2021-05-09, 19:35
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
6:e och 8:e/9:e valet bildar tillsammans inget bra mittbackspar? Shockerande. Phillips har sina kvalitéer men även sina brister vilket syntes rätt tydligt igår. VvD, Gomez, Matip, Fabinho, Kabak, Phillips, Henderson, Davies borde alla gå före Williams. Även om det är oerhört svårt att värdera Davies. Mycket småskadad och ingen speltid över huvud taget. Fabinho var ju tillgänglig men behövs på mitten. Svår balansgång men han är utan tvekan en mycket bättre mittback än Williams.

Borde visserligen gjort fler mål men ingen kan påstå att det varit orättvist om Southampton hade gjort ett mål eller två. Men 3 poäng och ett litet hopp finns fortfarande även om jag personligen är en pessimist.
Nu har visserligen Liverpool en säsong bakom sig där man inte kan räkna med några lätta poäng men nyckelmatchen blir ju den mot United. Annars är det Crystal palace, West brom och Burnley kvar. Alla lag som inte har något att spela för och bör besegras.

Leicester har ju faktiskt ett mardrömsschema i avslutningen, som man dessutom går in i med en usel form. Chelsea. Man united och Tottenham avslutar man mot. Och de två förstnämnda på bortaplan. Klopp var inne på att 4 raka segrar mot slutet räcker. Det tror jag också. Kan mycket väl bli målskillnad som avgör också. Där har leicester ett försprång på 2 plus. Något som Liverpool borde kunna äta upp om med sitt spelschema, ifall Leicester vinner 2 och förlorar en i avslutningen som gör att lagen skulle kunna hamna på samma poäng. Skulle illafall ge Liverpool mer än ett litet hopp att nå topp 4.

Aja kul med lite att spela för sista omgångarna annars är det ju dött, och har ärligt talat varit så ett tag nu. Detta samtidigt som det är riktigt spännande i andra ligor. Men The championship levererade iallafall igår med dramat i botten där Rooney lyckades rädda kontraktet med sitt Derby och inte skämma ut sig som sina Unitedpolare.
Citera
2021-05-09, 19:36
Medlem
ms18s avatar
Orkar West Ham hålla Liverpool utanför Europa? Eller ja det avgör nog United på torsdag. Förlust där och west ham måste tappa poäng mot brighton, west brom eller southampton och det vette fan om dom gör...

Även om liverpool med denna trupp (+ skadefria spelare) ska vara i Europa spel hoppas jag hellre att West ham fixar europa league då liverpool ska vara i champions league.

Skulle kännas fel och se liverpool 2021 spela på torsdagar.

Nu när jag tittar vidare så kanske det går ändå, inga lätta matcher kvar för Leicester...
Citera
2021-05-09, 20:18
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Nu när jag tittar vidare så kanske det går ändå, inga lätta matcher kvar för Leicester...

Man United vilar kanske spelare på tisdag så Leicester kan få möta ett reservbetonat lag. Man United säkrade ju topp 4 i dag så de kan slappna av en aning. Förvisso säkrar de topp 3 vid poäng på tisdag men topp 3 är också nästan säkrat redan nu så jag vet inte hur de resonerar. Det är möjligt att de satsar mer på Liverpool-matchen. Kan ju hända att båda matcherna ställs in också. Finns det något Man United mera i så fall?
Citera
2021-05-09, 21:20
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Vem är den gifta PL spelaren som varit otrogen och fått barn med den tjejen?

https://www.thesun.co.uk/sport/14897077/cristiano-ronaldo-premier-league-love-child/
Citera
2021-05-09, 22:29
Medlem
TilhelmWells avatar
Manchester United FC och Tampa Bay Buccaneers är som Titanic och Olympic, i den nämnda ordningen. Enough!
Citera
2021-05-09, 23:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Rodgers har jag svårt att se hur han skulle lämna ett Leicester där han två säsonger på rad slutar före Arsenal och dessutom ser ut att få till Europaspel nästa säsong.

