Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
United spelar faktiskt snygg fotboll emellanåt med och gör det oftare. Du kan inte ha sett många matcher om du inte ser skillnaden från Mou tid. Med Arteta så fungerar det jävligt sällan för honom i Arsenal.
Om, om och om igen. I andra diskussioner hävdar du att Liverpools skador inte alls borde ha påverkat dem och att det är uselt att de är bland de kandidater som har försvarat sin titel sämst, nu använder du deras skador som ett argument i ditt United-hat.
Det blir jobbigt på torsdag. Vinner United är det pga Liverpools skador och allmänna värdelöshet i år, vinner Liverpool så är det för att OGS är värdelös och kraftigt överskattad, andraplatsen är bara pga att alla varit så dåliga i år. Det kan omöjligt bero på att något av lagen är bra, båda är överskattade. Arsenal är däremot en slumrande jätte, de är ju tillbaka i toppen nästa säsong eller senast säsongen efter det. Det har expertisen sagt.
Lite irriterande att United vaskar Leicester igår ur Liverpoolperspektiv. 10 ändringar i startelvan från Villa, två debutanter och en del fringespelare i elvan. Gissar det blir en något starkare elva mot Liverpool...
Kan delvis förstå Uniteds perspektiv, att det är tätt matchande och viss rotation måste till. Fokus ligger på EL-finalen såklart, och med CL-platsen säkrad spelar 2-4 inte jättestor roll. Men det svider i ögonen att man skänker bort poängen till ett formsvagt Leicester och knappast kommer matcha samma B-lag mot Liverpool. Är jag för konspiratorisk om jag tror Ole är lite populist här? Förlust mot Leicester, poäng mot Liverpool, Liverpool missar CL, skadeglädje och ökad popularitet hos egna fansen. Inte så att han hade haft något emot 3p igår, men förlust kvittar egentligen då det skadar Liverpool. Typ så.
Som United-supporter hade jag varit lite irriterad ändå. Det hade såklart inte blivit någon titel i år då City kommer säkra det med god marginal, men signalen man skickar till truppen och fansen med uttagningen igår var att man gett upp, försöker inte ens.