2021-05-10, 20:20
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
hahahahahahaha sjukt roligt.
NU vill du få det till säljaren pressade.

Nytt rekord!!! Total omvändning!
Visst, det var väl Esbjörn som egentligen tog kontakt med Ebba med?
HAN sökte upp henne, i hennes hus. Ringde och tjatade?

Fortsätt...? Vad ska du säga nu?

Hmm... få se nu, att det skedde i augusti har väl inget med att Ebba blev av med sin bostad då?
Nej det vore ju för enkelt. Bättre spekulera om nåt helt annat.

Det är helt normalt att säljaren pressar på och vill genomföra en affär när de väl har fått en kund att nappa och acceptera deras pris.Säljaren vill ju inte gärna att kunden hittar ett annat hus till sig och sina barn.

Esb blev säkert helt till sig efter att ha blivit erbjuden 3.9 miljoner efter att Majkgård hade berättat för honom att 2.5 miljoner var i överkant. Tacka fan för att han var sugen på att sälja och pressade på.
2021-05-10, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Även för besiktningsmän så gäller tillgång och efterfrågan, under semesterperioden så är tillgången mindre vilket givetvis gör att väntetiden blir längre.

Hur långt i förväg som just denna besiktningen beställdes vet du inte.

Tillgången må vara mindre, men så är också behovet...så nåt "givetvis" finns inte förstås.

Nej när beställningen gjordes det vet jag inte, inte "ni" andra heller som påstår så säkert att det ska ta längre tid....
2021-05-10, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det är helt normalt att säljaren pressar på och vill genomföra en affär när de väl har fått en kund att nappa och acceptera deras pris.Säljaren vill ju inte gärna att kunden hittar ett annat hus till sig och sina barn.

Esb blev säkert helt till sig efter att ha blivit erbjuden 3.9 miljoner efter att Majkgård hade berättat för honom att 2.5 miljoner var i överkant. Tacka fan för att han var sugen på att sälja och pressade på.

Varför skulle man då säga att Ebba tjatade? Eller ord som "intensivt" det är inte direkt positiva ord som antyder att han ville driva på...

"Esb blev säkert helt till sig efter att ha blivit erbjuden 3.9 miljoner "
Jaha, så du menar alltså att han var pådrivande EFTER besiktning och värdering var gjord. 8-9 augusti.... Det är inte riktigt den tidsperioden vi pratat om ett tag.
2021-05-10, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Skulle Binninge varit bättre på att få Ebba att hålla sitt löfte och tacka ja till Esbjörns förlikningsbud menar du?

En annan person kanske också skulle varit bättre att ställa Ebba till svars för sitt löfte att affären inte skulle slutföras...om Esbjörn inte vill.

I det avseendet har ju kaoset varit påtagligt kasst!
2021-05-10, 20:50
Medlem
Lejon-xs avatar
Citat:
Jaså? Jag har flertalet gånger bara de senaste dagarna fått påpekat för mig saker som är exakt samma som jag redan påstått.
Det kommenteras sidospår, utan att sätta sig in vad jag kommenterade.
I praktiken har vi egentligen haft gemensamma åsikter många gånger, men ändå får jag kritik tex att jag menar att Esbjörn är förståndshandikappad....
Är Esbjörn förståndshandikappad! Då fick jag det bekräftat! Tack Garre74
2021-05-10, 21:01
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det står väl i Binninges inlaga till rätten att han inte mins vad han skrivit på.
Hur ska man kunna ångra sig från något man inte insett man skrivit på....

Väl? Vadå "väl"? Vet du inte?

Åsså var frågan vad det är som Esbjörn sagt som är motsägelsefullt?

Nog för att Binninge var Esbjörns ombud, men det är väl rätt uppenbart att vi inte kan tillskriva Esbjörn allting som Binninge sagt och skrivit? Eller menar du på fullt allvar att allt som Binninge sagt och skrivit kan tillskrivas Esbjörn som något Esbjörn har sagt?
2021-05-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejon-x
Är Esbjörn förståndshandikappad! Då fick jag det bekräftat! Tack Garre74

Hans läkarundersökning visade ju på vissa åldersrelaterade kognitiva nedsättningar som påverkar koncentration och minne.
Ebba uppfattade honom också som "egen".

Detta hindrade dock inte henne ifrån att under en pandemi åka hem till honom med en kompis och tjata tills han skriver på ett kontrakt där han säljer sin gård till henne till ett förmånligt pris.
2021-05-10, 21:09
Medlem
Citat:
Hans läkarundersökning visade ju på vissa åldersrelaterade kognitiva nedsättningar som påverkar koncentration och minne.

