Citat:
Ursprungligen postat av
Ketchupalskaren
Du beskriver Pedros så bra. Hans ego är gigantiskt och när någon försöker ta med honom från den egenskapade tronen flippar han fullständigt ut. Han själv har all rätt att pakta och rösta utifrån vad som gynnar honom själv men när andra är ärliga med hur de röstat (Narcos) så blir han helt vansinnig och skyller ifrån sig på Emelie. Att han och Mössan gjorde exakt samma val vid flera tillfällen och med all sannolikhet snackat ihop sig via ord eller tydliga blickar spelar ingen roll. Deras min förra veckan när Emelie blev immun via sitt uppdrag sa allt. Att han röstat två poäng på Simon erkänner han inte. Inte heller sa han ett ord om att han röstade på Emelie i gårdags röstning även om alla andra förstod att han var den som ändrade sig. Det är bara tur att han varit kvar såhär länge. Eller nej, inte bara tur utan de i turkosa rummet har tror att han spelar fair och att han är på deras sida. Hans enda sida är att gynna sig själv och möjligen Mössan.
Ja dessa gånger önskar vi att vi kunde ta oss in i huset och en gång för alla säga sanningen till båda dessa hycklare för är det någonting jag stör mig på så är det just dubbelmoral. Pedram har vaggat in alla i turkosa med sina fina kvällspredikningar och det är rätt ruggigt hur han kan ha fått de alla att tro på hans bullshittande.
Det har tagit tid att försöka få ihop den kompletta bilden av Pedram och jag inser ju värför jag har så svårt att acceptera hans beteende. Under nästan två månader har vi upplevt hur det skulle kunna vara att umgås med honom och i verkligheten skulle det sannolikt betyda att man måste förneka sig själv och stå tillbaka för att inte trampa sönder hans sprängfyllda bubbla av falska illusioner.