2021-05-09, 22:05
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
NHL brukar väl bara ändra namnen. Det står väl Alex Ovechkin också, och han har väl inte bytt sitt namn.

Även Alexander Galchenyuk står det enbart "Alex" på. Samma med Pietrangelo, DeBrincat, Nedeljkovic etc etc.
Precis, det var min tanke också. NHL har för vana att korta ner vissa namn.
Citera
2021-05-10, 01:42
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Bra fråga. Man skulle kunna tro att det har med Capspace att göra men den tråkiga sanningen är att alternativ 1 inte är genomtänkt överhuvudtaget. Det är bara jag som inte vill protecta Zaitsev och gärna blir av med hans kontrakt

Dorion kommer köra på 7-3-1, någon form av alt 2. Hoppas inte han protectar L.Brown och Dadonov bara. Den jag är osäker på och som är utbytbar är Tierney för mig. Han är på nedgång helt klart.
OK, så du lät känslorna flyga iväg med dig. Tror inte dina chanser att bli Ottawas näste GM är skyhöga
Alternativet till 7-3-1 brukar ju annars vara 4-4-1. Men så många D har ni väl knappast att skydda. Så det blir nog som du säger att Dorion går på 7-3-1.
Citera
2021-05-10, 06:25
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Nästa säsong när de återgår till ordinarie divisioner ja då får han istället möta stormakter som Sharks, Kings och Ducks. Han kommer fortsätta vräka in poäng. Inte i detta extrema tempo men i ett högre tempo än någon annan i ligan.
Vi får väl se. Personligen hoppas jag att Montreal ger han en karriäravslutande hjärnskakning som hämnd för att McGoon försökte avsluta Jesperi Kotkaniemis karriär tidigare under säsongen med böter som påföljd.
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Sen får vi inte glömma att spelare som Marner och Matthews spelar i samma skräpdivision men är inte nära poängmässigt..
Fast Matthews har 40 mål på 50 matcher och hade under ett par veckor en handledsskada där han inte gjorde mål i samma tempo. Och om Toronto hade haft en fungerande PP så hade Matthews med största sannolikhet haft närmre 50 mål nu.
Citera
2021-05-10, 16:03
Medlem
Inte klokt vad tiden går... Tortorella lämnar Columbus efter sex säsonger. Känns som bara ett par år sedan han stod i båset i Vancouver. Tochet lämnar efter fyra år i Arizona. Känns också som att det gått fort. Spännande att se om de båda kan landa nya jobb någonstans.

Tycker att Arizona kanske vore ett bra ställe för Grönborg att få chansen i. De kanske har svårt att få dit ett toppnamn och Grönborg skulle inte hamna i hetluften som i en stark marknad. Som att både Grönborg och Arizona har lite att förlora på det valet.
Citera
2021-05-10, 18:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
OK, så du lät känslorna flyga iväg med dig. Tror inte dina chanser att bli Ottawas näste GM är skyhöga
Alternativet till 7-3-1 brukar ju annars vara 4-4-1. Men så många D har ni väl knappast att skydda. Så det blir nog som du säger att Dorion går på 7-3-1.

Precis, 8FD/1G kör man om man har fler D att protecta.

och ja, jag hade nog varit värdelös som Sens GM men åtminstone hade Chychrun varit i Sens istället för L.Brown:
Citera
2021-05-11, 08:53
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Inte klokt vad tiden går... Tortorella lämnar Columbus efter sex säsonger. Känns som bara ett par år sedan han stod i båset i Vancouver. Tochet lämnar efter fyra år i Arizona. Känns också som att det gått fort. Spännande att se om de båda kan landa nya jobb någonstans.

Tycker att Arizona kanske vore ett bra ställe för Grönborg att få chansen i. De kanske har svårt att få dit ett toppnamn och Grönborg skulle inte hamna i hetluften som i en stark marknad. Som att både Grönborg och Arizona har lite att förlora på det valet.

