Elias är inte bög. Not a chance. Han är alfa all the way.
Elias var egentligen den enda personen som förstod hur saker & ting skulle gå till i Robinson. En gatans entrepenör liksom. Rätt inställning. Han är saknad.
På tisdag: Medan tre par står redo att kämpa hårt för ett efterlängtat pris... Vilka tre par kan det vara. De du räknat upp plus Joanna och Dennis?
DET lät ju konstigt - de lär ju vara 8 st vid det laget? Antar att du tittat på tv.nu- tablån det du skrivit?
Fast de kanske redan i dagens avsnitt kör någon tävling där 1an och 2an alternativt 2 st kommit sist och inte får tävla på tisdag?
__________________
Senast redigerad av CS128 2021-05-10 kl. 08:49.
Har det nämnts något huruvida Ludde är immun nu när han kommer in?
Nej det har det inte - men alla som kommit in i Robinson tidigare har ju fått immunitet i sitt första Öråd så jag tror att han kommer att vara immun. Annars skulle ju alla nya eller återvändare åka ut direkt.
De jag helst ser vinner i rankning:
Dennis
Annica
Richard
Joanna
William
Olivia
Wilma
Andreas
Anki
Ludde
Johanna
Eftersom Joanna och Olivia sjunkit på senare tid så har vissa andra klättrat högre. Dennis verkar inte prata illa om någon och verkar trevlig.
Annica har jag nog aldrig stört mig på, men hon är inte så bra i tävlingarna.
Richard känns mest som den som skulle klarat sig helt själv på en ö.
Joanna börjar bli lite kaxig nu med all makt, samma gäller Olivia.
William borde varit med från början, han med sin fysik och all mat han fått äta gör alla tävlingar orättvisa.
Sen att han trodde att han skulle få tävla med Ludde idag?? Varför skulle Joanna vilja att dem 2 ska bli vänner, det är bra för henne att de är ovänner. Ludde och William är även starka ihop så de hade ju vunnit pristävlingen.
Wilma och femman behöver inte diskuteras så mycket.. Men tycker egentligen sämst om Ludde, dock verkar han vara den enda som tänker i fempakten.
Han fattar att Anki kommer bli kvar en tid framöver, hon behöver inte skämma ut sig med sitt paktande. Och så fattar han att det var dåligt att lägga blodshämnden på William, bättre att försöka få ut Dennis först. Säkert fler från 5an som kommer att komma tillbaka från gränslandet och då är det viktigt att syd är svaga. William åker antagligen ut någon gång, som i sista örådet för att folk ser han som minst värdig och störst hot.
Tävlingarna är inte jättefysiska. Avgörandet har hängt på att sikta och tänka.
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
De jag helst ser vinner i rankning:
Dennis
Annica
Richard
Joanna
William
Olivia
Wilma
Andreas
Anki
Ludde
Johanna
Eftersom Joanna och Olivia sjunkit på senare tid så har vissa andra klättrat högre. Dennis verkar inte prata illa om någon och verkar trevlig.
Annica har jag nog aldrig stört mig på, men hon är inte så bra i tävlingarna.
Richard känns mest som den som skulle klarat sig helt själv på en ö.
Joanna börjar bli lite kaxig nu med all makt, samma gäller Olivia.
William borde varit med från början, han med sin fysik och all mat han fått äta gör alla tävlingar orättvisa.
Sen att han trodde att han skulle få tävla med Ludde idag?? Varför skulle Joanna vilja att dem 2 ska bli vänner, det är bra för henne att de är ovänner. Ludde och William är även starka ihop så de hade ju vunnit pristävlingen.
Wilma och femman behöver inte diskuteras så mycket.. Men tycker egentligen sämst om Ludde, dock verkar han vara den enda som tänker i fempakten.
Han fattar att Anki kommer bli kvar en tid framöver, hon behöver inte skämma ut sig med sitt paktande. Och så fattar han att det var dåligt att lägga blodshämnden på William, bättre att försöka få ut Dennis först. Säkert fler från 5an som kommer att komma tillbaka från gränslandet och då är det viktigt att syd är svaga. William åker antagligen ut någon gång, som i sista örådet för att folk ser han som minst värdig och störst hot.
Sen att han trodde att han skulle få tävla med Ludde idag?? Varför skulle Joanna vilja att dem 2 ska bli vänner, det är bra för henne att de är ovänner. Ludde och William är även starka ihop så de hade ju vunnit pristävlingen.
Varför skapade hon ett hyfsat starkg lag, som faktiskt kan vinna, med Rickard och Ludde? Det hade varit bättre att byta en av dem mot Anki. Då hade Joanna och Dennis helt klart vunnit.
Sen att han trodde att han skulle få tävla med Ludde idag?? Varför skulle Joanna vilja att dem 2 ska bli vänner, det är bra för henne att de är ovänner. Ludde och William är även starka ihop så de hade ju vunnit pristävlingen.
Otroligt konstigt inslag med William. Känslan var att Joanna bestämde paren på plats, någon minut efter att brevet kommit. Men samtidigt hann både William och Olivia ha varsin synk kring vilka par de trodde Joanna skulle välja. Väldigt konstigt. Lite Mästerkocken vibbar på det - att synken sker efter att en situation ägt rum, men att deltagarna ändå får gissa kring utgången.
Riktigt meningslösa. Till stora delar tillbakablickar. Man fick inte ens se om lillbögen berättade att det varit diskningar.
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
DET lät ju konstigt - de lär ju vara 8 st vid det laget? Antar att du tittat på tv.nu- tablån det du skrivit?
Fast de kanske redan i dagens avsnitt kör någon tävling där 1an och 2an alternativt 2 st kommit sist och inte får tävla på tisdag?
3 lag om två personer var. Joanna fick utse deltagare. Joanna/Dennis, Lill-bögen/lappen och Olivia/Anki. William och den sista kvinnan fick inte vara med.
Han fattar att Anki kommer bli kvar en tid framöver, hon behöver inte skämma ut sig med sitt paktande. Och så fattar han att det var dåligt att lägga blodshämnden på William, bättre att försöka få ut Dennis först. Säkert fler från 5an som kommer att komma tillbaka från gränslandet och då är det viktigt att syd är svaga. William åker antagligen ut någon gång, som i sista örådet för att folk ser han som minst värdig och störst hot.
Verkar som att tanten har börjat tappa det, Man ser tillochmed på hennes ansiktsuttryck att hon inte mår psykiskt bra, Munnen fake ler hela tiden men i ögonen ser man smärtan
__________________
Senast redigerad av ola-hammastrom 2021-05-10 kl. 10:24.