Detta hindrade dock inte henne ifrån att under en pandemi åka hem till honom med en kompis och tjata tills han skriver på ett kontrakt där han säljer sin gård till henne till ett förmånligt pris.
Vilken läkarundersökning refererar du till och vad står det i den? Jag tror att du ljuger.
2021-05-10, 21:10
Medlem
trngws avatar
Citat:
"Att jag påstår att allting tyder på något, är ingen lögn, det är en slutsats, baserad på allt som framkommit."
Men du säger inte vad. Typiskt.

"Vi vet att Esbjörn velat sälja huset, han har själv berättat att han visat huset för flera intressenter under längre tid."
Att folk har besökt honom spontant, är inte att han velat sälja. Sluta ljug nu.
Hade han velat är jag säker att han kunnat hitta en köpare hur enkelt som helst.
Det är fakta.

Du är som vanligt helt slut i huvudet. Det har framkommit massvis med saker, alla vet, utom du. Och nej, jag tänker inte upprepa allt som framkommit i varje inlägg jag skriver bara för att du är förståndshandikappad.

Citat:
Att folk har besökt honom spontant, är inte att han velat sälja. Sluta ljug nu.

Här är ännu ett exempel på hur Garre74 först slänger ur sig en direkt lögn, och sedan använder lögnen för att hävda att andra ljuger. Direkt efter att han efterlyser referenser slänger han ur sig denna lögn och anklagelse helt utan referenser. Så dumt bär sig inte ens en förståndshandikappad åt.

Esbjörn har som sagt själv berättat att han visat huset för andra intressenter, detta gjorde han i ett polisförhör som jag själv publicerade i tråden. Förmodligen har Garre74 inte ens klarat av att ladda ner och läsa dokumentet.
Senast redigerad av trngw 2021-05-10 kl. 21:21.
2021-05-10, 21:17
Medlem
trngws avatar
Citat:

Ja, här är flera lögner, som vanligt. Barry slog fast att det inte var något problem med Esbjörns koncentration. Så här skriver Barry i sin rapport

Citat:
Under alla test arbetar han med hög koncentration och med uthållighet. Esbjörn är helt orienterad till samtliga kvaliteter: person, plats, tid och situation, har inga associations eller tankestörningar, normal vakenhet och stämningsläge. Han är följsam med god formell och informell kontakt.
Esbjörn arbetar ihärdigt koncentrerad och fokuserad.

Så den som påstår att undersökningen visar att Esbjörn har koncentrationssvårigheter, den ljuger så det stänker om det

Det är också en lögn att det rör sig om en "gård", även detta vet alla idag, liksom att det var ett "förmånligt pris", till och med den värdering som Esbjörn låtit göra genom Densia visar att det överenskomna priset motsvarade marknadsvärdet på fastigheten vid tidpunkten för köpet.

Så, ja, precis som Garre74 kastar Spakur mest bara ur sig en massa lögner. Två troll som inte har i tråden att göra.
2021-05-10, 21:18
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Varför skulle man då säga att Ebba tjatade? Eller ord som "intensivt" det är inte direkt positiva ord som antyder att han ville driva på...

"Esb blev säkert helt till sig efter att ha blivit erbjuden 3.9 miljoner "
Jaha, så du menar alltså att han var pådrivande EFTER besiktning och värdering var gjord. 8-9 augusti.... Det är inte riktigt den tidsperioden vi pratat om ett tag.

Om han var pådrivande före eller efter besiktningen lämnar jag till dig att spekulera om. Jag förstår inte vad det spelar för roll nu när vi är överens om han har varit pådrivande.

Konstaterar att han var så pass nöjd med affären att han skrev på köpeavtalet.

Han borde ha varit upprymd över att han fick 1.4 miljoner mer av Ebba än vad Majkgård hade bjudit. Hur sedan Majkgård sedan kunde ställa honom till svars för att han hade sålt fastigheten till ett pris som var mer än 50% högre än vad hon hade bjudit är något som borde utredas.
2021-05-10, 21:25
Medlem
trngws avatar
Citat:
Tillgången må vara mindre, men så är också behovet...så nåt "givetvis" finns inte förstås.

Nej när beställningen gjordes det vet jag inte, inte "ni" andra heller som påstår så säkert att det ska ta längre tid....

Ännu en gång försöker Garre74 göra sina egna lögner till andras.

Det är Garre74 som påstår att det tog lång tid innan besiktningen genomfördes, det är upp till honom att bevisa det, men det har han inte kunnat göra.

Vi andra har förklarat att det är ett fullt normalt tidsspann givet situationen, vilket jag nyligen förklarade varför i ett inlägg. Bara kolla några bakåt. Därtill skall det noteras att Ebba gjorde besiktning i väldigt god tid, långt INNAN avtal tecknades. Till och med Garre74 har påtalat att besiktning normalt görs EFTER att man slutit avtal, Ebba gjorde sin besiktning ett par veckor INNAN avtal slöts. Alltså i mycket god tid och inte alls efter väldigt lång tid, som Garre74 lögnaktigt påstår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in