Att Diego Simeone skulle välja Arsenal den närmsta framtiden skulle ses som högst otroligt. Arsenal är inte den givna toppklubben man var för några år sedan och som du tidigare skrivit så håller Kroenke hårt i pengarna vilket gör att det inte lockar dit toppnamnen bland tränarna. Dagens Arsenal får leta efter managers i budgethyllan eller bland de unga och oerfarna som kan göra sig ett namn i framtiden.
Brendan Rodgers uttalade i 2019, 2 dagar innan han presenterades som ny Leicester manager, att vara Celtic manager var hans drömjobb och att han inte hade några planer eller ambitioner att lämna Glasgow. I 2018 kort tid efter att det blev klart att Wenger skulle lämna Arsenal efter säsongen, så rapporterade flera brittiska medier att Rodgers agent hade tagit kontakt med styrelsen i Arsenal. Jag är helt övertygad om att Rodgers hade lämnat Leicester på dagen tillfördel för Arsenal, om han fick chansen. Förutsättningarna är bara så mkt större i Arsenal än vad de är i en klubb som Leicester.

Diego Simeone är världens bäst betalda fotbollstränare, och Arsenal ger inte så mkt för en manager. Dessutom så har Simeone sagt att han inte har några ambitioner av att träna ett lag i PL, hade dock varit intressant att se Simeone med ett topplag i PL - tror han fort hade gett Tuchel, Pep, Klopp, Rodgers & co huvudvärk. Men Simeone är ett orealistiskt val, och därför så är Rodgers mitt förstaval som ny AFC-boss när Arteta får sparken.

Annars så är det ju rätt så lustigt att ett Man Utd fan? snackar ner Arsenal och säger att Arsenal kan inte få världsklass managers och att vi istället borde gå efter oerfarna tränare. Särskillt eftersom att både Pep o Klopp tackade nej till att ta över Man Utd efter Ferguson/Moyes, och att ni i dag har en nickedocka till en manager - som enbart är United manager p g a att han är valpen till den röda whiskeynäsan.
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Man undrar ju lite hur mycket av Uniteds pengar som gick till att få över Tom Brady från New England Patriots till Tampa Bay Buccaneers? Han skrev på ett tvåårskontrakt värt 50 miljoner dollar med möjliga årliga bonusar på 4,5 miljoner per år. Inte bara Brady utan även ett par till. Vad fick Rob Gronkowski för att komma tillbaka? Vad har coach Bruce Arians i lön som är på ett fyraårskontrakt? Med mera. Men framförallt, hur mycket av Uniteds pengar har pumpats in i Tampa Bay sen 2005, sen Glazers via lån med Uniteds egna tillgångar som säkerhet köpte United? Vad kostar det att driva Raymond James Stadium och all personal? Fy fan vad det här stinker!

Green and gold till the club is sold. Glazers out!
Känner inte till läget med Glazers och deras lag i staterna. Men jag vet iaf att Kroenke spottar in flera ton med cash i LA Rams, och att en stor del av pengarna som KSE lägger i LA Rams kommer från Arsenal, yänkarna borde hålla sig till baseball och deras löjliga versjon av rugby.
Citera
2021-05-09, 23:42
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Manchester United FC och Tampa Bay Buccaneers är som Titanic och Olympic, i den nämnda ordningen. Enough!

Tror du de hjälper att köpa in Kane för att dämpa de mest högljudda?
Citera
2021-05-10, 03:48
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Känner inte till läget med Glazers och deras lag i staterna. Men jag vet iaf att Kroenke spottar in flera ton med cash i LA Rams, och att en stor del av pengarna som KSE lägger i LA Rams kommer från Arsenal, yänkarna borde hålla sig till baseball och deras löjliga versjon av rugby.

