2021-05-10, 15:23
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppen
Min kvalificerade gissning är att de bästa kommer inse hur mycket sats man kan köpa för sina ETH och det blir en upprepning av det vi såg 2017. Man ska vara försiktig med att likställa bitcoin mot altcoins.

Man ska helt klart vara försiktig med alla prognoser om krypto, det kan svänga snabbt och häftigt. Därför ska man heller inte vara säker på bitcoins ställning som nummer 1, den kan bli ett alt coin.
Citera
2021-05-10, 16:09
Medlem
LightCameraActions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Tror det blir svårt att fortsätta med det narrativet om BTC åker ned på andra plats. Då får det bli digitalt silver istället.
Spelar du dum? "Guld" är betydelsen som hedge mot inflationskriser.
Citera
2021-05-10, 16:11
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCameraAction
Spelar du dum? "Guld" är betydelsen som hedge mot inflationskriser.

Silver är också hedge mot inflationskriser men Guld ses som den mest värdefulla metallen och därför benämner man bitcoin som digitalt Guld.
Citera
2021-05-10, 16:12
Medlem
Citat:
Silver är också hedge mot inflationskriser men Guld ses som den mest värdefulla metallen och därför benämner man bitcoin som digitalt Guld.
Du missförstår allt. Med flit verkar det som.
Citera
2021-05-10, 16:14
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCameraAction
Du missförstår allt. Med flit verkar det som.

Nej jag tror det är du som är lite kinkig, jag trampade kanske på en öm tå.
Citera
2021-05-10, 16:17
Medlem
Citat:
Nej jag tror det är du som är lite kinkig, jag trampade kanske på en öm tå.
Har Ether själv. Rätt ska vara rätt. Du sysslar med munbajseri om BTC och ETH.
Citera
2021-05-10, 16:21
Medlem
Dan88s avatar
Känns inte bra nu. Sålde mina vid ca 1000 USD, gick plus/minus ca 0 kr, efter att ha legat minus i 3 år. Var glad att äntligen fått tillbaka mina pengar.

Hade jag behållt de så hade jag idag endast ca 2-3 månader senare gjort en vinst på ca 100K

Priset är nu över 4K. Är det försent att hoppa på?

Hur stor är sannolikheten att det når 10K? 20K? 50K? , eller att det helt kollapsar igen?
Citera
2021-05-10, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Känns inte bra nu. Sålde mina vid ca 1000 USD, gick plus/minus ca 0 kr, efter att ha legat minus i 3 år. Var glad att äntligen fått tillbaka mina pengar.

Hade jag behållt de så hade jag idag endast ca 2-3 månader senare gjort en vinst på ca 100K

Priset är nu över 4K. Är det försent att hoppa på?

Hur stor är sannolikheten att det når 10K? 20K? 50K? , eller att det helt kollapsar igen?

Ethereum är påväg upp mot $9,000, och då kommer ETH passera Bitcoin. Då kan det bli extra kalas Fomo. Då vi kanske ser en mass exit från Bitcoin till Ethereum plattformen.
Citera
2021-05-10, 16:48
Medlem
72mms avatar
Citat:
Vad tror ni händer om ETH går om BTC i market cap? Det blir svårt med narrativet att BTC är digitalt guld då.
Det tror man bara om man inte riktigt förstått liknelsen. Feltänket är att funktionen "digitalt guld" måste binda upp mer värde än alternativa tillämpningar av krypto. Lite konstigt med tanke på hur djäkla litet värde som fysiskt guld utgör idag, jämfört med allt annat. Jag har inget som helt problem att föreställa mig en framtid där ETH & Co binder upp tio- eller hundrafalt så stora värden som Bitcoin utan att för den skull ändra på hur folk faktiskt använder respektive fenomen.

Citat:
Ursprungligen postat av DenTunnaVitaLinjen
Liknelsen syftar till användningsområden, inte värde. Framförallt för att ge oinsatta en lättförståelig förklaring.
Exakt. Det kanske är svårt att se idag, men framtidens Bitcoin kommer uppskattas för sin säkerhet och låga volatilitet snarare än sina spekulativa egenskaper.

Hela BTC vs. ETH disskussionen är döfödd. Det är fel sätt att se på det.
Citera
2021-05-10, 16:57
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Tycker bitcoinet legat väldigt stilla nu ett tag..
Ethereum classic går dock som tåget.

Därför växla tillbaka eth till bitcoin. Jag skulle inte vilja köpa mer bitcoin med andra pengar nu längre. Tänker det gör jag om något år när ponzi schemarna får lite luft igen.

Kolla på ethbtc priset så ser man att det varit värt att byta fram & tillbaka tre, fyra gånger. Så har jag gjort också. Nu har vi slagit igenom övre kanalen. Priset rusar & Thinkzimple med andra dissar Bitcoin. Ethereum snackas det om är den "nya". Större än Bitcoin snart.

Det precis som man kan förvänta sig. Hur många gånger behöver man se det för att se det här upprepar sig gång på gång och igen och igen.
Senast redigerad av Coloss 2021-05-10 kl. 17:08.
Citera
2021-05-10, 17:02
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Ethereum är påväg upp mot $9,000, och då kommer ETH passera Bitcoin. Då kan det bli extra kalas Fomo. Då vi kanske ser en mass exit från Bitcoin till Ethereum plattformen.

Hur vet du det?
Citera
2021-05-10, 17:04
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Det tror man bara om man inte riktigt förstått liknelsen. Feltänket är att funktionen "digitalt guld" måste binda upp mer värde än alternativa tillämpningar av krypto. Lite konstigt med tanke på hur djäkla litet värde som fysiskt guld utgör idag, jämfört med allt annat. Jag har inget som helt problem att föreställa mig en framtid där ETH & Co binder upp tio- eller hundrafalt så stora värden som Bitcoin utan att för den skull ändra på hur folk faktiskt använder respektive fenomen.

Exakt. Det kanske är svårt att se idag, men framtidens Bitcoin kommer uppskattas för sin säkerhet och låga volatilitet snarare än sina spekulativa egenskaper.

Hela BTC vs. ETH disskussionen är döfödd. Det är fel sätt att se på det.

Nja då har du inte lyssnat på bitcoin-entusiasterna som trycker hårt på att det bara finns ett Guld och det är bitcoin, narrativet är alltså att det har en särställning mot alla andra kryptovalutor. Skulle du säga till dem att det även finns alt coins som är digitalt Guld skulle de gå i taket för det är som att svära i kyrkan. Vi ser det också här ovan hur ömma tårna på vissa personer är när man diskuterar detta.

Berättelse är mycket viktig för att ge en kryptovaluta som bara har funktionen store of value och då är det sunt att fundera på om den berättelsen kan upprätthållas om den kliver ned från första plats och blir ett alt coin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in