2021-05-11, 14:37
Medlem
Kongruensbojds avatar
Kom att tänka på Hans Fahlén när jag läste Doktor Glas nyss. Mer om det senare (som är att betrakta som en parantes).

Han var ordentligt i ropet på 90- och 00-talen, programledde och gifte sig med en av Lill-Babs döttrar. Verkade vara en riktig livsnjutare med fokus på resor världen runt, lite spänning här, ett gott vin där – trygg men tråkig kanske folk kände inför honom. Sen försvann han (eller så har jag missat honom helt).

Så, lite gott skvaller om denne man om man får be.

Apropå Doktor Glas, som är en roman från 1905 eller nåt sånt av Hjalmar Söderberg, skriver bokens huvudperson så här på sida 40:

Citat:
7 juli.

Det regnar, och jag sitter och tänker på obehagliga saker.

Hvarför sade jag nej till Hans Fahlén den där gången förra hösten, då han kom till mig och bad att få låna femtio kronor? Det är visserligen sant att jag kände honom bra litet. Men han skar halsen af sig veckan därpå.
Citera
2021-05-11, 14:54
Medlem
Anderson.Coopers avatar
I mars 2021 läste jag denna artikel:

https://www.femina.se/i-rampljuset/d...-i-dag/7388851

☺️
Citera
2021-05-11, 15:15
Medlem
Sqrbankens avatar
Jag hade helt glömt bort honom också trots att han mycket riktigt syntes överallt i (min) barndom. Kul! Han var och verkar vara en genuint reko snubbe. Jag hade av någon anledning också glömt bort hur löjligt snygg Kristin är, var och alltid kommer att förbli.
Citera
2021-05-11, 15:15
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderson.Cooper
I mars 2021 läste jag denna artikel:

https://www.femina.se/i-rampljuset/d...-i-dag/7388851

☺️

Begriper att Kristin Kaspersen var hans val. På bilden i länken ser hon ju jävligt fräsch ut.
Citera
2021-05-11, 17:05
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Jag hade helt glömt bort honom också trots att han mycket riktigt syntes överallt i (min) barndom. Kul! Han var och verkar vara en genuint reko snubbe. Jag hade av någon anledning också glömt bort hur löjligt snygg Kristin är, var och alltid kommer att förbli.
Inte längre väl! Hon blev intervjuad i lets dance angående sin medverkande son. Såg ut som om hon är blind/har porslinsöga på höger öga. Såg absolut inte fräsch ut.
Citera
2021-05-11, 18:52
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Inte längre väl! Hon blev intervjuad i lets dance angående sin medverkande son. Såg ut som om hon är blind/har porslinsöga på höger öga. Såg absolut inte fräsch ut.
Hon opererade ögat ganska nyligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in