Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Du kan ju jämföra stater/länder med varandra så ser du tydligt att maskpåbud för den allmänna befolkningen inte har gjort varken till eller från. Jag förstår inte hur man fortfarande kan tro att det gör någon nytta att dra på sig en simpel fiberduk som man köpt på ICA. Kanske hade det haft en liten effekt om alla hade haft N95 och använt dom på ett adekvat sätt. Om man hostar eller snörvlar stannar man hemma. Nej jag isolerar mig inte och jag bär inte mask.
Det som skrämmer mig är hur lättpåverkade folk är och hur lätt det är att skapa en miljö där en viss grupp ses ned på eller förtrycks. Jag har fått ett helt nytt perspektiv på nazityskland och sovietunionen efter den här cirkusen. Mycket lärorikt!
Och i de stater som de använder munbindel har inga andra parametrar som gör att siffrorna liknar varandras? Det går aldrig att peka på en åtgärd och säga att den haft en stor påverkan, eller jo, egen isolation fungerar ju, men vilka gör detta?
ALLT du har över munnen hjälper självklart till - att inte förstå detta går över mitt förstånd. Det finns stora partiklar som fångas upp som annars fritt hade fått fritt spelrum men som nu hamnar i munbindeln - är inte detta då ett skydd? Inte fullgott på långa vägar, men ett visst skydd kan man ej bortse från.
Du vet att man inte behöver hosta och snörvla för att vara en smittbärare, eller? Hur gör du för att undvika alla som kan smitta dig då du uppenbarligen tror att Covid-19 mest är en aerosolsmitta? Märk väl - jag tror verkligen detta är överdrivet, men det går att hålla två tankar i huvudet samtidigt...