Intressant tanke, vi får se om listan med tilltänkta namn kommer fram sen vilken den brukar göra. Bill Armstrong (GM) sa igår att han vill ha en ung och hungrig tränare med ett tydligt system som passar laget (som ju också är ungt och förhoppningsvis hungrigt fortfarande) så det är spännande. Skönt att se Rick Tocchet lämna, det hände ju för fan ingenting. Såg ut som att han stod och sov i båset.

Hoppas såklart också på att OEL får en nytändning med Söderström i laget och att de bildar backpar.

Chychrun <3
Citera
2021-05-11, 11:31
Medlem
Att ha Chychrun sajnad i flera år till för 4,6 mille är ju inte illa. Såg att OEL hade 8,25 vilket inte är så dyrt som jag trodde. Hade för mig att han hade typ 11 mille om året. Men i övrigt ser det tunt ut på backsidan. Tycker inte att läget är nattsvart för Arizona, men organisationen behöver långsiktig stabilitet och på något sätt hamna rätt i kommande års drafter.
Citera
2021-05-11, 17:30
Medlem
sebastian_s avatar
Det är slående vilken underpresterande generation offensiva spelare som föddes 1990-1994. De ska vara i sin prime nu men kollar man poängligan så ser man att 80-talisterna och den gyllene 1995-1997 generationen dominerar Fullständigt

På top 10 så är det

6 spelare födda 1995-1997

3 spelare födda på 80 talet

1 spelare född 1990-1994

Tar man ppg så är det:

7 spelare födda 1995-97 (Barkov kommer in)

2 spelare födda på 80 talet

1 spelare född 1990-1994( Huberdau ut och Panarin in)

I målligan så ser det likadant ut

7 spelare födda 1995-1997 (top 3 födda 1997 med Alex de brincat som 3a)
2 spelare födda på 80 talet
1 spelare född 1990-1994
Citera
2021-05-11, 19:04
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
McGoon försökte avsluta Jesperi Kotkaniemis karriär
Inte mycket till "karriär" va?
Citera
2021-05-11, 19:32
Medlem
appendixxivs avatar
Leafs: Hyman verkar vara tillbaka efter han blev bentacklad av edler (tränat med Marner o Matthews) Även Foligno back at it, tränat med Tavares o Nylander. Nash debut nära antar jag, tränat med Mikaheyev o Kerfoot som 3e lina.
Galchenyuk o Engvall som båda varit bra är extras.

Kerfoot har jag aldrig förstått mig på, sticker inte ut på nåt sätt. vilket iofs kan vara bra eftersom det då inte är mycket misstag, men ändå ur ett underhållningsperspektiv - så jävla ointressant och meningslös spelare.

Kommer garanterat kolla nästa match, kul o se dubas alla tillskott tillsammans på isen. Work in progress.
Citera
2021-05-11, 20:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Leafs: Hyman verkar vara tillbaka efter han blev bentacklad av edler (tränat med Marner o Matthews) Även Foligno back at it, tränat med Tavares o Nylander. Nash debut nära antar jag, tränat med Mikaheyev o Kerfoot som 3e lina.
Galchenyuk o Engvall som båda varit bra är extras.

Kerfoot har jag aldrig förstått mig på, sticker inte ut på nåt sätt. vilket iofs kan vara bra eftersom det då inte är mycket misstag, men ändå ur ett underhållningsperspektiv - så jävla ointressant och meningslös spelare.

Kommer garanterat kolla nästa match, kul o se dubas alla tillskott tillsammans på isen. Work in progress.

Man möter Senators som lär köra dessa linor:

Lägg märke till det fetstilta, Kelly gör NHL-debut och L.Brown får alltså spela sista matchen. Ingen White, Murray eller Abramov. Verkar inte som att Tierney eller Dzingel spelar heller.

Senators sista match för säsongen.
Citera
2021-05-11, 23:23
Medlem
appendixxivs avatar
Keefe: "I don't think anybody should read too much into what they saw on the ice here today, because we've got to play two more games here in the regular season and all our players aren't yet available to us in games."

Senare: Keefe said the Leafs have game-time decisions to make for Nick Foligno and Jusitn Holl. Hyman and Riley Nash will not be available vs. OTT.

Aja lite kul o se OTT målvakt Iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in