2021-05-11, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubblor
Vad snackar du för skit.
Du deklarerar året efter. Vinstskatten på en tävling som enbart är slumpen är 0%.
Det har inget med någon som tar emot gåvor att göra.

Olof snackar skit precis som du.
Tack för att du agerar levande bevis för sista poängen i mitt inlägg.

Gällandes deklarationer gäller ju sånt endast till en gräns. Någon som får en "för stor" gåva måste skatta på denna. Men om du tänker fortsätta vara fullständig idiot får du gärna börja komma med källor, för just nu är det du som inte vet ett skit.
Citera
2021-05-11, 20:53
Medlem
Något som inte stämmer med den kanalen. Kollar man Community-fliken på den kanalen så visar det på att den måste vara köpt? Om han nu inte delat massa spanska videos och skrivit på spanska.
Citera
2021-05-11, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Ja "uppdateringen" kring detta är att det aldrig fanns några telefoner, och att ingen som beställt telefoner fick några telefoner. Är nog inte så mycket mer att uppdatera i den frågan eftersom det var över ett år sen den här scammen avslöjades.

Senaste artikeln är väl denna https://uk.pcmag.com/smartphones/125695/please-stop-buying-the-foldable-phone-from-pablo-escobars-brother
Tack!

Då är det riktigt illa. Jag förstår inte hur han kommer undan med det? Finns det ingen rättsprocess mot han som är igång? Det kan ju inte vara lagligt för ett företag att bete sig på det viset, åtminstone i USA.
Citera
2021-05-11, 20:54
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Han är söt och har snälla ögon.
Snart är det den 18e.. Blir det debatt då tror ni?
Citera
2021-05-11, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hcore
Något som inte stämmer med den kanalen. Kollar man Community-fliken på den kanalen så visar det på att den måste vara köpt? Om han nu inte delat massa spanska videos och skrivit på spanska.
Han bor ju i Sydamerika stundtals, gissar på att han kan språket. Just den biten är nog inte konstig, men undrar vad han säger.
Citera
2021-05-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nesrider81
Tack!

Då är det riktigt illa. Jag förstår inte hur han kommer undan med det? Finns det ingen rättsprocess mot han som är igång? Det kan ju inte vara lagligt för ett företag att bete sig på det viset, åtminstone i USA.
Det är väl en pågående process mellan Escobar Inc och Klarna.
Citera
2021-05-11, 21:04
Medlem
Stoned-Poltergeists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Håller med. Hittade denna "gigant", bildligt talat, för bara några dagar sedan. Har dammsugit Youtube, och fy-fan vad jag har slösat min tid på rent skit - men djävlar vad ändå gillade det. Det är bra content så att säga. Ha ha ha!

Jag har gjort av med alla mina åtagande och kommer ägna all vaken tid åt detta, denna historien är mer spännande än berättelsen om Pablo själv 😂
Citera
2021-05-11, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktingboende
Det är väl en pågående process mellan Escobar Inc och Klarna.
Jo det hörde man ju talas om, men det är alltså huvudrättegången då? Jag kan tycka det är ganska märkligt med tanke på att han är etablerad i andra länder än Sverige.
Citera
2021-05-11, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Nej, nu trollade jag. Men för att tillföra något i tråden, finns det ingen här som känner Olof, gått i samma skola eller träffat honom IRL?

Jodå, jag kände honom som ung

Vet inte hur mycket jag ska tro på.
Han är skriven på samma adress han växte upp på. Där är även hans pappa skriven.
Två fina bilar äger han så det ljuger han inte om. Han har även sagt i intervjuer att han gick ut gymnasiet på två år vilket även det stämmer. Men han har också sagt att han var fattig när han växte upp vilket absolut inte stämmer.
Fattig kille som:
Gick till skolan iklädd kostym.
Höll på med lagsporter.
Hade en pappa som startade aktiebolag åt honom (typiskt fattiga familjer).
Växte upp i ett område där fattiga personer inte hade råd att bo.

Så jag vet inte vad som är sanning och vad som är lögn.
Citera
2021-05-11, 22:07
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Nu är filmen över lyan i Dubai uppe igen.
https://www.youtube.com/watch?v=Ba7nDogwqps

Hotellrum.
Citera
2021-05-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hcore

Dessutom över 300 000 följare på en kanal som nyligen lagt upp sin första video. Dock reggad 2016
Citera
2021-05-11, 22:22
Medlem
Det är ju rätt uppenbart vad Olofs plan är? Det enda han är ute efter är följare, följare genererar uppmärksamhet och i det långa loppet, pengar.

Att han går på stora influensers i Sverige är naturligtvis bara för att han vet att det ger visningar och klick.

Han hittar på diverse tävlingar för att få följare. Ingen av dem har han slutfört med att dela ut vinst.

Till er yngre personer, ta han inte på allvar. Tro inte på någonting han säger och framförallt, sluta ge bort era nummer och personliga uppgifter, det kan stå er dyrt i slutändan när bedragaren vaknar till liv igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in