2021-05-11, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Du vet att det inte är sant då hon lämnade in lagfarten den 5:e oktober dvs 4 dagar innan det kom i Expressen. samt hennes inlägg var den 9:e som du hänvisade till, men detta visste ju du eftersom jag har påpekat det flera gånger för dig.

Så hon drog Esbjörn inför domstol för att han inte vill fullfölja köpet 4 dagar innan hon gick ut offentligt och lovade att hon såklart inte ska tvinga honom att sälja om han inte vill?
2021-05-11, 00:46
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Apropå trådväktare så fick jag direkt påhugg från braattha. Kontot som snart är uppe i 2300 inlägg i denna tråd och verkar vaknat till enbart för att försvara EBT.

Återigen, vem är Barry? Är det ännu en av Ebbas konsult-kompisar?

Det är Binninges drag för att kunna nyttja Paragraf 31, men han lyckades lika bra som du med läsförståelsen.
2021-05-11, 00:50
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Så hon drog Esbjörn inför domstol för att han inte vill fullfölja köpet 4 dagar innan hon gick ut offentligt och lovade att hon såklart inte ska tvinga honom att sälja om han inte vill?

Du har fel som vanligt det var inte det hon skrev och du får samma svar som sist:

Hon säger detta inte typ det du påstår!

Jag har agerat i god tro. Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill. Och självfallet inte om han skulle vara att betrakta som inkapabel att fatta beslut, tvärtemot hur jag och andra uppfattat honom. Jag har handlat i god tro.

Dessutom tog det över 2 månader innan det blev tinget. vilket jag har upplyst dig om flera gånger så sluta ljug.
Senast redigerad av braattha 2021-05-11 kl. 01:03.
2021-05-11, 01:32
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Det står väl i Binninges inlaga till rätten att han inte mins vad han skrivit på.
Hur ska man kunna ångra sig från något man inte insett man skrivit på....
Nej, det kan man såklart inte göra. Turligt nog är Esbjörn vid förhållandevis god vigör och säger att han ångrar sig. Det har han sagt flera gånger. Alltså minns han att han sålt huset.
2021-05-11, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Nej, det kan man såklart inte göra. Turligt nog är Esbjörn vid förhållandevis god vigör och säger att han ångrar sig. Det har han sagt flera gånger. Alltså minns han att han sålt huset.

Esbjörn har väl sedan första dagen sagt att Ebba dök upp med en kompis och började pressa tills han plötsligt satt där med ett påskrivet kontrakt utan att riktigt förstått hur det gick till.
När han sen försökte kontakta henne om problemet svarade hon först med tystnad och sen med hot.
Ett hot hon först förnekade när expressen frågade, men som hon nu skrider till verket med.
Gubben kommer läggas i graven utblottad och hånad.
2021-05-11, 02:08
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersoft
Förstår inte att så många kan engaskera sig i en sån här skitsak.

Okej, hon är en politiker som ärligt köpte en bostad med underskrifter och allt.
Sedan ångrade gubben sig och ville ha mer pengar.

Esbjörn kan ju emelertid vara lite senildement med tanke på sin ålder, men det är ju inte ebbas fel.

Brukar följa debatterna, och Ebba är saklig av sig överlag.

Med tanke på åldern finns väl bara att han inte är så snabb längre och t.ex brukar glömmer var han lagt glasögonen, han är bara äldre och saker tar lite längre tid att få färdigt.
Han har ingen som helst demens eller annan degenererande diagnos, det har utretts och tester gjorts.
Annars är han pigg och klar i knoppen, både cyklar och kör bil.

Av vad som framkommit gällande fakta, har Ebba agerat ärligt och öppet.
En gemensam bekant kontaktade Esbjörn och frågade, om han vara villig sälja?
Esbjörn gick sen själv och besökte Ebba som var villig köpa.
Det fikades och pratades om sommarhuset och det verkade inte omöjligt.
Esbjörn visade senare huset åt Ebba och det pratades om återställningen.
Husets måste ju restaureras till i det närmaste ursprungligt skick.
skyddsvärt område och strandskyddet på det, inget rivnings eller byggnadslov.
Hon tog som på sig att ordna en utökad undersökning av Anticimex och oberoende värdering.
Då inget sånt fanns gällande fastigheten, enda som fanns var ett taxeringsvärdet.
Det gick nån månad och Anticimex undersökte i 2 dagar.
Sen värderades fastigheten även av Notar, Marknadsvärde 4,2milj -/+ 200.000:-
Köpeskillingen blev 3,9 milj och Ebba skulle då röja och sanera själv.
Annars är det strikt säljaransvar att tömma och sanera hela fastigheten.
En mäklare fick skrivuppdrag att göra avtalet juridiskt korrekt enligt JB.
Så rätt uppgifter förs in och skrivet som Esbjörn och Ebba ville ha de.
Mäklaren hade kontakt med både Esbjörn och Ebba om deras uppgifter.
Några veckor efter Anticimex och värdering, skrivs köpeavtalet under.
Esbjörn hade även gett Ebba lov att börja röja runt huset.
Det gjordes under tiden läsning och underskriften av köpeavtalet sker.
Handpenningen på 390.000:- betalas 5-6 dar senare ut åt Esbjörn.
Tio dagar efter underskrift röjs ännu mer och infarten röjs upp helt.
Esbjörn åser röjningen och skämtar glatt, nöjd det åter blir som han minns.

