2021-05-11, 11:56
Medlem
Någon har brutit sig in i huset där Olle Högboms kropp påstods förvaras.

Olle försvann år 1983 från centrala Sundsvall, och sedan dess har många sökt efter Olle, men utan resultat.

Familj och vänner till Olle har fått flera tips om att han ligger under ett husgolv utanför Sundsvall, men detta har inte undersökts.

När polisen inte har sökt efter Olle tog en privatperson saken i egna händer och bröt upp golvet.

Någon som vet om Olles kropp fanns där under, eller om det var ett villospår?

Länk till ST: https://www.st.nu/artikel/olle-hogboms-kropp-pastods-vara-gomd-i-odehus-nu-har-golvet-brutits-upp-later-otroligt-1
Citera
2021-05-11, 11:59
Medlem
micro113s avatar
Vet man varför polisen INTE sökt efter kroppen?
Är det ett färskt tips eller har de helt enkelt bara struntat i det?

Om någon grävt upp och flyttat en eventuell kropp så är det väl sannolikt att det är samma person som gömt den där. Vore det en god samarit som ville få fram sanningen så hade ju polisen kopplats in om personen hittat något.
Citera
2021-05-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vet man varför polisen INTE sökt efter kroppen?
Är det ett färskt tips eller har de helt enkelt bara struntat i det?

Om någon grävt upp och flyttat en eventuell kropp så är det väl sannolikt att det är samma person som gömt den där. Vore det en god samarit som ville få fram sanningen så hade ju polisen kopplats in om personen hittat något.

Husets ägare har inte godkänt en privat sökning och polisen har väl inte tagit tipsen på allvar. Brottet är trots allt nästan 30 år gammalt.
Citera
2021-05-11, 12:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinkvarg
Husets ägare har inte godkänt en privat sökning och polisen har väl inte tagit tipsen på allvar. Brottet är trots allt nästan 30 år gammalt.
Det fetade - däri ligger ju problemet.

När det gäller den husets ägare så förstår jag denne till fullo. Jag hade inte heller godkänt något privat grävande utan ansett att det är just polisen som skall göra en sådan undersökning.
Det du säger innebär ju dock att det kan vara en anhörig eller någon i deras bekantskapskrets som gjort undersökningen.
Som anhörig hade jag nog kunnat drista mig till det om polisen struntade i att kontrollera uppgifter om min försvunna anhöriga.
Citera
2021-05-11, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det fetade - däri ligger ju problemet.

När det gäller den husets ägare så förstår jag denne till fullo. Jag hade inte heller godkänt något privat grävande utan ansett att det är just polisen som skall göra en sådan undersökning.
Det du säger innebär ju dock att det kan vara en anhörig eller någon i deras bekantskapskrets som gjort undersökningen.
Som anhörig hade jag nog kunnat drista mig till det om polisen struntade i att kontrollera uppgifter om min försvunna anhöriga.

Människan som äger huset har kriminellt f.d.

Helt orimligt är det inte att människan dödat Olle för 30 år sedan, och begravt han under sitt egna golv. Nu när dessa tipsen har blivit offentliga så har hen grävt upp skelettet och lagt på annan plats.
Citera
2021-05-11, 12:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Helt orimligt är det inte att människan dödat Olle för 30 år sedan, och begravt han under sitt egna golv. Nu när dessa tipsen har blivit offentliga så har hen grävt upp skelettet och lagt på annan plats.

Nej.
Citera
2021-05-11, 12:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Så kan det givetvis vara, och om han är en kriminell som kan misstänkas ha potential för våldsbrott så är det ännu mindre ursäktligt för polisen att inte söka när de fått tips.
Citera
2021-05-11, 12:26
Medlem
RonnyRasks avatar
Artikeln är bakom betalvägg och trådstarten är lite missvisande.. Har man hittat en kropp eller inte?
Citera
2021-05-11, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Artikeln är bakom betalvägg och trådstarten är lite missvisande.. Har man hittat en kropp eller inte?

Någon har grävt upp golvet, men något fynd nämns inte i artikeln
Citera
2021-05-11, 12:29
Medlem
Eoppoyzs avatar
Artikeln är en plusartikel. Vad är det för info i artikeln och hur vet man att det är hans kropp som har hittats?
Citera
2021-05-11, 12:33
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Någon har grävt upp golvet, men något fynd nämns inte i artikeln
Nä, men enligt trådstarten så har ju en kropp hittats (vilket inte är sant).
Citera
2021-05-11, 12:33
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask

Min tanke också, usel trådstart utan citat från artikeln och en rubrik som är lika missvisande som klippt och skuren för en skvallerblaska som Hänt Extra. Står det någonstans att kroppen grävts upp eller är det helt enkelt så att man bara grävt i ett golv utan att hitta något?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in