Det där låter lika tokfel och kriminellt som det som Glazers håller på med United och Tampa Bay. Det ena laget är en skugga av sitt forna jag med en läckande och rostande arena medans det andra lyckas signa NFL:s genom tiderna bästa QB, spelar på ett ultramodernt, uppgraderat stadium, och direkt vinner Super Bowl. Varför gick Tom Brady just till Glazers lag? Varför just dit och för vems pengar? Ja, han var free agent men de måste ju även förutom kontraktet köpt ut Patriots första tjing officiellt på ett nytt kontrakt så att säga, detta skedde aldrig. Så hur mycket fick Patriots "under bordet"? Sen följde ett par spelare med och från andra lag samt att spelare kom tillbaka till sporten. Handplockade av Brady själv. Vad kostade det? Vem betalde och med vems pengar?

Den brittiska regeringen måste göra något åt det. Över 107,000 underskrifter har kommit in så de måste ta tag i det.

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Tror du de hjälper att köpa in Kane för att dämpa de mest högljudda?

Om du tänker på Kane eller Sancho, så nej, det räcker inte längre. Denna protest har gått längre än själva sporten. Apology not accepted. Jag var där. Jag har en kompis i Manchester som jag sov över hos under ca en vecka, jag behövde bara ta mig upp till Manchester från London. Jag såg och hörde allt på plats vid East Stand och The Munich Tunnel.
Senast redigerad av TilhelmWell 2021-05-10 kl. 03:57.
Citera
2021-05-10, 09:09
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
6:e och 8:e/9:e valet bildar tillsammans inget bra mittbackspar? Shockerande. Phillips har sina kvalitéer men även sina brister vilket syntes rätt tydligt igår. VvD, Gomez, Matip, Fabinho, Kabak, Phillips, Henderson, Davies borde alla gå före Williams. Även om det är oerhört svårt att värdera Davies. Mycket småskadad och ingen speltid över huvud taget. Fabinho var ju tillgänglig men behövs på mitten. Svår balansgång men han är utan tvekan en mycket bättre mittback än Williams.

Borde visserligen gjort fler mål men ingen kan påstå att det varit orättvist om Southampton hade gjort ett mål eller två. Men 3 poäng och ett litet hopp finns fortfarande även om jag personligen är en pessimist.

Davies är en gåta. Småskadad javisst, men inköpt som en mittback med rutin och tänkt att kunna spela direkt utan att behöva en lång anpassningsperiod (som Klopp annars brukar gilla - Fabinho, Robertson t.ex.). Inte ens på bänken mot Saints. Och Rhys är inte bra nog. Inte Phillips heller för den delen, men han har ju åtminstone ett par saker som talar för honom (huvudspelet framför allt).

Frågan är om Davies går vidare i sommar utan en minuts speltid till en nettovinst för klubben, men sportsligt ett stort slöseri för alla inblandade?

Som läktarcoach kan man ju inte bedöma alls vad som händer på träningsplanen, men det verkar märkligt bara. Nog borde en rutinerad mittback från Championship som varit gjuten i Preston kunna utmana Rhys/Phillips? Nej, är svaret så långt.

-----

Är striden om CL-platserna levande igen? Chelseas momentum lär göra att de seglar till en plats, och då är det framför allt Leicester, West Ham och Liverpool som slåss om det. Spurs och Everton har väl en teoretisk chans (orkar inte räkna helt) men det är många lag de ska ta sig förbi för att det ska gå.

Leicesters run-in är tuff: United och Chelsea borta, Spurs hemma.
West Hams ganska beskedlig: Brighton och West Brom borta, Saints hemma. Men formen tveksam, minst sagt.

I sådana här lägen antar jag det är en fördel att vara storlag - du är bekvämare med pressen, du vet att ni kan klara det. Medan för spelare i Leicester och West Ham förstår de att CL-spel inte direkt kommer varje år.

Jag tror inte det kommer gå, för Liverpool måste rada upp segrar och börja med att ta en på Old Trafford. I det läget är man inte just nu att man är kapabla till det, det kan brista närsomhelst bakåt och det var den matchen.

