2021-05-12, 08:00
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Om Danmark bombade Skåne med missiler så skulle jag förvänta mig att min regering löste det på något sätt och bombade skiten ur danskarna tills de slutade. Jag har svårt att tänka mig att Köpenhamn skulle vara något annat än ett grusfält om det pågick lika länge som Gazakonflikten.

Du menar att om Sverige gick in och tog Danmark, lämnade kvar Fyn och sa "move and die bitch", och sen fick ta emot verkningslösa repressalier - skulle då Sverige bomba sönder Danmark? Nej. Verkligen inte. Att Sverige ens skulle ockupera ett annat land låter väldigt långsökt.

Men för att bevisa hur dum du är finns det en uppsjö med domar på MENA-medborgare som begår allt ifrån barnvåldtäkter, mord, bankrån you name it - utan att ens skickas tillbaka till sin hemländer. Klarar man inte ens av att fatta det rätta beslutet i så enkla fall har jag svårt att tro att Sverige skulle bomba sönder ett annat land
Citera
2021-05-12, 08:01
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ehhh googla Dubai...

Och varför är dubai rika? Utan väst hade det varit en jävla sandlåda idag
Citera
2021-05-12, 08:02
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej, så här ser de ut: https://www.youtube.com/watch?v=5rp28bbiyL8

Flera har dödats av dina verkningslösa missiler så jag hoppas att varenda litet inblandat Hamaskräk blir uppeldade levande. Fight fire with fire lallallalalla.

Casualties of war. SKulle man tänkt på innan man ockuperade ett land där det bor människor i. Att hänvisa till gamla testamentet som besittningsrätt?

OM Danmark gick in och tog över Sverige utgår jag ifrån att du applicerar samma logik och bara lägger dig ner platt och spelar död, hund som du är
Citera
2021-05-12, 08:07
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Och varför är dubai rika? Utan väst hade det varit en jävla sandlåda idag
Utan USA skulle Israel vara en asfalterad parkeringsplats för Gulfarabernas Mercedesbilar idag.
Citera
2021-05-12, 08:10
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Utan USA skulle Israel vara en asfalterad parkeringsplats för Gulfarabernas Mercedesbilar idag.

Bryr mig inte om Israel här, har inte tagit nåns sida, men vill bara poängtera för dig att du använder Dubai som ett slags lyckoexempel av den arabiska världen. Dubai är inte mer en ett medeltidssamhälle med modern teknologi och pengar och utan väst hade inget arabland varit rikt öht.
Citera
2021-05-12, 08:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Casualties of war. SKulle man tänkt på innan man ockuperade ett land där det bor människor i. Att hänvisa till gamla testamentet som besittningsrätt?

OM Danmark gick in och tog över Sverige utgår jag ifrån att du applicerar samma logik och bara lägger dig ner platt och spelar död, hund som du är

Ja, vilken "logik", att ta över ett land för att det står i någon gammal bok, och lura hela världen till och tro på sånt trams. Hade faktiskt diskussion med sambon, jag är dansk, om det du skrev. Tänk om Danmark skulle besätta Sverige med samma argument, att det står i 'boken'. Vi skulle ju aldrig kunna få fred, när svensken skulle leva som andra rangs borgare, eller sitta i Baltikum och ständigt attackera. Judarna fick flera valmöjligheter, men det skulle just vara den' bit land på jordklotet. Europa's dåliga samvete gav grön ljus till de problem som finns i Mellanöstern idag. Tacka judarna för muslim invasionen.
Senast redigerad av TantRossin 2021-05-12 kl. 08:18.
Citera
2021-05-12, 08:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Glada sionister firar att de fått en palestinsk kvinna vräkt: https://twitter.com/ilhaam_mia/status/1390019250925056003

Israelisk soldat tänker kasta shockgranater mot palestinsk sjukvårdspersonal men hindrar sig i sista sekund när han inser att det kommer fångas på bild av utländsk media: https://twitter.com/jijijibli/status/1391829463630024704

Sionister vid klagomuren partajar eftersom al-Aqsamoskén brinner: https://twitter.com/AyOdeh/status/1391851115776466951

Israeliska krypskyttar skjuter arabungar och skrattar åt det (klippet som pinnpelle88 antagligen syftade på): https://www.youtube.com/watch?v=EjTkJIPKj80
Egentligen är det ju skönt att judarna rensar ut högerextremister. Palestinierna är emot HBTQ och är för en etnonationalistisk stat, där kvinnor och män inte är jämställda. Dessutom är de odemokratiska.

Så jag ser det bara som positivt att Israel sätter hårt mot hårt mot högerextremismen.
Citera
Avslutad
Citat:

Ja, vilken "logik", att ta över ett land för att det står i någon gammal bok, och lura hela världen till och tro på sånt trams. Hade faktiskt diskussion med sambon, jag är dansk, om det det du skrev. Tänk om Danmark skulle besätta Sverige med samma argument, att det står i 'boken'. Vi skulle ju aldrig kunna få fred, när svensken skulle leva som andra rangs borgare, eller sitta i Baltikum och ständigt attackera. Judarna fick flera valmöjligheter, men det skulle just vara den' bit land på jordklotet. Europa's dåliga samvete gav grön ljus till de problem som finns i Mellanöstern idag. Tacka judarna för muslim invasionen.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Du menar att om Sverige gick in och tog Danmark, lämnade kvar Fyn och sa "move and die bitch", och sen fick ta emot verkningslösa repressalier - skulle då Sverige bomba sönder Danmark? Nej. Verkligen inte. Att Sverige ens skulle ockupera ett annat land låter väldigt långsökt.

Palestina fanns inte 1948 och har aldrig funnits innan dess. Det är ett påhittat land. Palestinier var Transjordanier innan 1948. Om du vill fråga dig vad den egentliga märkvärdigheten är i sammanhanget så är det att Jordanien gjorde alla palestinier statslösa 1967 med FNs goda vilja utan att bli straffad för det.
Citera
2021-05-12, 08:17
Medlem
Snapcounts avatar
I løpet natten skal israelske jagerfly ha bombet samtlige politistasjoner i Gaza.

https://www.aftenposten.no/verden/i/aP6QxA/israel-bombet-boligblokk-i-gaza-by-hamas-svarte-med-over-200-raketter
Citera
2021-05-12, 08:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Faktiskt inte. Israel fick inte hjälp av USA förrän efter 1967 och det var 1948 som Israel hade lägst paritet mot grannländerna.
Citera
2021-05-12, 08:18
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Ja, vilken "logik", att ta över ett land för att det står i någon gammal bok, och lura hela världen till och tro på sånt trams. Hade faktiskt diskussion med sambon, jag är dansk, om det det skrev. Tänk om Danmark skulle besätta Sverige med samma argument, att det står i 'boken'. Vi skulle ju aldrig kunna få fred, när svensken skulle leva som andra rangs borgare, eller sitta i Baltikum och ständigt attackera. Judarna fick flera valmöjligheter, men det skulle just vara den' bit land på jordklotet. Europa's dåliga samvete gav grön ljus till de problem som finns i Mellanöstern idag. Tacka judarna för muslim invasionen.

Exakt så enkelt är det. Fattar inte hur folk kan sitta och dra de mest långsökta argument för att stödja judarnas ockupation. Snacka om att ha blivit hjärntvättade deluxe.

När ryssarna går in och tar tillbaka forna sovjet då är minsann alla experter och säger "no no mother russia, you can go there". När judarna går in i palestina "helt ok, står ju faktiskt så på sida 38 i gamla testamentet, makes sense"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in