Sen började cirkusen o cirkus är det.
Tack och lov att tingsrätten ska avgöra tvisten!
Om du vill ta reda på fakta ska du kontakta tingsrätten och begära ut inlagorna.
Det är vad tvisten ska avgöras på och vad tingsrätten fått av Esbjörn, är inte det Binninge påstått i Expressen.
Senast redigerad av nova68 2021-05-11 kl. 02:13.
2021-05-11, 02:21
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
En enkel sökning "Barry" gav detta:
Visar 1 till 20 av 345. inlägg.

Den där sparkabakut borde nog läsa in sig på kronologin också, på vad som hänt och när.
2021-05-11, 05:40
Medlem
Citat:
Apropå trådväktare så fick jag direkt påhugg från braattha. Kontot som snart är uppe i 2300 inlägg i denna tråd och verkar vaknat till enbart för att försvara EBT.

Barry är i samma bransch som du, men han är bra så han blev rik.
2021-05-11, 06:06
Medlem
Citat:

Du visar gång på gång att du är oförmögen att förstå. Barry har diskuterats mycket flitigt i denna tråd. Han har författat en liten skrift, baserat på standardiserade tester, där han bedömt Esb kognitiva förmåga. Hela skrivelsen finns inlämnad till Tinget och går - delvis - att ta del av.

Det FINNS också två läkare med i bilden - dessa är anlitade av Ebba för att utgöra expertvittne.
De har sedan länge, efter att ha läst Barrys undersökning i sin helhet, uttalat sig i frågan och funnit att Esb varken är dement, mongo, CP, efterbliven eller utvecklingsstörd.
2021-05-11, 06:10
Medlem
Citat:
Tycker snarare att det verkar som Ebba ändrar sig lite på daglig basis ang vad ordet egen betyder.

Och den som orsakar Esbjörn störst ekonomisk skada är också Ebba, som trots sitt löfte att inte tvinga honom att sälja fortsätter mala ner honom med utdragna domstolsförhandlingar som hon själv har råd med eftersom hon är en av Sveriges bäst betalda politiker
Faktist inte - det är du som från början missuppfattat det.
Det har inget med kognition att göra varför det inte kan användas för att bevisa annat än att Esb uppenbarligen är en skitstövel.
2021-05-11, 07:29
Medlem
Citat:
Jag hänger inte i denna tråd dygnet runt och har tusentals inlägg i den som flera av er, men varje gång jag loggar in efter att ha skrivit här har jag minst två svar var från var och en av er väktare, och namnet Barry har inte dykt upp tidigare men verkar vara det hetaste just nu

Det är nån konsult som också är kompis med Ebba eller vadå?
Du har samma minne som en guldfisk?
Snarare kompis med binninge i så fall.

Med tanke på hur många träffar du får när man söker på dig i den här tråden så är det ofattbart att du inte har bättre koll.

Men nu är jag ingen väktare som du verkar hitta på utan bara en person som inte gillar utpressning. Det kanske är därför du uppfattar det som att jag inte är överförtjust i Esbjörn et al beteende.
2021-05-11, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Esbjörn har väl sedan första dagen sagt att Ebba dök upp med en kompis och började pressa tills han plötsligt satt där med ett påskrivet kontrakt utan att riktigt förstått hur det gick till.
Ebba dök inte upp med en kompis. Efter en första kontakt via gemensam bekant gick Esbjörn självmant hem till Ebba. Esbjörn har själv uttalat i rätten att han skrev på kontraktet av egen fri vilja.
Citat:
När han sen försökte kontakta henne om problemet svarade hon först med tystnad och sen med hot.
Ett hot hon först förnekade när expressen frågade, men som hon nu skrider till verket med.
Ebba bokade ett möte för att reda ut det. Esbjörn vände och gick hem och meddelade att dörren var stängd. Om någon bryter ett avtal är det fullt naturligt att man informerar att om rättelse inte vidtas hamnar det i rätten. Jurister skickar otaliga såna brev varje dag, det är inte hot.
Citat:
Gubben kommer läggas i graven utblottad och hånad.
Det är möjligt. Trots att Ebba ville ge honom 3.9 miljoner att lägga till hans övriga tillgångar. Men det är isåfall ett resultat av att han haft väldigt dåliga rådgivare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in