2021-05-11, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det ble opplyst fra boken at TH beskrev en harmonisk morgen hvor AEH satt på iPaden, før han dro på jobb.

Igrunnen er jeg mest overrasket over at hun hadde egen iPad. Ny den også kanskje? Eller nylig fått THs gamle.

Mener det har vært skrevet at AE søkte på skilsmisse, og etter hus, på en pc. Hennes pc. Kanskje det var iPad'en hennes politiet undersøkte gamle søk på.

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Været ble sjekket på AEs iPad den morgenen, ikke mobilen.

OK. Jeg mener å huske at det ble skrevet i forbindelse med undersøkelser av bevegelse på mobilen hennes, at mobilen ble rørt på ved syv-tiden. Hun kan jo ha gjort begge deler. Rørt på telefonen, og sjekket være på iPad.

Citat:
Det lurer jeg også på.

Tok TEH med seg vaskeutstyret han hadde brukt, f.eks?

Eller om TEH dro til sin egen leilighet da AE og TH kom tilbake fra teateret.

Var TEH hundevakt alene? Hadde han med seg kjæresten, eller en kompis, kanskje for å kjøre, om det skulle være noe sant i at han hadde alvorlige rusproblemer.

Eller overnattet TEH i S4.

Lampeskjermen som ble knust, hvis det var store glasskår som ville ha skjært gjennom en plastpose, kanskje han la skårene i vaskebøtten og kastet hele sulamitten i restavfallet?

Eller tok den med seg. Vaskebøtten med skårene i.

Det er ihvertfall naturlig å fjerne alle glasskår, på et badeværelse der folk vanligvis går barføtte. Og med en valp i huset.

Det høres ut som en konstruksjon, moppingen og knust lampeskjerm. Kanskje lampeskjermen ble knust i en helt annen forbindelse. Voldshendelser på badet, med AE som offer.

Og TEH fikk beskjed om å rydde opp.
Citera
2021-05-11, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Ok. Blir vel vrient å motbevise det på noe annet enn som et indisie om det er et avvik fra en normal morgen.

Aktivitet på AEs iPad beviser ingenting. Kun at noen har brukt iPad'en. Det kan ha vært en annen person enn AE selv.
Citera
2021-05-11, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Igrunnen er jeg mest overrasket over at hun hadde egen iPad. Ny den også kanskje? Eller nylig fått THs gamle.

Mener det har vært skrevet at AE søkte på skilsmisse, og etter hus, på en pc. Hennes pc. Kanskje det var iPad'en hennes politiet undersøkte gamle søk på.

OK. Jeg mener å huske at det ble skrevet i forbindelse med undersøkelser av bevegelse på mobilen hennes, at mobilen ble rørt på ved syv-tiden. Hun kan jo ha gjort begge deler. Rørt på telefonen, og sjekket være på iPad.

Var TEH hundevakt alene? Hadde han med seg kjæresten, eller en kompis, kanskje for å kjøre, om det skulle være noe sant i at han hadde alvorlige rusproblemer.

Lampeskjermen som ble knust, hvis det var store glasskår som ville ha skjært gjennom en plastpose, kanskje han la skårene i vaskebøtten og kastet hele sulamitten i restavfallet?

Det er ihvertfall naturlig å fjerne alle glasskår, på et badeværelse der folk vanligvis går barføtte. Og med en valp i huset.

Det høres ut som en konstruksjon, moppingen og knust lampeskjerm. Kanskje lampeskjermen ble knust i en helt annen forbindelse. Voldshendelser på badet, med AE som offer.

Det stemmer - iPaden til AE og værsjekk ble nevnt i forbindelse med bevegelse på mobilen hennes i 7- tiden.
iPaden ble først gang tatt opp i VG Krimpodden 29. oktober i fjor.
Citera
2021-05-11, 00:49
Medlem
Rettelse

Citat:
Aktivitet på AEs iPad beviser ingenting. Kun at noen har brukt iPad'en. Det kan ha vært en annen person enn AE selv.

Det har du helt korrekt i. Men jeg vil anta at politiet har gått gjennom loggen og sett om det er en del avvik der fra normalt. Selvsagt kan noen bare ha brukt hennes egen logg og kopiert denne og noe entydig svar vil da være vanskelig å finne.

Men selve tidspunktet for bruken kan være av interesse og muligens gi noen indikasjoner.
Senast redigerad av Bolony 2021-05-11 kl. 01:10. Anledning: Rettelse
Citera
2021-05-11, 00:52
Medlem
Niffys avatar
Det var snakk om at TEH forklarte at han ikke rakk å gjøre seg ferdig med oppryddingen på badet før han dro.

