Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Alla, precis varenda en av alla judiska bosättningar på ockuperad mark är olagliga. Det handlar om 765 000 judar.
Från din artikel:
Det är ett spel för gallerierna, man kör bort några bosättare samtidigt som man bygger ut någon annan stans, och de där 3000 hittar bara någon annan plats att bygga på.
Det är lagliga bostadsområden på andra ställen.
Citat:
Ursprungligen postat av
eoku
Jag tror att det viktiga är vad makthavarna i mellanöstern tycker om Israel. Om rätt judar hade fått möjlighet att förhandla med Adolf Hitler, då tror jag att de hade kunnat komma överens om något bättre än förintelsen. För det är makthavarna som bestämmer vilka som ska dödas mm. Makthavarna påverkas förstås av folket och media, men det brukar bli mer sansade krav från makthavarna än från folket och media.
Så jag tycker att Israel borde, för sin egen säkerhets skull om inte annat, bli bättre vänner med de andra makthavarna i mellanöstern.
Israel har sträckt ut handen många gånger, men grannländerna tog inte emot det, förrän några av dem insåg att de inte kan vinna ett krig (som t ex Egypten och Jordanien). Nu har fler arabstater accepterat freden, men det är fortfarande långt kvar.