.

För övrigt så berättade Ruben för mig att han
hade sett till så att en som Hasse var rädd för
tog med Hasse ut i skogen, så att Ruben
kunde ställa honom mot väggen angående
Hasses skryt om Olle. Hasse Stöde var livrädd
och stammade fram att han bara hade hittat
på för att skryta, så Ruben ansåg att Hasse
kunde avföras. Konstig slutsats enligt mig,
med tanke på situationen under vilken Hasse
"erkände" att han bara hade hittat på allt.

Synd att Ruben är död förresten. Om Olle
hittas så hade han ju gärna velat vara med
om detta...
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in