Samtidig som AEH og TH skal ha sittet i stuen og småpratet om teaterstykket en stund etter at de kom hjem.

Så TEH sier "fuck it" og reiser så fort de kommer hjem, uten å rydde opp alt etter seg, og AEH og TH likeså sier "fuck it", og går og legger seg med vann, glasskår og blod på badet sitt.

Det er jo helt klart noe alvorlig galt her et sted.
Citera
2021-05-11, 01:11
Medlem
Citat:
Det var snakk om at TEH forklarte at han ikke rakk å gjøre seg ferdig med oppryddingen på badet før han dro.

Samtidig som AEH og TH skal ha sittet i stuen og småpratet om teaterstykket en stund etter at de kom hjem.

Så TEH sier "fuck it" og reiser så fort de kommer hjem, uten å rydde opp alt etter seg, og AEH og TH likeså sier "fuck it", og går og legger seg med vann, glasskår og blod på badet sitt.

Har du sett under badekaret kanskje det er noe der ?
Citera
2021-05-11, 01:12
Medlem
Citat:

Det med badet må ha skjedd dagen etterpå så det er nok TEH som har løyet til politiet for å beskytte TH.
Citera
2021-05-11, 01:46
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det med badet må ha skjedd dagen etterpå så det er nok TEH som har løyet til politiet for å beskytte TH.

Det virker som hele familien lyver i hytt og pine, uvisst av hvilke grunner.

Det fremstår uansett utad som en gedigen cover-up.

Hva er det som er så forferdelig å innrømme, at det er bedre å bli mistenkt for drap, enn å faktisk fortelle ting slik de er?
Citera
2021-05-11, 03:59
Medlem
Ut fra siste døgns nye informasjon ser jeg et scenario hvor TH kommer hjem fra jobb og er uvitende om hva som har skjedd. Senere blir han klar over hva hendelsesforløpet og ønsker ikke samarbeide med politiet. I dette scenarioet er mest sannsynlig TEH voldsmannen og har involvert flere. Det er nærliggende å tenke på RU. Kanskje ved å selge inn dette som kidnapping. Kjæresten er nevnt og det er selvsagt ikke utenkelig det heller. MB og andre i forretningslivet er ikke involverte.

Denne saken er full av merkverdigheter. Hadde den ikke hatt det ville den allerede vært oppklart. Jeg tror det aller meste er tilfeldigheter. Ting er som oftest enklere enn det kan virke som.
Affektdrap eller planlagt? Klarer ikke bestemme meg for hva jeg tror mest på i denne hypotesen.

Fantastisk spennende sak og jeg avskyr meg selv som finner det underholdende.
Senast redigerad av sundayleague 2021-05-11 kl. 04:02.
Citera
2021-05-11, 06:03
Medlem
Citat:

Han dro før de kom tilbake fra teateret, i følge det som er blitt forklart til politet. Men det kan jo være enda en løgn
Senast redigerad av Alsagio 2021-05-11 kl. 06:10.
Citera
2021-05-11, 07:40
Medlem
Citat:

derfor han hadde ei dårlig natt.litt av ei bør å leve resten av livet med. Må ha sterk psyke denne karen, men tror teh lager en historie. Slet i avhør. Th har regien og sønnen er styrt og satt i ei skruestikke. Litt av en psykopat
Senast redigerad av LH07 2021-05-11 kl. 07:48.
Citera
2021-05-11, 07:42
Medlem
Politiet mener fortsatt at TH slettet anropene han gjorde kl 1006 og 1007. Og TH mener første oppringninger til AEH var langt senere.

TH mener "forretningsforbindelsen" som han sier ringte han opp bevisst gjorde dette så han ikke skulle fått kontaktet AEH. Samtalen startet ca 1040 og varte rundt en time

Sannheten var at det var TH som ringte han opp.

Hvorfor lyver TH om disse forholdene, og som lett kunne ville bli avslørt? Han trodde kanskje ikke at det vil gå så langt som at politiet ville grave i dette, de ville jo tro på hans geniale kidnappingshistorie.

Skulle likt å vite hvem denne "forretningsforbindelsen" var. Det kan være en medhjelper/utfører og at det var "operasjonen" de diskuterte.

"I tillegg mener Hagen å ha hørt fra H*nnah at hun og Lisbeth snakket sammen på
telefon omtrent en time etter at han selv reiste på jobb. Lisbeth
skal dessuten ha sagt til datteren at hun ventet på en telefon fra
ektemannen. Hagen vil tro at Silje har fortalt det samme til
politiet.
Men det har ikke H*nnah, for hun snakket aldri med moren sin den
morgenen"
Senast redigerad av Alsagio 2021-05-11 kl. 07:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in