Citat:
Ursprungligen postat av
Liberationfront
Kör på tycker jag. Men sen när du blir äldre och sjuk kom inte hit igen o be om sjukvård.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clas.Ohlsson.453
Kommer inte finnas någon sjukvård då ändå

Pension likaså...
----
Nej, ekorrhjulet blir mindre och mindre intressant. Det är lätt, ta ett knegarjobb, gör ditt å vänta lön varje månad. I regel blir de flesta jobb monotona, rutin och till slut "en del av sig" att det rullar på i maklig takt. Det är skönt i viss mån. Kanske inte 40 timmar i veckan skönt, men lätt 20 timmar om man har ett drägligt jobb med lite utmaningar, sköna arbetskamrater och förhoppningsvis ett jobb som tar lite energi från en så man skapar rutiner, sover bättre och får den nivå av sociala man önskar.
Skönt även att komma hemifrån, en bonus att få betalt om man t.ex har ungar.
Jag räknade förra året, 56% av det min arbetsgivare betalade per månad gick raka vägen till staten i form av inkomstskatt, arbetsgivaravgift, sociala och pension. Sedan när jag fått mina ca 20 tkr, så är det nästan 25% moms på allt jag köper, vilket gör min köpkraft till 15 tkr.
Men nu vill jag gärna ha ström, bensin till min bil, snus under min läpp å om ekonomin håller, så tar jag gärna ett flyg när tillfälle passar. Då blir det desto mer. Vi betalar nästan 3x så mycket för bränslet i Sverige, än faktiska priset för det - och bil är mitt stora intresse. Sedan är det ju moms på reservdelar som verkstad, det är om jag minns rätt miljöskatt på gummin, kemikalieskatt på elektronik ( plattor, tv, datorer, skärmar o.s.v ) som blir ännu mera minus i min plånbok, tull som broavgifter ska vi inte ens tala om - och skulle jag nu vilja skaffa en ny bil för "miljön skull" å ignorera största påverkan är tillverkningen, så är fordonsskatterna vansinniga och elskatt är ju fan ett skämt. Flesta av mina vänner ( inräknat mig själv ) är knappt en fjärdedel av elfakturan faktiskt el. Därefter avgifter, skatter och gud vet allt de kallar det.
I korta drag, av ca 45.000 kr min arbetsgivare MÅSTE betala för mig jobba lagligt, så har jag en köpkraft på kring 10.000 kr...
Var inne här om veckan för operation. Fruktansvärda smärtor, jag hade kastat mig under bussen under det tillfälle om jag fick chansen - så ont att jag kunde inte stå, sitta eller ligga, spydde och sket nästintill ner mig var minut. Det var rent av fruktansvärt och skulle vilja påstå att det är bland det hemskaste jag skulle kunna önska en människa. Var inne på sjukvården, tog över 24 timmar innan jag fick operation, å morfinet jag fick var precis så jag slapp det värsta..
Kunde inte ens få ett handfull
kraftiga smärtstillande så jag kunde döda smärtan om jag skulle hamna där igen om jag skulle ramla, slå i något eller smärtan av någon anledning kommer tillbaka så jag kan få skjuts av vän som ambulans. Har ingen historik om droger som alkohol, missbruk av ens kaffe eller ens brott i mitt namn förutom ett par fortkörningar med rimliga ursäkter ( inte okej, men ändå inte något man bör förtjäna timmar av pungvredssmärta heller.. ).
Sen läser man ju om allting annat vansinne utöver.
Nej, jag tappade sedan länge hoppet. Man är inget annat än en laglig slav, lovandes och talades om alla rikedomar och "gratis" vi har, men det är endast ett sken, ett jävla luftslott. Fastän arbetssam, fastän jobbat hårt med kropp som insatt i många fall, slitit som ett jävla djur - så är lotten att man lämnas ändå i skitrännan med gårdagens sopor.
Jag hade några år jag jobbade 9 månader om året, sov ute, 60+ timmar i veckan sön - fre. Stort ansvar, mycket påfrestning på privatliv som energi - så gick man ner på ett knegarjobb 7-16, hemma varje dag å hyfsat slapp vardag. Gick ner 50% i tid, gick endast ner 25% i lön...
Hade vi haft friska utgifter i Sverige ( och därmed skatter ) och vi t.ex haft plattskatt på 30%, hade jag kunnat jobba inte ens 3 - 4 månader om året så hårt jag gjorde, och ändå haft samma livsstandard. Vi blir bokstavligt talat rånade, sedan av en maffia lovad ditten och datten, men varenda jävla grej de står för läcker som ett såll, varenda jävla myndighet skriker efter mer och de totalt misslyckats på varenda front - och räddningen? Mer pengar, mer skatter, mer stöld.
Skattevägran är inte en rättighet, utan en skyldighet.
Tillägg: till vilken nytta håller man på? Ja du, det finns några kryphål jag lever på. Det finns några glimtar jag tyvärr lärt mig med åren, men tacka gudarna jag är ung. Jag ska allt klämma tillbaka varenda litet jävla öre jag kan, om det så ska kosta mig 2 kr att spara staten 1 krona.