Citat:
Ursprungligen postat av
Medimera
Jag tycker då att mordet verkar vara planerat pga för det första,
hans besök på "gymmet" både den 11:e och den 14:de.
Troligtvis var han där för att bada och rengöra sig inför mordet. Få bort DNA från kroppen?
Ingen har uppmärksammat att han har gymmat så det var nog ett snabbdopp han tog.
Jag tror att första försöket var den 11:e, men då sket det sig pga att Lena valde att gå hem i stället för att ta sig till cachen, som tydligen inte var så utsatt och som hon sen småfixade med när det var ljust ute.
Hans andra försök; han upprepar sitt besök på gymmet den 14de med bad och sen slår han till vid den andra cachen vid planket.
Så det var planerat enligt mig.
Det hela låter väldigt rimligt.
En annan sak jag funderat på är om SD brukade ha rakad skalle/väldigt kort snagg eller om det var något nytt tiden närmast mordet?
Vi vet ju att han försöker "vara smart" utifrån plantering av Mållgor, inbrott hos LW för att lämna ett ljus med konstaterandet "det kommer inte finnas några fingeravtryck/bevis för att det var jag" och nu senast hans uttalande i rätten angående att få mord att se ut som en olycka etc.
Han verkar ha lagt en hel del research på detta med bevis och då är det inte omöjligt att han rakat skallen i samband med mordet på LW i syfte att minimera egna DNA-spår på brottsplatsen.
Historiskt pratar han högt om mord på sin nyfödda dotter, sin fru, sin älskarinna och älskarinnans yngsta son. Angående de sistnämnda utlovar han blod och smärta.
Han verkar överlag lägga ganska mycket tid på att smida mordplaner (vilket han tillslut uppenbarligen genomförde i ett av fallen).
Stalkerbeteende både vad gäller specifika personer (LW, HD) men även grannar i stort (lyser in med ficklampa i deras bostad osv).
Bilder på blod, döda djur och subtila hot i texter etc i geocachingsammanhang.
Drar knytnäven i väggen i samband med diskussion med åttaårig dotter.
Håller orimligt (både tidsmässigt och innehållsmässigt) förhör med tonårig dotter angående strössel.
Han är onekligen ett psykopatwierdo och borde, för alla andras trygghet, sitta inlåst för all framtid.