-----------------------

Minamino fick inte spela mot Liverpool eftersom han lånats ut därifrån. Liverpool vann med 2-0.

Jag passar på att uttrycka min avsky för detta system. Har du lånat ut en spelare, borde han få spela alla matcher. Det är osportsligt att spelaren du lånat ut får vara med och försöka vinna mot dina konkurrenter, men inte får delta mot ditt lag.

Ett tydligt exempel på det är Dean Henderson i Sheffield i fjol. Sheffield nosade på europaplatser fram till pandemin slog till då man tappade det mesta och landade på 9e plats. Men man var svårslagna och tajta bakåt - släppte in 39 mål på 38 matcher. Dean Henderson stod i 36 av dessa. Han fick inte spela mot United. Hur det gick mot United? 6p för United, 6 gjorda mål på 2 matcher mot ett Sheffield som annars hade snittat på mindre än 1 insläppt per match.

Sheffield vann däremot mot både Spurs och Chelsea (som tog 1p vardera mot Sheffield på två möten), som båda slutade bakom United i tabellen.

Henderson var alltså med och sänkte Uniteds konkurrenter, men fick inte användas mot United och då vann United bägge matcherna. Huruvida Henderson hade räddat poängen går såklart inte att veta, men det är sjuka regler.

Hur man kan tycka det är ett bra system, det förstår jag inte. Det finns två lösningar:

1. Förbjud lån inom samma division
Eller
2. Utlånad spelare får spela mot alla motstånd.

--------------------

Ser en del snack om att Kane skulle lämna Spurs. Det är möjligt han vill det, men en sak kommer göra det jobbigt: kontrakt till 2024 (3 år till), han fyller 28 i sommar och är ganska skadedrabbad. Marknadsvärde på 108m£ enligt Transfermarkt, vilket betyder att Levy kommer vilja ha minst 150m£ men troligen 200-250m£.

Vem fan vid sina sinnens fulla bruk lägger den sortens cash på Kane på dagens marknad? Ser att United, Chelsea eller City kanske gärna skulle tagit in honom, men för de pengarna? Det tror jag inte.

Ett alternativ är att han bråkar ner sitt marknadspris och tvingar Levy att sälja. Men vill Kane bli en ny Sol Campbell? Tveksamt, minst sagt. Kane vill nog ses som hjälten som fick an offer he couldn't resist, men att klubben i hans hjärta alltid kommer vara Spurs. Inte Judas som bråkade sig bort sekunden det kom ett erbjudande.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2021-05-10 kl. 09:16.
Citera
2021-05-10, 09:41
Medlem
Drickbacks avatar
Ben Davies var skadad därför ej på bänken, hamstring/bristning har jag för mig. Klopp sa det i matchintervjun inför matchen.
Citera
2021-05-10, 09:55
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Ben Davies var skadad därför ej på bänken, hamstring/bristning har jag för mig. Klopp sa det i matchintervjun inför matchen.

Ok! Läste artikel från Echo, stod inget om skadan där. Men då kvarstår ju frågan: är nollan i speltidskolumnen bara skador, eller är han helt enkelt klart sämre än Rhys/Nat?
Citera
2021-05-10, 10:47
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ok! Läste artikel från Echo, stod inget om skadan där. Men då kvarstår ju frågan: är nollan i speltidskolumnen bara skador, eller är han helt enkelt klart sämre än Rhys/Nat?
Jadu svår fråga utan sett träningar, han borde varit aktuell denna match om skadan ej fanns, nu blir det definitivt 0 min det var den backupen 😵‍💫

“With Ozan, we don’t know exactly, we have to wait and see a little bit. It’s a muscle thing, it happened without any real intensity but still serious enough for not being involved. The same for Ben Davies.”

Blir jobbigt på torsdag…
Senast redigerad av Drickback 2021-05-10 kl. 10:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in