2021-05-11, 20:34
Medlem
MickeyAnonymouses avatar
Tycker att det finns många trådar för finöl eller fulöl här på FB, men det är värre med trådar om lagom öl. Till exempel ölen ni köper för att fylla ut finölen när ni ska på fest eller om ni ska köpa på er lite öl att ha hemma för att kunna plocka fram en solig dag när man blir lite sugen. Själv brukade jag köra mycket Breznak men har på senare tid gått över till Melleruds och Smålands. Sist köpte jag på mig Krusovice vilket även den var väldigt lagom, men misstänker att det finns en hel del andra alternativ. Så vilket är ert bästa tips på rimlig öl till rimligt pris?
Citera
2021-05-11, 20:39
Medlem
tastass avatar
För egen del tycker jag Pistoheads haze lager är en lagom öl, brukar gå åt några plattor per sommar.
Citera
2021-05-11, 20:40
Medlem
Jag brukar köpa Nordliga Sarek från Carlsberg. Tycker den är riktigt god och prisvärd.
Kostar 11,90 för en 50 cl burk. Plus 1 kr för panten.
Citera
2021-05-11, 20:41
Medlem
charonyipmans avatar
Hinkar mest i mig fulöl i form av 7.2% 500ml Pripps. Åtta sådana så är man lagom sen.
Citera
2021-05-11, 20:48
Medlem
Brukar, när jag handlar, köpa 6 burkar under hundringen, typ 2 st "three hearts, 2 st " Falcon och två st Norrlands".
Citera
2021-05-11, 20:58
Medlem
Skurhinkens avatar
Prisa gudarna för folköl.. Ett gäng Norrlands 3.5 och sedan ett gäng till..
Citera
2021-05-11, 20:58
Medlem
Andersdamaans avatar
"Grosshandlarens Premium Lager" tycker jag är en bra mellanklassöl!
14.90+pant för 50cl starköl (5.9%) är dessutom ett rätt bra pris!
Den smakar gott både som ensambärs eller som måltidsdryck.
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/grosshandlarens-156412/?
Citera
2021-05-11, 21:03
Medlem
tastass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
"Grosshandlarens Premium Lager" tycker jag är en bra mellanklassöl!
14.90+pant för 50cl starköl (5.9%) är dessutom ett rätt bra pris!
Den smakar gott både som ensambärs eller som måltidsdryck.
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/grosshandlarens-156412/?

Öl på långburk är en styggelse, en 33a är precis lagom storlek för mysdrickande.
Citera
2021-05-11, 21:05
Medlem
L0cos avatar
Instämmer i att Pistonheads Haze lager är en utmärkt öl till bra pris, bättre än både deras Flat tire och Kustom lager. Nog den enda ölen jag alltid har i kylen.
Citera
2021-05-11, 21:10
Medlem
MickeyAnonymouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
För egen del tycker jag Pistoheads haze lager är en lagom öl, brukar gå åt några plattor per sommar.

Citat:
Ursprungligen postat av L0co
Instämmer i att Pistonheads Haze lager är en utmärkt öl till bra pris, bättre än både deras Flat tire och Kustom lager. Nog den enda ölen jag alltid har i kylen.
Bra tips! Har helt missat den ölen. Har bara druckit pistonheads vanliga och känner att de är lite för tråkiga. Får bli att köpa med mig ett gäng från systemet imorgon
Citera
2021-05-11, 21:17
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hustlelife
Heineken ❤️❤️

Finns ju absolut INGET som är sämre än Heineken , jo förresten ångra mig
Coors Light e värre.

När jag inte orkar släpa hembrygt på flaska så blir det
ett flak Eriksberg på burk, blandat med några random IPOR på burk.

Haze lager är oxå riktigt fin!
Citera
2021-05-11, 21:45
Medlem
Lagomöl eller som jag väljer att uttrycka det vardagsöl så blir det Falcon bayerskt 2,8... Det är en öl som smakar riktigt gott samtidigt som man kan dricka ett par stycken utan att behöva tänka på transport och slipper segheten morgonen efter.
I mitt tycke så smaker de flesta starkölen mer pissigt än en 2,8 mörk lager, den har fin fyllighet och beska, kanske lite för söt för en del personer.
Ska jag njuta ordentligt så blir det ett glas rom helst Angustura (rent och ljummet naturligtvis) som delikat paras ihop med en mörk tjeckisk lager vid namn Primator.
Känner någon igen sig i min smakpreferens så får ni gärna tipsa om något liknande.
Mvh.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in