Citat:
.. det är nästan så man tror du är vaccinerad mot Fakta.
Jag noterar även att du i vanlig ordning inte presenterat någon fakta/källa till skillnad från mig.
Men här har du en ny länk.. denna gången från socialstyrelsen.. hoppas att den lyckas tränga igenom din hjärntvättade tjocka skalle.
https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/
"Diagrammet visar att det framför allt är personer som är 85 år och äldre som dött i covid-19."
"Majoriteten av de personer som dött i covid-19 hade två eller flera av de sjukdomsgrupper som kan bidra till svårare symtom."
"Av alla som avled med covid-19 som underliggande dödsorsak under första halvåret 2020 hade 78 procent slutenvårdats någon gång under femårsperioden 2015−2019"
.. och nu till den bästa...
"De som avled i covid-19 under första halvåret 2020 var i genomsnitt nästan tre år äldre, knappt 83 år vid dödsfallet jämfört med övriga som avled under samma period."
Som sagt.. äldre skröpliga i livets slutskede.
Du är välkommen att motbevisa mig med fakta istället för i vanlig ordning Ordbajseri
GAME OVER!
Jag noterar även att du i vanlig ordning inte presenterat någon fakta/källa till skillnad från mig.
Men här har du en ny länk.. denna gången från socialstyrelsen.. hoppas att den lyckas tränga igenom din hjärntvättade tjocka skalle.
https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/
"Diagrammet visar att det framför allt är personer som är 85 år och äldre som dött i covid-19."
"Majoriteten av de personer som dött i covid-19 hade två eller flera av de sjukdomsgrupper som kan bidra till svårare symtom."
"Av alla som avled med covid-19 som underliggande dödsorsak under första halvåret 2020 hade 78 procent slutenvårdats någon gång under femårsperioden 2015−2019"
.. och nu till den bästa...
"De som avled i covid-19 under första halvåret 2020 var i genomsnitt nästan tre år äldre, knappt 83 år vid dödsfallet jämfört med övriga som avled under samma period."
Som sagt.. äldre skröpliga i livets slutskede.
Du är välkommen att motbevisa mig med fakta istället för i vanlig ordning Ordbajseri
GAME OVER!
Ja, majoriteten är äldre som dör vet vi alla men det innebär inte att de flesta är multisjuka och ligger på dödsbädden. Kanske du tycker att de över 80 är okej att de dör, finns många som fortfarande har ett aktivt liv.
Kan du förklara att många med underliggande sjukdomar medicinerar mot sin sjukdom och de kan fortfarande leva ett aktivt och bra liv. Tyvärr satte Covid stop för det men enligt dig motiverar det inga åtgärder. Att de dör "gamla" är helt okej för dig, bara du slipper bry dig.
Att ha underliggande sjukdom innebär inte att men ligger på dödsbädden eller är multisjuk.
Att du kör med en otroligt tråkig attityd hjälper inte dina argument.
Glöm inte att det finns många även yngre som efter 6 månader fortfarande är sjuka.